Toon posts:

Welk programma pakt het beste in?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo beste mensen.

Mijn vraag is aan jullie, welk programma pakt nou het kleinst iets in. Denk aan een programma als winrar. Dus dat je grote bestanden van ongeveer 700 MB terug kan brengen nar +- 400 MB. Is dit mogelijk? Zo ja met welk programma? En zouden jullie misschien de benodigde instellingen ervoor willen noteren?

Vriendelijk bedankt!
Paul!
:)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het ligt ook aan het type bestand, divxjes zullen niet zo heel erg gecomprimeerd worden terwijl bijvoorbeeld een access database gigantisch veel kleiner kan worden (ooit eens een 130MB grote dbase gerarred naar iets van 4MB).
Mijn persoonlijke favoriet hierin is Winrar omdat deze over het algemeen het beste inpakt.

Mocht je voor een specifiek bestand willen kijken wat het beste is kun je het beste gewoon proberen hoe ver je komt met de verschillende programmas.

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02-2025

SchizoDuckie

Kwaak

Hoever een bestand ingepakt kan worden is helemaal afhankelijk van de inhoud ervan. Als je bijv. een text bestand van 700 mb inpakt met daarin 200.000.000 x dezelfde zin, zal je een bestandje van 200kb overhouden. Daarentegen, als je een .ISO probeert in te pakken, zal je bijv. ongeveer 20mb winst behalen.

De beste compressie komt geloof ik van Bzip2 (.BZ2), daarna komt ACE, daarna RAR en dan ZIP
(en 7-zip komt er ook nog ergens tussendoor geloof ik)

HTH en suc7 :)

Stop uploading passwords to Github!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-02 13:46

ATS

bzip2 doet het altijd erg goed, zeker in de hoogste stand.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-09 17:59

PoweRoy

funky!

winrar meeste gebruikt.
ik gebruik meestal de bekende inpakkers dus winzip/winrar. maar winzip pakt niet goed in dus ik gebruikt winrar :)

[This space is for rent]

• zeroxcool
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-08 21:01
ATS schreef op 08 februari 2004 @ 11:37:
bzip2 doet het altijd erg goed, zeker in de hoogste stand.
Dat kost je ook nogal wat CPU kracht ja. Maar inderdaad, als je echt grote bestanden wilt comprimeren, pak bzip2...

zeroxcool.net - curity.eu

Pagina: 1