Toon posts:

Is een kamer van 3,5 bij 2 groot genoeg voor 5.1 geluid?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ey, ik heb een kamer van 3,50 bij 2 meter,
Nu heb ik gekozen voor Vifa Impuls, rear en front.

Later een leuke center en actieve subwoofer.

Maar nu de vraag, is mijn kamer wel groot genoeg voor een 5.1 set??,
Heb nu een 5.1 set van JBL :P en het klinkt wel
Zijn de afmetingen van de kamer complitabel met de speakers en mijn opstelling?

Geen puntdak, gewoon een kubus zeg maar :-)

• DutchTSE
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
mijn ervaring is dat het (o.a.) aan de kamer ligt of boxen goed klinken of niet, heb zelf een 5.1 set van paar jaar geleden in me slaapkamer, en dat vind ik veeeeeeeeeel beter klinken dan de 5.1 set van me ouders in de woonkamer (ga niet zitte showen met hoe duur ze waren, maar ze waren niet goedkoop zeg maar :P).

mijn kamer is 4*3 m, en daar staan dus die oude dingen in. Dus ik denk wel dat dat goed bij jou gaat klinken :Y)

Verwijderd

Ik wou dit dus ook eigenlijk soortgelijk vragen. Ik heb net m'n kamer opgemeten en mijn kamer is 2,60m bij 6,30m. Vanaf 1 meter hoogte begint de punt maar het loopt vanbinnen niet in een punt want we hebben er een plafond in gemaakt. Zou een 5.1 zet(ik zat te denken aan een JBL 178) goed klinken in deze ruimte. Overgens ga ik morgen een definitief ontwerp maken voor de inrichting van mijn kamer.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, na het is gewoon simpel kamertje,

In de woonkamer die is 7 bij 15m hebben we ook een 5.1 set, maar daar klingt het ruimtelijk en niet hard zeg maar.

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

Bij dik 100m² zou ik iets meer nemen dan een 5.1 setje, neem dan liever echte luidsprekers met een echte subwoofer.

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Zo lang het niet te grote speakers zijn gaat het best, als het te hard gaat hoor je in een kleine ruimte niet meer waar het geluid vandaan komt door alle reflecties.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• BLN
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-08 09:59

BLN

als je alle wanden met eierdozen zou kunnen bekleden dan kan het nog wel leuk klinken. anders kaatsen alle geluidsgolven denk ik te vaak heen en weer en dan gaat t effect een beetje stuk. met eierdozen wordt t gedempt op de muur.

If it ain't broken, don't fix it

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:23

voodooless

Sound is no voodoo!

Je moet je niet teveel zorgen maken over grote speakers in een kleine kamer! Ik heb hier een kamer van 3,5x4,5 met twee DIY vloerstaanders (1 meter hoog, 19 cm breed, 37 cm diep). Als satelieten heb ik nog kleine speakertjes, maar dat gaat ook nog veranderen. Ik wil echt niet meer terug naar een kleine 5.1 set! Veel meer volume, kracht en dynamiek. Verder kun je natuurlijk ook naar de toekomst kijken. Ga je uit huis of verhuizen heb je misschien wel een grote kamer, en dan gaan de speakers alleen nog maar beter klinken!

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Topicstarter
IK maak speakers met een hoogte van 36 CM de vifa IMpuls dus dat valt zeker mee!

Dus het gaat wel goed klinken? in zon klein kamertje?:p
Pagina: 1