heeft XLeratePro AC-3 of niet??

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Redox
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22-07 16:12

Redox

Motion Design / VFX

Topicstarter
Hmm, vreemd genoeg lees ik her en der wat over, dat de Vortex2 kaarten met digitaal(optisch)out (AC-3, DD5.1) support hebben. Kan iemand dit misschien bevestigen? Heb je er trouwens ook speciale drivers voor nodig? En welke programma's ondersteunen dit?

In de readme van de Nieuwe drivers staat trouwens dit: " - AC-3 support works through the waveout interface." Wat is wavout interface?

thanx,

R3D0X

Verwijderd

Dat is de synthesizer output van de kaart, en niet de Windows .wav extensie output.

Hoewel ik het vreemd vind, want mijn TerraTec EWS64XL met digi-out, gebruikt die output wel voor alle signalen, dus ook .wav

Wil je hier het fijne van weten http://www.terratec.net

daar staat alle info ook in het nederlands.

Verwijderd

Beste Redox, als je ook meer 2 minuten tijd had om ff in de forums te zoeken, dan zou je zien dat hier al minstens 5 topic ovr geweest zijn.

Antwoord: kan ik niet geven want jouw vraag is verkeerd.
De kaart heeft een optische digitale uitgang, waarop eventueel een AC3-signaal vanaf een DVD doorgelust kan worden. Maar het dinge heeft absoluut gen native support om AC3 of DD output te geven.

Verwijderd

Dat ie een coaxiale/optische uitgang heeft wil nog niet meteen zeggen dat ie AC3 ondersteund hoor...

In games krijg je trouwens ook geen AC3, alleen als je een DVD-tje kijkt ofzo...

Greetz,

• Flox
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14-04 20:57
Ik heb een dolby digital versterker, wat voor kaart moet ik daarvoor gebruiken wil ik optimaal geluid hebben? Kan ik dan het beste een soundblaster live nemen aangezien ik toch (nog) niet van ac3 gebruik kan maken omdat ik geen dvd speler heb. Of is een terratec beter dan de soundblaster live?

Earth is nice, heaven is better...

Verwijderd

Flox, dat is een persoonlijke smaak, ik vind ze beiden goed klinken, maar de TerraTec heeft meer opties...

Verwijderd

Ik weet dat de terratec 4-speaker shit ondersteund, net als de SB-Live...alleen analoog dus...

De SB-Live KAN digitaal 4-kanalen outputten, maar daar moet je wel wat voor ombouwen...

De Live biedt Live!Surround, zodat je dus op Home Theater-versterkers ook surround kunt gamen e.d.

Dat heet Live!Surround en codeert de achterste 2 kanalen in een Dolby Pro Logic signaal...

Kweenie of de terratec dat ook kan, en of de terratec ook zo'n leuke DSP-chip heeft...

Greetz,

• Rookstar
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 02-06-2016

Rookstar

Rookt niet....

Zeker alleen de Live Platinum?

Of heeft de SBLive Player ook LiveSurround?

Gadgeteer

Pagina: 1