Toon posts:

could not find dhcp daemon

Pagina: 1
Acties:
  • 277 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
could not find dhcp daemon to get information.

het probleem is het verkrijgen van een ip adres van myadsl (bbned)
ik zal eerst specs geven:

adsl abbonoment: mymega (myadsl), aangesloten vanaf 22 januari.
modem/router: smc 7404 BRA , deze staat tussen de bbned gecertiviceerde modems, dus de modems die compatible zijn met het bbned nerwerk
instellingen: vpi/vci: 0/35
profile: rfc 1483 bridged
encapsulation: llc

log van de modem: could not find dhcp daemon to get information

* de instellingen zijn dus precies zo als op de myadsl site staat aangegeven http://www.mycom.nl/f2/tutorials/MyADSL-instellingen-CPE.pdf.

mijn inziens heb ik nu genoeg info mbt de adsl verbinding gegeven, persoonlijk denk ik dat het een externe fout is, bbned myadsl of cambrium. aangezien dat de dhcp daemon niet gevonden kan worden.

ik vraag me alleen af of er iemand ervaring met dit probleem heeft, of zeker kan zeggen wat het probleem is.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Verwijderd schreef op 08 februari 2004 @ 03:23:
could not find dhcp daemon to get information.

het probleem is het verkrijgen van een ip adres van myadsl (bbned)
ik zal eerst specs geven:

adsl abbonoment: mymega (myadsl), aangesloten vanaf 22 januari.
modem/router: smc 7404 BRA , deze staat tussen de bbned gecertiviceerde modems, dus de modems die compatible zijn met het bbned nerwerk
instellingen: vpi/vci: 0/35
profile: rfc 1483 bridged
encapsulation: llc

log van de modem: could not find dhcp daemon to get information

* de instellingen zijn dus precies zo als op de myadsl site staat aangegeven http://www.mycom.nl/f2/tutorials/MyADSL-instellingen-CPE.pdf.

mijn inziens heb ik nu genoeg info mbt de adsl verbinding gegeven, persoonlijk denk ik dat het een externe fout is, bbned myadsl of cambrium. aangezien dat de dhcp daemon niet gevonden kan worden.

ik vraag me alleen af of er iemand ervaring met dit probleem heeft, of zeker kan zeggen wat het probleem is.
Nog 2 vragen:

Heb je linesync?

En welke firmware gebruik je?

(advanced-setup-->system-->rechts onder 'information' staat run-time-code)

Heb je bij WAN-ATM wel 'dhcp' vinkje aangezet?

En als je die niet hebt (door nieuwere firmware) heb je dan wel gekozen voor '1483 bridged dhcp'?

Misschien is deze makkelijker ;)

http://www.mycom.nl/f2/tu...%20ADSL%20%20bbnet%20.pdf

[ Voor 6% gewijzigd door bjck op 08-02-2004 09:21 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Topicstarter
-ja er is linesync

-het vinkje bij dhcp client staat ook aangevinkt.

-de firmware versie weet ik niet, dat zal ik vanmiddag even checken, want ben nu ergens anders. ook zal ik meteen de nieuwste firmware versie instaleren.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2004 11:05 ]

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-02 10:56

r0b

Heeft het gewerkt?
Zo nee, bel je ISP eens en vraag ze even of ze je al een IP toegewezen hebben. :)

• shotputty
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-09-2025

shotputty

I'll be back

Ik heb precies hetzelfde SMC barricade 7804WBRA + BBned?

het zal wel aan het modem liggen want met een ander modem geen probleem. Ik snap niet dat die dingen gecertificeerd zijn..

Mijn specs; Arm 47cm | Benchpress 175kg | Shotput 16,99m | BW 125kg

Verwijderd

Don't get me started...

Problemen met SMC routers en MyADSL zijn echt legendarisch aan het worden. Ik ben zelf begonnen met een 7204 BRB. Die wilde alleen als bridge werken en niet als router. Bij de firmware upgrade (waar SMC zelf zei de stroom van de router af te halen, tijdens het herschrijven van de flash rom) liep het fout en kreeg ik een 7404 BRB. Deze was ook niet als router in te stellen, maar dan lag volgens MyCom aan het type.

Uiteindelijk heb ik een 7804 WBRB gekregen en ook die heb ik nog niet als router ingesteld kunnen krijgen. MyCom stuurde me wel een 124 pagina's grote handleiding, maar uitleggen hoe je het in zou moeten stellen om goed met de MYADSL verbinding te werken over BBNED, kun je wel vergeten.

Behalve dan die ene pagina in het installatieboekje die je in het begin krijgt. |:(

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Ok, da's idd niet echt fijn ;)
Maar als je geen specifieke toevoeging hebt waarmee je de TS'er helpt of zelf geen vragen hebt, is het eigenlijk niet echt de bedoeling dat je een topic zo ver omhoog schopt :)

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.