Toon posts:

Remote gehoste teller van online bezoekers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dat was even denken over de titel... Ik heb de search gebruikt - zoals het een nieuweling op dit forum betaamt - maar ik kon het niet vinden: een teller van online bezoekers die remote wordt gehost. Mijn site host ik nog niet zelf, dat kan pas over een tijdje, en ik ben op zoek naar een teller die weergeeft hoeveel bezoekers op dat moment online zijn.
Welnu, helemaal perfect is dit niet mogelijk; je moet eigenlijk gewoon je database gebruiken en eruit laten rollen wie vanaf bv. vijf minuten geleden zich aanmeldden, maar dat kan nu dus niet. Ik dacht: als bv Nedstat hits kan tellen, dan is het toch ook mogelijk om op eenvoudige wijze weer te geven hoeveel hits de site de afgelopen - zeg - 15 minuten heeft gehad, eventueel uniques, en dat getal als 'aantal bezoekers online' te presenteren? Gekoppeld aan nicks en zo hoeft niet. Heb flink gezocht, maar weet iemand of dit al bestaat? Zo niet, dan wacht ik wel of ik ga zelf mijn programmeerkennis uitbreiden... Alvast bedankt!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:42

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Lijkt me niet echt kunnen; hoe ga je proxy servers bijvoorbeeld oplossen?

Maar erhm.. 't is toch een scriptingprobleem; waarom schrijf je zelf dat script niet?

[ Voor 38% gewijzigd door gorgi_19 op 08-02-2004 12:16 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
http://www.twansoft.com/wie/

haal vervolgens het knopje waarmee gebruikers hun naam kunnen invullen weg en je heb iets dat aan je wensen voldoet

edit:
voor een voorbeeld, zie mijn blog op volgende url:
mijn nickname hier + .skynetblogs.be

[ Voor 28% gewijzigd door Yoeri op 08-02-2004 12:17 ]

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

Verwijderd

Topicstarter
Gorgi: ik ben aan het leren om te programmeren enzo, flink aan het inlezen ook, maar dit kan ik nog niet.
@ Robbedoeske: bedankt! Dit is precies wat ik zoek!