Toon posts:

help gevraagd met poort instellen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een trust router.
ik wil graag sharen maar het gaat niet.
als ik de poortten wil instellen welke open moeten zijn dan krijg ik een publik en een private poort.
moet ik als ik de publik poort open zetmoet ik dan ook de private poort het zelfde poortnr geven,of een andere nr.

ik bedoel met sharen .
ik heb 2 dreamboxen(sattelietontvangers).
ik wil dus met wat met de eertste ontvang delen met de 2de.
maar omdat ik de poortinstellingen niet zo goed krijg lukt het mij niet om ddor te komen bij de 2de.
ik kan wel pingen en telnetten.
waar zou het probleem liggen,ik denk zelf dat ik iets verkeerd doe met de poort instellen.
ik hoop dat iemand me hier een goede raad kan geven.
bvd.....sinto

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Heb je Het Grote Poortmappingsverhaal al doorgenomen?

En eigenlijk maakt het niet zo gek veel uit, of je de public-poort verwijsd naar een andere (private) poort. Enigste wat je dan moet doen is in de applicatie de poort wijzigen naar waar je je router alle pakketjes van poort A naar poort B stuurt... Anders snapt je programma er niets meer van ;)
Beste / makkelijkst is om gewoon de standaard poorten te gebruiken en die ook op je router te forwarden... Als je dus een programma hebt, die gebruik maakt, van bijvoorbeeld poort (ik noem maar wat) 4096 dan is het wel zo makkelijk om die én in je public te forwarden naar die poort (+ IP-adres natuurlijk)

Bedenk me trouwens net, dat private poorten bullshit is, die heb je volgens mij niet eens nodig... Waarom zou je in je eigen netwerk poorten forwaren?

[ Voor 94% gewijzigd door CH4OS op 08-02-2004 10:26 ]

Verwijderd

Je forward gewoon naar dezelfde poort. Wat de router op (bijv.) poort 1024 ontvangt wordt dan doorgestuurd naar dat IP-adres op poort 1024. Je stelt dus gewoon dezelfde poortnummers in.

En je verdere probleem kan ik niets van maken. Ik stel voor dat je dit eerst eens zo gaat instellen en als dat niet werkt verder komt vragen en met een duidelijke uitleg komt.

Verwijderd

Topicstarter
ID Public Port Private Port Port Type Host IP Address
1 666 666 UDP 10.0.0.5
2 678 678 UDP 10.0.0.5

--------------------------------------------------------------------------------

dus als het ware zou het dit toch moeten doen.
of zie ik dit verkeerd.
ik heb de public hetzelfde gezet als de private(maakt dit iets dan uit,of blokkeerd hij dan de publicpoort?)

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ja dat zou moeten werken.

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

en het werkt ook perfect (bij mij dan)

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

Topicstarter
ga vanmiddag dit even testen.
als het gelukt is laat ik iets weten.
jongens alvast bedankt voor jullie hulp.

mvgr.......sinto
Pagina: 1