Toon posts:

[EMAIL] Welk programma geniet _jouw_ voorkeur?

Pagina: 1
Acties:
  • 50 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ja, de eeuwige vraag ...

Ik heb ze allemaal gebruikt: foxmail, netscape/mozilla, the bat!, eudora, pagasus etc. etc.

Eerlijk. Eerlijk gezegd voldoet geen van alle emailsoftware aan mijn verwachtingen.
Op dit moment gebruik ik the bat!, aangezien het in _mijn_ optiek meer voordelen heeft dan nadelen.

In plaats van de vraag te stellen wat de voordelen zijn van het de emailsoftware die je nu gebruik, wil ik iedereen verzoeken de 2 pluspunten aan te geven en de 2 minpunten.

Ik zal beginnen:

The Bat!
** Pluspunten **
- redelijk ongevoelig voor virussen
- Integratie van spamfilter

** Minpunten **
- lelijk uiterlijk
- rare instelling reply/forward qua kleur e.d.

Jasper

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zelf gebruik op dit moment Thunderbird, na tijden gedraaid te hebben met Outlook.

Thunderbird
+ werkt snel
+ is gratis
+ overzichtelijk en kan alles doen wat ik er mee wil
- importeren van adres bestanden gaat wat minder

Outlook 2002
+ overzichtelijk
+ makkelijk om backups te maken.
- duur
- retetraag
- niet makkelijk te installeren

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
Opera's M2 (http://www.opera.com)
** pluspunten
- Database georienteerd + views zodat je je eigen Views op je email maakt (bijv. attachment only, label:valuable, bepaalde personen, spam, unread, gedane zoekopdrachten etc
- quick reply zodat je op email, newsgroupen, mailinglists en RSS feeds als een chat kan reageren, hierdoor kan je snel heen en weer mailen, erg handig

** Minpunten **
- nieuwe manier van werken met email, elk bericht komt maar 1 keer voor in de database, dus een leercurve als je het niet gewent bent.
- spamfilter is nog niet zelflerend en je kan berichten niet als spam aangevne (volledig automatisch dus), dit is echter opgelost in 7.50

Human Bobby

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Ehmm.. Dit lijkt me wel het schoolvoorbeeld van een opsom topic, om heel eerlijk te zijn ;)
En aangezien dat voor 99% tot topic lijkt waar totaal geen waarde in zit voor bijvoorbeeld de search, geen hond ooit er weer naar kijkt, niemand er echt wijzer van wordt, worden deze topic ook meestal niet door mij of een van mijn collega's aangemoedigd.

Daarom gaat dit topic op slot, als je gerichte vragen hebt naar een email-client, of vragen hebt over bijv. de features van Thunderbird die niet via de GUI in te stellen zijn, mag je uiteraard een nieuw topic openen ;)

Dicht dus.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Dit topic is gesloten.