Toon posts:

[Karwei]Draadloos systeem voor DVD of Video

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik kijk net het karwei krantje door en zie daar een Draadloos systeem staan voor DVD of video, met de volgende omschrijving:

Geeft audio-, video-, DVD- en sattelietsignalen door. Frequentie 2.4 GHz. 1 jaar garantie.

Nu vraag ik me dus af dit systeem ook je beelden kan versturen vanuit de meterkast naar je tv.
Ik heb namelijk nogal zeer baggerkwaliteit-tv op mn kamer, en dit setje van 49 euri.. als dat de uitkomst zou zijn, dan zou dat het wel waard zijn :)

Heeft iemand dus een idee of dit ook kan?
If not.. is er dan wel iets anders draadloos van meterkast naar tv :?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2004 12:18 ]

• guidooo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-01 02:17

guidooo

Amd-64 ownage

Het moet kunnen om met zo'n draadloos setje je tv-signaal van de meterkast naar boven te sturen. De data gaat gewoon door muren enzo heen.
Je moet er alleen van uitgaan dat je een aansluiting met hebben in je meterkast (splittertje) en dat het begin signaal (voordat je dus draadloos gaat) van voldoende kwaliteit is. Zoniet dan blijft je signaal zwak(ruis ed worden ook gewoon meegestuurd.
Persoonlijk ben ik van mening dat je met goede kabels een betere kwaliteit krijgt dan met het draadloos versturen van het signaal, denk ook aan goede connectoren en splitters en evt een versterker ertussen

succes

Waar wil je zitten in het hiernamaals?............Rokers of niet-rokers

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:58
Je kunt VIDEO signaal doorsturen, geen hoogfrequent signaal van je coax kabel ;)

• Blauw
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-02 21:59

Blauw

De Schreeuw

Waarom zou het niet kunnen dan? :?

• BLN
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-02 14:54

BLN

Als je beelkwaliteit zo slecht is op je tv, maar wel goed is bij de ingang van je huis. Zet er dan een signaal-versterker achter van een eurtje of 40 en een nieuwe kabel erachter, kun je er ook nog meerdere tv's aan hangen zonder noemenswaardig signaal verlies.

If it ain't broken, don't fix it

• Xandrios
- die hoogfrequrnte signalen zitten op vele tientallen Ghz, dat 'past' niet door 2.4 Ghz :P
- Connectoren zijn tulpstekkertjes :P
- etc

Lukt niet ben ik bang ;)

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:26
Als je het op COAX wil aansluiten heb je er eentje nodig met ingebouwde tuner, omdat zo'n draadloos ding nooit *alle* signalen kan oversturen en ze daarna pas laten tunen door de TV.

de enige die ik tot nu toe gezien heb is de Marmitek Cablelink 75 (www.marmitek.nl)

Maar als je alleen een beter signaal wilt kan je misschien beter een versterker kopen, zoals hierboven al gezegd...
(wel aan het begin van de lijn zetten, anders versterk je alleen maar de ruis mee)

[ Voor 29% gewijzigd door OnTracK op 08-02-2004 13:17 ]

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Verwijderd

Topicstarter
Mja het probleem is beetje dat het nogal klus is die kabel hier te krijgen, en dat is ook niet echt goed gegaan.

In de meterkast hangt een versterker die volgens mij wel goed is, alleen vanaf dat punt wordt hij nog een keer gesplitst: zusje en mij.

De kwaliteit van de kabel is sowieso niet goed in het hele huis, moet nog gefixed worden alleen bij mij is het dramatisch.

Daarom ben ik dus aan het kijken naar zon draadloos setje, alleen ik vroeg me dus af of je dan Coax-signaal kon doorsturen.... maar volgens CB kan dat niet :)

En opnieuw kabels trekken is echt way geen optie ivm wegwerking en de moeite die we hebben moeten doen om het hier te krijgen.

En CuteBritney -> is er niet een soort apparaatje waarmee je dat dan kan omzetten, dat coax-signaal naar videosignaal?

Btw: ik maak ff tekening voor jullie, te verduidelijking..

Verwijderd

Topicstarter
plaatje ter verduidelijking:
Afbeeldingslocatie: http://www.vanvianen.net/pics/coax.jpg

Ik las trouwens wel in een ander topic dat men de videorecorder in de meterkast zette en dan op de videorecorder dat draadloze setje hadden gezet 8)7

Alleen laat ik nou net ook nog een dvd-speler hebben, en die niet in de meterkast kwijt willen..
OnTracK schreef op 08 februari 2004 @ 13:15:
Als je het op COAX wil aansluiten heb je er eentje nodig met ingebouwde tuner, omdat zo'n draadloos ding nooit *alle* signalen kan oversturen en ze daarna pas laten tunen door de TV.

de enige die ik tot nu toe gezien heb is de Marmitek Cablelink 75 (www.marmitek.nl)
Met dat setje zou het dus wel moeten werken?
edit: idd, staat plaatje bij dat het inderdaad kan :) hmm es ff zoeken wat zoiets kost :D

Ehm.. ik kan dus ook gewoon die draadloze set bij mn zusje aansluiten zeg maar want die heeft wel goed beeld 8)7 of moet ik dan weer kijken wat zij kijkt.

Damn soort en met van ingewikkeld dit :X

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2004 13:36 ]

• Xandrios
Verwijderd schreef op 08 februari 2004 @ 13:17:
M
En CuteBritney -> is er niet een soort apparaatje waarmee je dat dan kan omzetten, dat coax-signaal naar videosignaal?
Ja, een tuner. En die zit dus doorgaans in je TV of videorecorder.

Wat je wel kunt doen, is eenzelfde soort set kopen, maar dan eentje die ook infraroodsignalen doorgeeft. Dan zet je in de meterkast een oude videorecorder neer (voor de tuner dus), de video_out sluit je aan op het setje, en via je remote controll kun je boven de videorecorder bedienen...

Verwijderd

Topicstarter
Cutebritney schreef op 08 februari 2004 @ 13:36:
[...]

Ja, een tuner. En die zit dus doorgaans in je TV of videorecorder.

Wat je wel kunt doen, is eenzelfde soort set kopen, maar dan eentje die ook infraroodsignalen doorgeeft. Dan zet je in de meterkast een oude videorecorder neer (voor de tuner dus), de video_out sluit je aan op het setje, en via je remote controll kun je boven de videorecorder bedienen...
Hmm aha... zou inderdaad wat zijn, maar wel beetje radicaal vind ik dat ;)

Thanks voor info... ik ga wel eens even goed nadenken want ben er nog niet over uit :(

Het is inderdaad beter om de kabel opnieuw te leggen om het makkelijk en goedkoop te houden.

In ieder geval is het Karwei setje niet wat ik zoek ;)

Wat opties openstaan, dank u allen :D

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2004 13:40 ]

Pagina: 1