Het hierbovenstaande is dus gisteren bekend gemaakt op de netgamez site. Nu moet ik wel zeggen dat ik server admin ben op de Event's die meerdere keren per jaar zijn, maar ik heb opzich weinig met de league te maken.Zoals op Netgamez 2004A aangekondigd zullen we nu wat meer vertellen over de Nederlandse competitie die Netgamez gaat organiseren. Netgamez heeft een compleet nieuw concept bedacht en uitgewerkt tot een nationale competitie.
Binnenkort wordt een nieuwe website gelanceerd, waarop je jezelf en/of clan kunt registreren bij Club Netgamez voor een lidmaatschap van € 29,-- per jaar per persoon. Het lidmaatschap geeft o.a. de volgende voordelen:
# Meespelen in de Chello Gamers League. (ook niet Chello abonnees)
# Tal van mogelijkheden om je eigen club (clan) en "fans" op de hoogte te houden.
# Nieuwe clubleden zoeken of als je alleen bent een club zoeken die bij je past.
# Easy challenging systeem.
# Pro-gamer helpdesk
# Exclusieve downloads
# Limited edition goodies
Bij dit lidmaatschap komt een ledenpas:
# Deze pas is je identiteitsbewijs op de Netgamez events
# Je krijgt er korting mee winkels, onze events en meer...
# Voorrang bij het inschrijven op niet clubleden.
Daarnaast zal de club nog tal van features en services aanbieden, maar daar vertellen we meer over zodra de site wordt gelanceerd.
De Chello Gamers League is een amateur competitie gebaseerd op het welbekende ladder systeem. Bij aanvang starten we met een basis selectie aan bekende games, maar het systeem is geschikt voor alle games vanaf 2 spelers. Het is dan ook mogelijk om een niet geselecteerd spel later op aanvraag toe te voegen aan deze amateur competitie. Deze competitie loopt per jaar en is verdeeld over 3 periodes. Aan het eind van elke periode vindt er een event plaats.
De Netgamez e-Sports Champions League is er voor de degene die de amateur competitie is ontgroeid. Deze competities zijn geen ladders, maar werken met een punten systeem, zoals je dat ook bij het voetbal ziet. Op de events is er de kans om een semi-pro of pro gamer te worden in de Netgamez e-Sports Champions League. Echter zullen er maar een beperkt aantal games geschikt zijn als (semi-)pro game. Per jaar vinden er drie events plaats waar de bovenste amateurs tegen de onderste semi-pro gamers spelen. Hetzelfde geldt voor de bovenste semi-pro's en de onderste pro's.
Dit zijn dus promotie/degradatie events, waar men aan de ene kant strijdt om zijn status te behouden en aan de andere kant om zijn status te verhogen. Deze events dienen dus gelijk als periode afsluiter en geven dus een overzicht van de tussenstand. Na de drie periodes volgt een invite only event om te bepalen wie de Nederlandse kampioen is van het jaar in zijn spel. Kortom, houd onze website in de gaten en geef je op voor de Netgamez nieuwsbrief om als eerste op de hoogte te worden gehouden over de ontwikkelingen rondom Club Netgamez.
Maar wat ik mij nou afvraag is wat de mensen er hier nou voor mening over hebben. Als reacties op de newspost wordt namelijk gekeken naar de prijs en dan gelijk een negatieve reactie en de meeste zonder onderbouwing. Maar eigenlijk ken ik de meeste mensen wel die reageren, zo reageren die altijd en ik heb namelijk het idee dat niet iedereen er zo over denkt. En de meeste mensen op got zijn (hoop ik dan
Zelf denk ik dat het helemaal geen kwaad kan om zoiets te beginnen. Want ik (als totaal geen gamer) kan totaal geen zicht krijgen op het hele gaming gebeuren. Ik moet eerlijk zeggen dat het het maar een beetje ongeorganiseerd vind. Ik zit nu dan bijna een jaar bij Netgamez als serveradmin en ik begrijp nog niet meer van gaming dan voorheen.