Ruis in logitech 640

Pagina: 1
Acties:

• motormuus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-06-2022
Ik heb sinds gisteren een irritante ruis in me center speaker van me 640 setje, als ik de "center" knop iets verdraai naar links of rechts dan is het grotendeels weg.
Maar als ik de "center" knop in het midden zet hoor je die ruis weer. Als ik het volume nu hard of zacht zet je blijft het horen, ik weet echt niet waar het aan kan liggen.
Ik heb een geaard stopcontact en ik heb de boxen al verder van me beeldscherm af gezet en met de geluids instellingen lopen kloten, maar dat helpt niks.
Of heb ik me centerspeaker simpelweg kapot?

Ik heb een xp2000
Audigy2
Logitech 640
Chieftec360 watt voeding
Nieuwste drivers
Ati 9800 Pro

Fokky's nemen de wereld over \^0^/

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:05

voodooless

Sound is no voodoo!

Is dit niet de bekende bug :?

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Zit die ruis er ook in als je setje aanstaat en je PC uit? Zo ja, dan is het naar alle waarschijnlijkheid het centerkanaal van de versterker in 't setje (of een enorm brakke draad naar je center)

Als het alleen is met je PC aan......dan zou ik eens kijken naar andere drivers voor je audigy of een ander audiokanaal (links, surround) naar je center sturen op laag volume (AC3Filter is hier goed voor)....als de ruis dan nog bestaat kan je software storingen uitsluiten.

• motormuus
Bekende bug?

• motormuus
Ik heb er alleen last van als me pc aan staat ja

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
motormuus schreef op 08 februari 2004 @ 12:08:
Ik heb er alleen last van als me pc aan staat ja
-> we hebben een edit Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif knop.

Je kunt nu bijna hardwareproblemen aan de kant van je setje uitsluiten...mooi zou zijn als je het met een externe audiobron kon testen...bijv..externe dvdplayer op je setje prikken en kijken of hij nog steeds ruist. Dat zou nl. zeker een brakke ingang/versterker betekenen.

Maar goed...probeer dus eens een ander audiosignaal vanaf de pc door te sturen naar je centerspeaker. Probeer andere drivers voor je audigy....

by the way...heb je het altijd als je pc aanstaat? of alleen als je geluid afspeelt?

[ Voor 14% gewijzigd door MissingDog op 08-02-2004 12:18 ]

Pagina: 1