Ik heb sinds afgelopen week een 1Ghz bordje met de Nehemiah core erop en ik wilde deze aansluiten via SPDIF naar mijn Dolby Digital reciever (van Philips). Nou krijg ik dus geen geluid te horen, en de reciever geeft ook niet aan dat ie een inputsignaal krijgt. Ik heb de jumper op het moederbordje al goed staan, en ook al zonder jumper geprobeerd. Ik heb de handleiding gevolgd op mini-itx.com en ook dat helpt niet. Ik heb hier op het forum gezocht en ik kom veel topics tegen met dit probleem, maar de enige oplossing die ik lees is; koop een geluidskaart en sluit het daarop aan.
Vreemde is dat een vriend van me hetzelfde bordje heeft, en dat het daar wel werkt. Nou kan het zijn dat zijn reciever het signaal wel slikt, maar het kan ook zijn dat ik iets fout doe.
Ik zal voor de zekerheid nog even opnoemen wat ik gedaan heb:
1. Bij de installatie gekeken of de jumper goed stond (stond al goed)
2. Windows XP geinstalleerd
3. Alle Via drivers geinstalleerd van de CD (en de nieuwste van de Via website gehaald)
4. Divx codecs geinstalleerd (nieuwste versie)
5. AC3Filter geinstalleerd (nieuwste versie)
6. PowerDVD geinstalleerd
7. Bij alles SPDIF als output geselecteerd
Resultaat: geen geluid.
Wie heeft er nog tips voor mij behalve het aanschaffen van een geluidskaart? Het is toch zo dat als programma's een SPDIF zien, dat ie dan ook ge-enabled is? Zijn er mensen waarbij het geheel wel werkt via de SPDIF?
Vreemde is dat een vriend van me hetzelfde bordje heeft, en dat het daar wel werkt. Nou kan het zijn dat zijn reciever het signaal wel slikt, maar het kan ook zijn dat ik iets fout doe.
Ik zal voor de zekerheid nog even opnoemen wat ik gedaan heb:
1. Bij de installatie gekeken of de jumper goed stond (stond al goed)
2. Windows XP geinstalleerd
3. Alle Via drivers geinstalleerd van de CD (en de nieuwste van de Via website gehaald)
4. Divx codecs geinstalleerd (nieuwste versie)
5. AC3Filter geinstalleerd (nieuwste versie)
6. PowerDVD geinstalleerd
7. Bij alles SPDIF als output geselecteerd
Resultaat: geen geluid.
Wie heeft er nog tips voor mij behalve het aanschaffen van een geluidskaart? Het is toch zo dat als programma's een SPDIF zien, dat ie dan ook ge-enabled is? Zijn er mensen waarbij het geheel wel werkt via de SPDIF?