extra versterker aan tussen pc en speakerset ?

Pagina: 1
Acties:

• Gompy58
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04-2025

Gompy58

het valt wel, maar niet mee...

Topicstarter
Okay, ik ben geen licht met audio, Streef ook niet het hoogste na.

Zit alleen nu ff te denken aan een bepaalde combi. heeft dat zin? kan ik beter iets anders aanschaffen, zeg het me...

heb een a7n8x-e deluxe gold mobo waar het volgende geluid verhaal op zit.

Realtek ALC650 6-Channel CODEC
Integrated APU(Audio Processor Unit)
Dolby Digital (AC-3) Encorder
S/PDIF in / out interface

nu wil ik dit aansluiten op een denon avr 1404

http://www.hifiklapper.nl...ath=24_38&products_id=438

volgens de specs moet ik hier dus digitaal geluid mee kunnen verwerken.

de speakers, zeker weten doe ik het nog niet maar ik denk aan

Wharfedale Diamond 8.2

http://www.hifiklapper.nl...ath=30_42&products_id=433

in mijn opinie heb ik dan in ieder geval goed geluid voor de gewone muziek en met games zullen ze zich ook wel goed houden.

tot nu toe heb ik steeds een 2.1 setje op een creative 5.1 kaartje gehad maar wil eens wat anders...

Is dit een combi die me iets brengt, kan ik iets schrappen of .... tell me

ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....

Verwijderd

Is een 5.1 set niet wat voor je? Als je toch stereo gaat luisteren, kan je ook een 2ehands stereoversterker pakken. Die Denon daar kan je heel wat moois op aansluiten. Denk er eens over na, misschien kan je die set combineren met je TV (TV en PC bij elkaar zetten) en op die manier ook DVD's/films kijken via 5.1

• Gompy58
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04-2025

Gompy58

het valt wel, maar niet mee...

Topicstarter
Verwijderd schreef op 08 februari 2004 @ 02:16:
Is een 5.1 set niet wat voor je? Als je toch stereo gaat luisteren, kan je ook een 2ehands stereoversterker pakken. Die Denon daar kan je heel wat moois op aansluiten. Denk er eens over na, misschien kan je die set combineren met je TV (TV en PC bij elkaar zetten) en op die manier ook DVD's/films kijken via 5.1
Daar heb ik idd ook aan zitten denken, punt alleen is dat wil je zo'n 5.1 set ECHT gebruiken je de speakers ook op de juiste plaatsen moet zetten. Ik weet nu al dat dat niet het geval zal zijn. met andere woorden, er zal dan een speaker in het midden komen en zowle links als rechts 2 andere.

Die Denon is in zwart verkrijgbaar en dat komt mooi uit ( is best lastig tegenwoordig, meestal zilver) en kan eventueel als vervanging van mijn huidige versterker gaan dienen, das een pioneer uit de 3 serie en die is al een jaar of 5 oud.

Kan die denon natuurlijk ook bij mij tv, video, audioset en divxplayer DP-500 (heeft digi uitgang)gebruiken... mmmm nog niet aan gedacht |:(

[ Voor 9% gewijzigd door Gompy58 op 08-02-2004 02:22 ]

ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....

Verwijderd

Het onboard geluid klinkt wel veel beter als je bebruik maakt van de spdif uitgang.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Alleen een 2.0 versterker zorgt met goede speakers ook al voor veel vuurwerk.