Toon posts:

Focus or tracking error

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb net n Sony DVD RW DRU530A 8x speed gekocht.
Helaas tijdens het brandproces steeds "Focus or tracking error" en ook " Power callibration error"

Ik heb verschillende brandprogramma's gebruikt. Clone DVD, Roxio e.d. Het lukt niet om ook maar 1 kopie te maken. SVCD's wel. Deze melding komt met Nero 6. Ik wilde een reeds bestaande DVD copy van een vriend kopieeren. Dat zal toch moeten lukken met Nero?

Weet iemand wat er mee is?
Ik hoor/lees graag van je

m.v.g. Niels

Alle kabels zitten goed. De voeding kan t aan. Ligt misschien aand e laser. Morgen probeer ik m wel om te ruilen voor n plextor. On-wijs bedankt tot nu toe voor de reacties.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2004 00:12 ]

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Probeer eens een firmware update als die beschikbaar is. Anders zou ik 'm zsm terugbrengen, klikt als fysiek rot.

Verwijderd

SA --> OM

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-03 13:20
Zit de molex-connecter er goed in :? En kan je voeding het wel aan ? Dus geen 200 Watt voeding op een dik systeem.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag mn Sony (gekocht bij Mycom) omgeruild omdat ik dacht dat ie niet goed was. Ik kreeg telkens "Power Callibration" errors en voornamelijk "Focus on tracking errors." Nu heb ik een splinternieuwe Sony zelfde type meegekregen nadat ik was teruggegaan naar Mycom. en WEER dezelfde problemen. 1x heb ik Lord of the rings foutloos gekopieerd. Ook heb ik de firmware 10.D gesinstalleerd. Het leek allemaal in orde. Ik heb een DVD met mn verkenner(voordat ik de brander had) op mn HD gekopieerd. Deze Video_TS dir. heb ik gebrand op dvd met mn Sony (bijna 4 GB). Dit proces werd zonder foutmeldingen uitgevoerd door Nero 6. Afspelen lukt niet en als ik de RW wil erasen weet Nero te melden dat het geen RW is en dus niet kan worden erased. Zowel + als - geprobeerd. Kortom allemaal dingen die niet lukken. Ik baal dr van. zonde geld heb ik nu t idee. Ik zit al nachten lang ermee te rommelen zo. Weet iemand wat ik nog meer kan doen? Groetjes, V.b. de teleurgestelde Sony DRU-530A -ér.]

Verwijderd

Zoals gezegd: probeer eens een zwaardere voeding.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gekeken op t voedingsblok. Er staat niet hoeveel watt het is. Weet je hoe ik t anders kan controleren? Ik zoek nog even verder. Trouwens, voorheen zat er in plaats van deze brander een dvd rom speler. Nooit problemen gehad.
m.v.g. Niels

• MNECMotU
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-03-2015

MNECMotU

Kiek An!

Ik heb deze foutmelding ook steeds vaker de laatste tijd (niet altijd).
Maar het verschil met jou is dat mijn brander (cd-brander in mijn geval), een plextor 48x24x48a, toch al wel een paarhonderd cd'tjes heeft gebakken en dus aan het eind van z'n leven is...
Als het je voeding niet is, probeer 'm (als je de mogelijkheid hebt) ff in een andere pc en anders keihard omruilen, want dit is normaalgesproken gewoon een hardware- / slijtageprobleem.

Kiek An is mij grote vriend! En als je z'n hoed wilt zien, moet je dat gewoon ff vragen...

Verwijderd

Topicstarter
Onwijs bedankt voor je reactie. Ik begin nu inderdaad aan mn power te twijfelen. Daarnet reageerde de Sony niet eens meer op het ejectknopje. Ik heb een andere powerconnector aangesloten(op dezelfde voedigskabel). Het is een redelijk uitgebouwd systeem 2x120 gb schijven en 1 philps cd-r brander en deze Sony.

Ik heb de mogelijkheid m aan te sluiten op de pc van n vriend. Bedankt daarvoor, ik ga t zeker doen. Ik laat t nog weten.

Verwijderd

Topicstarter
Okay, nu heb ik de slave van mijn 2 harde schijven losgekoppeld. Nu ga ik een tijdje testen en erachter komen of het aan de power ligt.
Pagina: 1