Aanschaf Digitale piano

Pagina: 1
Acties:
  • 989 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roland_EM25
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:48

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

Topicstarter
Ik speel piano en electrische gitaar. Ik heb een goede gitaar, maar voor een piano hebben we hier geen plaats, dus heb ik toen ik net begon met spelen een keyboard gekocht. De Roland-Em25. Een prachtig mooi keyboardje, maar er zijn toch een paar minpuntjes:

- Geen gewogen toetsen, wat je dus echt wel nodig hebt als je piano speelt.
- Hoe hoger de noten worden, des te lelijker de pianosound wordt.
- Niet echt perfecte aanslaggevoeligheid.

Ik speel vaak op school tijdens uitvoeringen ( vorig jaar CKV ) musicals, BLA's ( buiten les activiteiten ) En daarvoor moet ik vaak muziek instuderen. Maarja, ik kom toch een aantal toetsen tekort, ( 61 toetsen op m'n keyboard, 88 op piano )

Ik kan dan wel een beetje gaan kloten met de transpose functie, maar dat is natuurlijk niet de beste oplossing. Voor de rest gebruik ik het keyboard voor het sequencen van midifiles.

Ik had eigenlijk 2 vragen:

Ik wil dus van m'n oude keyboard af, maar ik vroeg me af of de meeste muziekwinkels oude keyboard weer innemen? Mits ik dan natuurlijk een digitale piano bij hun koop. Ik zou 'm ook op bijvoorbeeld 2dehands.nl kunnen zetten, maar dan zit ik toch een tijd zonder keyboard. Dus dit lijkt mij de beste manier.

En ik ben dus opzoek naar een digitale piano, ik heb al een beetje rondgesnuffelt, maar er hoeft echt geen hele ombouw bij te zitten dat kost alleen maar extra, en daar heb ik toch geen ruimte voor.

Ik bedoel dus zoiets:

Afbeeldingslocatie: http://catalog.muzicstore.com/images/Yamaha-P-120-Digital-Piano.jpg

Maar ik heb voor de rest niet echt een idee wat nou goede merken zijn, ik heb wel een paar eissen:

- Perfecte piano sound
- 88 gewogen toetsen
- Niet te duur

Het is best wel vreemd, want als je bijvoorbeeld op viavia.nl kijkt heb je soms acoustische piano's voor 200 euro, terwijl deze dingen veel duurder zijn!

Ik heb nog niet echt een budget, want ik heb de digipiano ook niet echt snel nodig, ik heb nu immers een keyboard, dus ik wacht liever iets langer totdat ik meer geld heb, en daardoor een betere kan kopen.

Dus, hebben jullie tips, aanbevelingen, ervaringen etc...????
Bedankt!

Desktop: Intel I7 6700k, Corsair AX760, Gigabyte Designare Z170, 16gb DDR4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-05 21:30

EXX

EXtended eXchange

De Yamaha Clavinova series zijn hele goede digitale piano's. Vooral de CLP serie heeft een goede pianosound (gesampled van Yamaha concert vleugels). Mijn vrouw is klassiek zangeres en heeft naast haar acoustische piano ook nog een Yamaha Clavinova CLP-650. Een digitale piano kun je nl. transponeren, iets wat met een acoustische niet gaat. Handig voor barokmuziek, want die is gebasserd op A=415 Hz ipv het huidige 440 Hz.

Dat je voor 200 euro ook een acoustische piano kan krijgen zegt niets, vaak is dat prut. Een goede acoustische piano (Schimmel of Yamaha bv) kost ook een hoop poen. Dan heb ik het nog over de industrieel gefabriceerde modellen, en niet over de handgemaakte.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-04-2021
Mijn vader heeft een Yamaha Silent E, maar dat is denk ik niet helemaal wat je bedoelt ? Het lijkt / is een conventionele piano, maar met het pedaal op een bepaalde stand komt er geen geluid uit, behalve uit de koptelefoon die aangesloten is.

Leuk stukje techniek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roland_EM25

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

Topicstarter
EXX schreef op 08 februari 2004 @ 13:44:
De Yamaha Clavinova series zijn hele goede digitale piano's. Vooral de CLP serie heeft een goede pianosound (gesampled van Yamaha concert vleugels). Mijn vrouw is klassiek zangeres en heeft naast haar acoustische piano ook nog een Yamaha Clavinova CLP-650. Een digitale piano kun je nl. transponeren, iets wat met een acoustische niet gaat. Handig voor barokmuziek, want die is gebasserd op A=415 Hz ipv het huidige 440 Hz.

Dat je voor 200 euro ook een acoustische piano kan krijgen zegt niets, vaak is dat prut. Een goede acoustische piano (Schimmel of Yamaha bv) kost ook een hoop poen. Dan heb ik het nog over de industrieel gefabriceerde modellen, en niet over de handgemaakte.
Bedankt! Ik heb is gekeken naar dat startersmodel, de Clavinola CLP-115

Heb je enig idee hoe duur deze ongeveer is?

EDIT: @ Polle: nee dat is niet wat ik zoek, het zou wel perfect zijn, maar daar heb ik echt geen ruimte/geld voor, moet het allemaal verdienen met bijbaantjes! Nog 2 jaar, dan ga ik stage lopen, en dan verdien ik wat meer geld!

[ Voor 12% gewijzigd door Roland_EM25 op 08-02-2004 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-05 21:30

EXX

EXtended eXchange

Adviesprijs is 1260 euro, dus voor iets boven de 1000 euro moet ie wel te krijgen zijn:

http://www.clavis.nl/clavis%20digitaal/clavis-digitaal2.html

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-11-2023

Yoozer

minimoog

Roland_EM25 schreef op 08 februari 2004 @ 11:50:
Ik had eigenlijk 2 vragen:

Ik wil dus van m'n oude keyboard af, maar ik vroeg me af of de meeste muziekwinkels oude keyboard weer innemen? Mits ik dan natuurlijk een digitale piano bij hun koop. Ik zou 'm ook op bijvoorbeeld 2dehands.nl kunnen zetten, maar dan zit ik toch een tijd zonder keyboard. Dus dit lijkt mij de beste manier.
Verkopen. Ik denk niet dat een EM-25 (is toch al wat ouder aan 't typenummer te zien) nog veel opbrengt, tenzij je 'm zelf verkoopt. Inruilen gaat vaak wel met duurdere apparatuur, en dan sleep je er ook nog het meeste uit als je een apparaat bij die zaak aanschaft dat net zo duur of nog prijziger is.
En ik ben dus opzoek naar een digitale piano, ik heb al een beetje rondgesnuffelt, maar er hoeft echt geen hele ombouw bij te zitten dat kost alleen maar extra, en daar heb ik toch geen ruimte voor.

Maar ik heb voor de rest niet echt een idee wat nou goede merken zijn, ik heb wel een paar eisen:

- Perfecte piano sound
- 88 gewogen toetsen
- Niet te duur

Het is best wel vreemd, want als je bijvoorbeeld op viavia.nl kijkt heb je soms acoustische piano's voor 200 euro, terwijl deze dingen veel duurder zijn!
Tja, het voordeel is dat je er niet zo mee hoeft te sjouwen. Maar 'perfecte piano sound' en 'niet te duur'.. denk 't niet :P.
Dus, hebben jullie tips, aanbevelingen, ervaringen etc...????
Bedankt!
Jazeker. Wat jij wil is een zogenaamde stagepiano. Kijk eens hier.. Roland heeft wat goedkopere RD-modellen (lagere nummers == cheaper). Yamaha heeft een P-80 (en een P-120 ziet er ook mooi uit, al is die misschien wat prijzig - maar die heeft wel onboard speakers).

Ik zou tellen op iets van 1000 euro. Maar zoek op muziek.tweedehands.nl en marktplaats.nl voor leuke aanbiedingen. Een 2ehands RD-150 of een Korg SP-200 zou leuk zijn :).

[ Voor 9% gewijzigd door Yoozer op 08-02-2004 15:51 ]

teveel zooi, te weinig tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:50

Steffie

Opaque

Klinkt als harde waren...

NSTM >> AV.

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Ikzelf heb een Roland RD-300, gevoel is perfect, alleen de ingebouwde sounds zijn behoorlijk triest. Maar dat is het mooie van MIDI, je kan altijd sounds uitbreiden )heb ik nog niet gedaan, ik speel er weinig op), het belangrijkst imo is hoe 'ie aanvoelt.

Ook de piano's van Kawai zijn volgens mij best goed, ik heb op één wel eens gespeeld, voordeel was ook dat 'ie stukken lichter is dan dat loodzware en enorm lompe Roland ding van mij.

offtopic:
Dat wordt een nickchange voor je dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladebla
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:08

bladebla

<Piéééép>

Ik ben tegenwoordig nog steeds niet tevreden over de het geluid wat tegenwoordig uit de digitale piano's komt. Het is waarschijnlijk toch heel lastig om het geluid van een piano of als het kan, een vleugel te benaderen. Maar als ik kijk de bekende Clavinova piano's is het misschien niet zo gek als je in de specs ziet dat er maar zo'n 30 MB voor de samples wordt gebruikt. Dat vindt ik persoonlijk een teleurstelling, terwijl ik me altijd zo verlekkerde aan deze piano's.

Zelf heb ik een Viscount SV-100 die weer een jaartje of 10 oud is. Heeft ook niet zo'n mooi geluid, maar is prima te gebruiken als master keyboard. In combinatie met The Grand komt het, naar mijn mening, toch een beetje in de buurt. Niet dat het een meting voor kwaliteit is, maar Steinberg heeft ook wat meer bitjes nodig gehad dan er in de hardware van een gemiddelde digitale piano beschikbaar is.

WP: Kronoterm Versi-I | ESS: Victron MP-II 3f 5000VA + 5× Pylontech US5000 | PV: 8.3kWp Trina glas/glas + Fronius Symo 8.2-3-M + Victron MPPT 250/60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roland_EM25

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

Topicstarter
Hmm, ja, een echte piano lijkt me ook fantastisch, en klinkt en voelt natuurlijk helemaal echt! Maar ik heb hier even een foto van het trapgat waar de piano door zou moeten, en zo zijn er twee, ik slaap namelijk op zolder:

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/jhmmeijers/1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/jhmmeijers/2.jpg
En hier de plaats waar ie dan zou moeten staan, dat is natuurlijk geen probleem, want dat hele bureau kan weg. Hij past gewoon niet door de trap, en ik ken geen bedrijf dat een piano hoger brengt dan de begane grond of evt 1e verdieping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-05 19:23
bladebla schreef op 08 februari 2004 @ 21:05:
Ik ben tegenwoordig nog steeds niet tevreden over de het geluid wat tegenwoordig uit de digitale piano's komt. Het is waarschijnlijk toch heel lastig om het geluid van een piano of als het kan, een vleugel te benaderen. Maar als ik kijk de bekende Clavinova piano's is het misschien niet zo gek als je in de specs ziet dat er maar zo'n 30 MB voor de samples wordt gebruikt. Dat vindt ik persoonlijk een teleurstelling, terwijl ik me altijd zo verlekkerde aan deze piano's.

Zelf heb ik een Viscount SV-100 die weer een jaartje of 10 oud is. Heeft ook niet zo'n mooi geluid, maar is prima te gebruiken als master keyboard. In combinatie met The Grand komt het, naar mijn mening, toch een beetje in de buurt. Niet dat het een meting voor kwaliteit is, maar Steinberg heeft ook wat meer bitjes nodig gehad dan er in de hardware van een gemiddelde digitale piano beschikbaar is.
Dit gaat niet helemaal op. Een sample van 30 Mb kan best een goede sample zijn als die 30 Mb bestaat uit _gecomprimeerde_ samples. En je haalt Steinberg The Grand aan, terwijl deze ook maar 70 Mb is. De gesamplede Bösendorfer van PMI (à 2 gb) klinkt toch echt een stuk beter.

Overigens moet je niet alle digitale piano's over één kam scheren; ik vind de pianosample van mijn 2 jaar oude Roland FP-3 (ook een stagepiano, moet je voor 800-900 euro wel 2e hands kunnen vinden) erg goed:

http://www.tbstr.demon.nl/jeroen/demo_fp3.mp3

* mijn PC loopt te fucken, PC hapert wat en ik maak wat foutjes maar heb geen zin om de PC opnieuw te starten
* let niet op de timing, ik heb de CD met de orkestpartij van dit pianoconcert pas 1 dag in huis en het tempo is héél anders dan ik het pianogedeelte ingestudeerd had :)

[ Voor 5% gewijzigd door Knakker op 09-02-2004 01:42 ]

Geef mij maar een Warsteiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladebla
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:08

bladebla

<Piéééép>

Knakker schreef op 09 februari 2004 @ 01:41:
[...]

Dit gaat niet helemaal op. Een sample van 30 Mb kan best een goede sample zijn als die 30 Mb bestaat uit _gecomprimeerde_ samples. En je haalt Steinberg The Grand aan, terwijl deze ook maar 70 Mb is. De gesamplede Bösendorfer van PMI (à 2 gb) klinkt toch echt een stuk beter.
Nah, mijn The Grand dir is toch echt 1,28 GB :) Die Bösendorfer waar jij het over, daar ga ik even naar kijken/luisteren :9 Had al een tijdje niet meer gekeken naar andere goede piano samples.
Overigens moet je niet alle digitale piano's over één kam scheren; ik vind de pianosample van mijn 2 jaar oude Roland FP-3 (ook een stagepiano, moet je voor 800-900 euro wel 2e hands kunnen vinden) erg goed:
Ok, tis misschien wat kort door de bocht, maar als ik zo naar de afgelopen 10 jaar kijk vind ik de ontwikkelingen zeer langzaam gaan. Als ik wat pop speel vind ik het prima klinken. In bandjes komen dig. piano's evengoed prima tot hun recht. Alleen in klassieke piano solo's waar het echt alleen op de piano klank aankomt vind ik het niet geweldig.
Moet toegeven, dit klinkt best! :*)

Maar heeft de TS nog wat aan dit zijweggetje? :) Hij zou e-ven-tu-eel kunnen kijken naar een goedkoop master keyboard en combinatie met de samples die ik of Knakker noemde. Het is niet natuurlijk niet zo'n compacte oplossing want je moet altijd je pct'je aanhebben.

Je zou ook hier eens kunnen kijken. Ze worden volgens mij alleen wel als de dozenschuivers onder de muziekwinkel gezien. Mijn lokale winkel had er tenminste nogal een hekel aan :P
Je keyboard zou je idd via internet wel kunnen slijten zoals je zelf al aangaf.
Een pedaal zou ik ook nog meenemen in mijn eisen.

[ Voor 1% gewijzigd door bladebla op 09-02-2004 09:03 . Reden: typo ]

WP: Kronoterm Versi-I | ESS: Victron MP-II 3f 5000VA + 5× Pylontech US5000 | PV: 8.3kWp Trina glas/glas + Fronius Symo 8.2-3-M + Victron MPPT 250/60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rum
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-02-2021

Rum

De stagepiano's van Yamaha zijn behoorlijk goed en hoeven niet duur te zijn. Koop je een nieuwe dan is het een prijzige kwestie maar deze zijn op de 2ehands markt best verkrijgbaar. Wij hebben zelf een Yamaha PF-100, daarnaast werk ik regelmatig met alle nieuwere versies, de P-150, de P-200 en de P-250. Naar mijn mening is dit een groot succesverhaal als het gaat om stagepaino's! Volgens mij is er nu ook een P-90, die qua budget wat prettiger is.

Edit: Ik heb even rond gekeken op de website van Yamaha en ik zag daar dat er ook nog een P-60 is, die kost zo'n 900 euro, de P-90 komt zo op de 1100...

[ Voor 23% gewijzigd door Rum op 09-02-2004 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knakker
bladebla schreef op 09 februari 2004 @ 09:02:
[...]

Nah, mijn The Grand dir is toch echt 1,28 GB :) Die Bösendorfer waar jij het over, daar ga ik even naar kijken/luisteren :9 Had al een tijdje niet meer gekeken naar andere goede piano samples.
Oh ja, ik heb een The Grand 'light' versie ofzo, zat bij mijn Gigastudio :)

Voor die Bösendorfer sample, mail ff - woon ook in Groningen ;)
Ok, tis misschien wat kort door de bocht, maar als ik zo naar de afgelopen 10 jaar kijk vind ik de ontwikkelingen zeer langzaam gaan. Als ik wat pop speel vind ik het prima klinken. In bandjes komen dig. piano's evengoed prima tot hun recht. Alleen in klassieke piano solo's waar het echt alleen op de piano klank aankomt vind ik het niet geweldig.
Ik heb mijn FP-3 puur gekocht vanwege de aanslag van het klavier; ik vond de sound wat minder dan een ander apparaat dat ik ook overwoog om aan te schaffen (en meteen 1600 gulden duurder); maar met wat extra reverb en brightness komt er toch een goed geluid uit vind ik.
Maar heeft de TS nog wat aan dit zijweggetje? :) Hij zou e-ven-tu-eel kunnen kijken naar een goedkoop master keyboard en combinatie met de samples die ik of Knakker noemde. Het is niet natuurlijk niet zo'n compacte oplossing want je moet altijd je pct'je aanhebben.
Als hij geen eisen stelt aan een gewogen klavier is dat de goedkoopste oplossing. Vergeet nite dat ie dan wel een ASIO2/GSIF geluidskaart moet hebben om een beetje gebruik te maken van de mooie samples en bovendien moet hij deze samples nog aanschaffen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrr
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-05 22:39

hrr

Have a nice Day

stage piano , p90 , die ownd , heeel mooi piano geluid , niet duur .. alleen 1 nadeel , zitten niet ingebouwde speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roland_EM25

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

Topicstarter
Hmm, ok, alvast bedankt voor alle info!

Weet iemand trouwends een site waar je kleine voorbeeld mp3'tjes kan downloaden van digitale piano's? Ik zou namelijk graag willen horen hoe die Yamaha P60 klinkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knakker
Roland_EM25 schreef op 15 februari 2004 @ 18:21:
Hmm, ok, alvast bedankt voor alle info!

Weet iemand trouwends een site waar je kleine voorbeeld mp3'tjes kan downloaden van digitale piano's? Ik zou namelijk graag willen horen hoe die Yamaha P60 klinkt!
Je kunt het beste gewoon een goede muziekzaak binnen lopen en gaan bespelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:13
Ik ken die piano's niet, maar zou het wellicht mogelijk zijn om in de poten (bovenaan) twee schanieren te maken zodat je de poten naar binnen kunt klappen zodat ze je z onder het keyboard vouwt?

Zodoende wordt de piano een stuk makkelijker te vervoeren en moet hij zeker door het trapgat passen.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rum

Rum

liquid-orange schreef op 15 februari 2004 @ 22:48:
Ik ken die piano's niet, maar zou het wellicht mogelijk zijn om in de poten (bovenaan) twee schanieren te maken zodat je de poten naar binnen kunt klappen zodat ze je z onder het keyboard vouwt?

Zodoende wordt de piano een stuk makkelijker te vervoeren en moet hij zeker door het trapgat passen.
Dat is bij de P60 en de P90 niet nodig, dat zijn stage-piano's! Die hebben helemaal geen poten, die zet je gewoon op een piano-/keyboardstatief. Waarom? Dan zijn ze ideaal te vervoeren in een flightcase en dat is een vereiste voor stage-piano's! Je moet dus ook een statief bij je piano kopen...

Als je het piano geluid van die p-60 graag wil horen moet je hem echt zelf gaan proberen. Eventueel met een koptelefoon waarvan je de karakteristiek goed kent, zodat je echt kan horen hoe het geluid klinkt. Ik kan wel zeggen dat als het piano-geluid net zo klinkt als dat van de overige stage-piano's van yamaha, dat het een te gek geluidje is! Ik werk parttime bij een verhuurbedrijf in geluid en licht en wij gebruiken alleen yamaha stage-piano's vanwege het mooie geluid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roland_EM25

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

Topicstarter
Oke jongens, sorry voor deze kick, maar ik ben er bijna uit!

Het is bijna zeker dat ik ga voor de Yamaha Clavinova 115. Ik heb er al op gespeeld, en het klinkt prachtig! Maar nu zag ik laatst op internet dat ie maar 32 noten polyfoon is.

Nou heb ik die polyfonie nooit zo begrepen, maar als ik zie dat er ook digitale piano's zijn met 128 noten polyfonie zijn, vroeg ik me toch wel af wat dit nou betekent?

Waarom 128 noten polyfoon, als je toch maar 10 vingers hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:04
Op'n normale synth zou't kunnen zijn voor als je meerdere instrumenten tegelijk gebruikt ofzo... Ik weet niet of zo'n soort opties ook op zo'n piano zit, maar't lijkt me sterk :P Misschien kan iemand anders je een duidelijker antwoord geven...

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

als je bijvoorbeeld sustain pedaal gebruikt, blijft een klank doorspelen..als je meer dan 32 klanken zo doet, .. dan houdt de eerste op ja :P

je moet zelf bekijken of je zoiets lang doet..

met the grand thuis, heb ik em op 24 staan.. is voor mijn weten zat.. 32 zal wel zat zijn..maar iedereen heeft zijn speelstijl neem ik aan

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 96964

als je echt iets moois wilt hebben:

ik heb een motif 8 met een piano plugin board. dan ben je dus helemaal klaar.....

budget technisch niet zo interssant echter, een nieuwe piano is denk ik duurder.

ik beschik nu over 170 piano klanken met die pluginboard echt fantastich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roland_EM25

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

Topicstarter
Gitaarwerk schreef op 01 maart 2004 @ 22:37:
als je bijvoorbeeld sustain pedaal gebruikt, blijft een klank doorspelen..als je meer dan 32 klanken zo doet, .. dan houdt de eerste op ja :P

je moet zelf bekijken of je zoiets lang doet..

met the grand thuis, heb ik em op 24 staan.. is voor mijn weten zat.. 32 zal wel zat zijn..maar iedereen heeft zijn speelstijl neem ik aan
Oke! bedankt! Sustainpedaal, dan blijft die noot natuurlijk doorspelen, stom dat ik daar niet aan gedacht heb! Bedankt!

Het lijkt mij dan best wel onwaarschijnlijk dat ik snel aan de 32 noten zit, al hoewel, m'n leraar zegt me soms wel dat ik de noot niet zo snel moet afbreken. Tja, ik ben nou eenmaal een snelle leerling! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

geen dank..
1 tip : rustig aan doen met je leren.. mijn gebrek is geduld .. ik wil altijd te snel, en daarom bereik ik heel snel iets, en daarna blijf ik steken..
afleren..slechte eigenschap!!! ;) :P (tenminste, vind ik dan ;))

ik heb helaas geen geld voor een mooi gewogen plankje.. ik speel nu zelf met een 61 toetsige plank met wel soort vna verzwaring.. nog geen semi-verzwaard. helaas.. kost veel centjes

[ Voor 3% gewijzigd door gitaarwerk op 01-03-2004 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roland_EM25

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

Topicstarter
Gitaarwerk schreef op 01 maart 2004 @ 22:47:
geen dank..
1 tip : rustig aan doen met je leren.. mijn gebrek is geduld .. ik wil altijd te snel, en daarom bereik ik heel snel iets, en daarna blijf ik steken..
afleren..slechte eigenschap!!! ;) :P (tenminste, vind ik dan ;))

ik heb helaas geen geld voor een mooi gewogen plankje.. ik speel nu zelf met een 61 toetsige plank met wel soort vna verzwaring.. nog geen semi-verzwaard. helaas.. kost veel centjes
Idd, veels te veel centjes! Ik bedoel 1000 euro voor een INSTAPmodel!!! Ze zien er dan wel super mooi uit enzo, maar ik vind 1000 euro wel erg veel voor een instapper! Ik heb nu gewoon het geluk dat m'n ouders bijleggen, maar het blijft veel geld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

er zijn wel goedkoperen clavinova's ..je hoeft ook niet een houten kast eromheen.. je kan ook een stage piano pakken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rum

Rum

Zoals ik al zei: Er is een hele goede 2ehands markt voor stagepiano's. En dan betaal je dus voor een gebruikte piano met dezelfde specificaties als het INSTAPmodel plotseling veel minder! Zoals ik al aangaf heb ik een Yamaha PF-100, een oude stagepiano. Qua pianoklank kan hij niet opboksen tegen zijn grootste, nieuwste broer, de P-250. Maar dat wil nog niet zeggen dat het een slechte piano is. Integendeel! Hij wordt naast de P-150, 200 en 250 nog steeds verhuurt! Want zeker bij een live-optreden doet de PF-100 (is een clavinova trouwens) niet onder voor de nieuwere modellen!
Pagina: 1