Toon posts:

NEWBEE---Videobanden overzetten op DVD

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Wij hebben voor onze allerkleinste kleinkinderen een twintigtal nederlands gesproken films op videoband.
Omdat onze recorder het zolangzaamaan begeeft willen wij de banden branden op DVD (mijn computer heeft een DVDbrander) Nu hoor ik dat dit niet zo maar gaat maar dat je het formaat (AVI) om moet zetten naar VOB - BUP en IFO formaat om de DVD te kunnen omzetten.

Wie kan mij wat informatie hierover geven...? Er staan inmiddels diverse films op harddisk , maar ik wacht voordat ik er dure DVD's aan waag , op een oplossing van dit forum.

Eventueel met vermelding van benodigde software

Wie kan Opa helpen ..?

Zjos _/-\o_

The wise speak only of what they know

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-02 22:16
toevallig heb ik vandaag of gisteren dit topic : Hoe van avi naar dvd? voorbij zien komen.

verder staat er erg veel informatie op www.doom9.net en vcdhelp.com

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 23:14

job

Om jou videobanden om te zetten naar dvd moet je 2 dingen doen
- Ten eerste zul je de videobanden op je pc moeten zien te krijgen.
- Ten tweede zul je dan de film op de dvd moeten zetten.

- De film op je pc krijgen is best eenvoudig, daar heb je een tv-capture kaart voor nodig en het liefst een grote hd.
- het bestand wat je op je hd krijgt zal je dan op je dvd moeten branden, daarvoor staan bij www.doom9.net genoeg guides.
van avi naar dvd is een beetje onzinnig omdat een tv-kaart gewoon op mpeg op kan nemen.
je kan inderdaad de boel opnemen op avi, maar dan converteer je eerst het mpeg (tv-signaal) naar avi en dan weer terug naar mpeg, beetje onzinnig dus.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:47

JvS

Ik heb hem zelf ook

De juiste websites lezen :). Alles wat al duidelijk op heel veel plaatsen op internet geschreven staat, kan je makkelijk terugvinden en staat zelfs in de FAQ. Als je echt specifieke problemen hebt, dan is tweakers.net een goede plaats om een specifieke vraag te stellen, maar dit is echt "guide lezen en stapjes volgen" werk. :)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Dit topic is gesloten.