Toon posts:

Moederbord dood?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een pc geupgrade met een nieuw moederbord, cpu, geheugen en videokaart. Maar wat gebeurd er als ik hem opstart..... niets! De fan van de cpu begint lustig te draaien, het ledje op het mobo zegt dat hij stroom krijgt, maar ik hoor geen piepje en krijg helemaal niets van de POST of de bios te zien. Ik dacht eerst dat de videokaart misschien stuk was, dus heb ik de vorige kaart erin gestoken, maar helaas....
Het is een ASUS A7N8X-X mobo, AMD Athlon XP 2500+, een reepje DDR 333 van apacer en een ASUS radeon 9600XT videokaart.
Nu heb ik er alles uitgehaald en zit enkel de oude videokaart erin (GeForce 4 MX 440). Nog steeds krijg ik geen piepje en niets op het scherm...
Elke vorm van advies wordt in dank aangenomen...

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Jumpers moederbord staan goed ingesteld? En welke voeding heb je gemonteerd (test die anders eens bij een andere pc) :)

Verwijderd

Topicstarter
Het is nog steeds dezelfde voeding die erin zit. Een standaard noname 300 watt voeding. Maar het mobo zegt wel dat hij stroom krijgt en de cpu fan draait, evenals de fan van de voeding.
Ik heb niets aangepast aan de jumpers op het moederbord. Maar ik heb vandaag ook nog een andere pc in elkaar gestoken met hetzelfde mobo, dezelfde videokaart en hetzelfde geheugen (alleen 512MB terwijl in deze slechts 256 zit). In deze pc heb ik ook niets aan de jumpers veranderd en dit werkte wel probleemloos...

Verwijderd

Topicstarter
Heeft er iemand nog een idee waaraan dat kan liggen?
Of is mijn gloednieuwe moederbord echt dood? :'(

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Probeer voor de zekerheid nog eens een ATX en een Cmos Reset

Verwijderd

Al eens jouw geheugen in een andere bank gestoken of verwisselt met een andere lat?
Mijn server heb ik daarnet ook voorzien van een andere lat ram en die wou enkel in een andere bank werken. Dus ga wat uitzoeken

• vierkant228
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-04-2025
had ik met mijn a7n8x de luxe na 4 mnd trouwe dienst, terug gebracht en nieuwe gekregen ( CPU, ram etc eerst getest in andere PC)

meer zinnigs kan ik hier ook niet over zeggen

• Nutser
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-02-2021
ik had het zelfde probleem idd ook , heb hem terug gebracht en ben nog aan het wachten krijg maandag een telefoontje

alles wat niet zo mooi is , kan toch weer heel mooi zijn voor andere dingen :x

• Nutser
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-02-2021
Verwijderd schreef op 08 februari 2004 @ 02:07:
Al eens jouw geheugen in een andere bank gestoken of verwisselt met een andere lat?
Mijn server heb ik daarnet ook voorzien van een andere lat ram en die wou enkel in een andere bank werken. Dus ga wat uitzoeken
dat wat je daar zegt dacht ik ook ,
en dus ook al eens uitgeprobeerd ,
net zoals , een heel oude pci grafishe kaart , omdat het wel eens wil zijn , dat hij in het bios standaard pci / vga aan kan staan ,
maar dat is ook alleen maar met de p2 ofzo , maarja dacht dat het meschien kon helpen !

maarja , nix hielp , heb trouwens met inbouwen , zoals gewoonlijk
1hd (heb er 3)
1 cd rom (heb er 2)
1 floppy
1 grafishe kaart

ingebouwt sound onboard ,
want sommige doen met inbouwen gelijk alles erin , en dan kan het zijn dat het wel eens zijn dat die nix doet ,

maarja dat zal je wel weten ,

ik wacht ff morgen af op dat telefoontje , en dan kan ik zeggen wat het nu precies was ,

maar toen ik het in de winkel deed uitleggen wat er aan de hand was , dachten hun gelijk aan het geheugen ,
wat ik ook al eigenlijk in de kop had !
zoals vermeld zal ik je het morgen laten weten

alles wat niet zo mooi is , kan toch weer heel mooi zijn voor andere dingen :x

Verwijderd

Topicstarter
Nu ja, bedankt voor de hulp. Ik heb alle verschillende onderdelen getest op een ander pc, alles werkt behalve het mobo. Ik heb een PCI videokaart geprobeerd, CMOS reset, alle mogelijke jumpers nog eens nagekeken...
Morgen maar eens terug gaan naar de winkel,... iets anders zal er niet opzitten denk ik. ;(
Pagina: 1