MSN File transfer tergend langzaam

Pagina: 1
Acties:
  • 832 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• The Dutchman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-01 20:11
Ik heb de search al geprobeerd en ik kon niks vinden over mijn specifieke probleem.:)

Het probleem is dat MSN file transfers heel langzaam gaan, zowel up als download. Als ik het in DU meter bijhoud, dan zie ik dat de eerste 10 seconden alles normaal en snel gaat maar daarna is er een fractie van een seconde normale down (of up)load snelheid en dan drie seconden niet meer, dan weer heel even normale snelheid dan drie seconden niet meer enzovoort.

Ik dacht eerst dat dit aan de netwerk instellingen op mijn kamer moest liggen, maar nu heb ik gemerkt dat ik hetzelfde probleem heb op de universiteit en ook bij mijn ouders.

Het ligt dus aan mijn computertje :( en niet aan het netwerk.

Ik heb de virusscanner gedisabled, ad-aware gedraaid. Ik heb geen firewall draaien. En msn opnieuw geinstalleerd.

Ik weet dat het vaag klinkt maar ik hoop toch echt dat iemand weet wat het probleem is en mij hiermee kan helpen.!! :) :)

XP Home-edition
laptop
amd 1800
msn 6.1

----------------------------------------

• Symsonic
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Symsonic

Hmm... ok

Ik heb precies hetzelfde!! :( maar wou er geen topic voor openen, ik zit zelf achter een router (draytek 2200) en daarvoor een thomson 510 standaard kpn adsl modem, heeft dit er iets mee te maken? dat je dus een router ertussen heb. Andere vrienden van mij hebben dit dus niet :'(

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-01 22:03

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Mja ik heb het ook, en het komt dus volgens mij omdat ie het dan niet meer peer to peer doet maar via 1 of andere webserver (ergens in ander topic hiero gelezen) en dat maakt het zo tergend traag soms.

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-01 11:56
Ik heb nergens last van :)
Config:
Thomson 510i (incl. portmapping 6891 - 6900 naar 0.0.0.0) -> PC met softwarematige firewall (MSN-poorten open).
Het enige wat ik niet goed kan is geluid ontvangen van iemand (wel verzenden).

Misschien kun je eens nagaan of de andere kant naar wie je een bestand verzend of een bestand van ontvangt ook een router/firewall heeft. Als beide kanten een firewall/router hebben kan dit de vertraging ook deels veroorzaken denk ik.
En idd, als de file transfers zonodig via de servers van Microsoft tegenwoordig moeten verlopen (tot een aantal geleden was dit niet zo en kon je nog een directe verbinding opbouwen :) ) dan kan dat ook een veroorzaker van de slome snelheid zijn.

Verwijderd

Ik heb er ook last van :(
Ik meen dat het veroorzaakt werd doordat MS niet meer gebruik maakt van de vaste poortranges maar nu andere poorten ofzo gebruikt. Heb er iig last mee. Ook ik zit achter een router en gebruik Trillian

• glashio
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-02 13:46

glashio

C64 > AMIGA > PC

IK precies het zelfde... 10 a 15 sec snel.. dan diepe drop |:(

> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

• Necrobic
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
JeroenM_tbs schreef op 08 februari 2004 @ 00:53:
Ik heb nergens last van :)
Config:
Thomson 510i (incl. portmapping 6891 - 6900 naar 0.0.0.0) -> PC met softwarematige firewall (MSN-poorten open).

Misschien kun je eens nagaan of de andere kant naar wie je een bestand verzend of een bestand van ontvangt ook een router/firewall heeft. Als beide kanten een firewall/router hebben kan dit de vertraging ook deels veroorzaken denk ik.
En idd, als de file transfers zonodig via de servers van Microsoft tegenwoordig moeten verlopen (tot een aantal geleden was dit niet zo en kon je nog een directe verbinding opbouwen :) ) dan kan dat ook een veroorzaker van de slome snelheid zijn.
Probeer eens Qos Service uit te zetten, dat verhiel hier het probleem kwa geluid verzenden en ontvangen. (bij netwerk waar ooktcp/ip zit voor het geval je het niet kan vinden)

Ik heb alles, ik mag alles en ik kan alles.

• Erikdevries
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-01 00:26
Ik heb dit probleem ook, echter als ik uPnP op mijn ADSL modem inschakel dan haal ik wel hoge snelheden (zonder uPnP meestal tussen de 0,5 en 10 kb/s en met uPnP rond de 80 a 90 kb/s).

Bovenstaande heeft bij mij echter enkel betrekking op de upload van mij naar anderen, echter komt het ook vaak voor dat personen die mij iets sturen achter een NAT zitten, zonder uPnP aan, waardoor dat ook regelmatig erg traag is.

De modem die ik gebruik is een Zyxel Prestige 650R-31

[ Voor 33% gewijzigd door Erikdevries op 08-02-2004 04:49 ]

Verwijderd

Ik heb het ook op m'n pc, die is veel trager dan m'n Mac; die zwiept z'n max upload gewoon netjes vol.
PC is zeker 5x zo traag.
Zelfde netwerk msn niet via HTTP.
Ze zitten beiden achter hetzelfde modem Speedtouch home met Hack, ik snap er niks van.

• Joen
Necrobic schreef op 08 februari 2004 @ 03:04:
[...]

Probeer eens Qos Service uit te zetten, dat verhiel hier het probleem kwa geluid verzenden en ontvangen. (bij netwerk waar ooktcp/ip zit voor het geval je het niet kan vinden)
Heey wel opletten he, ik heb geen last van trage transfers ;)
Erikdevries schreef op 08 februari 2004 @ 04:48:
Ik heb dit probleem ook, echter als ik uPnP op mijn ADSL modem inschakel dan haal ik wel hoge snelheden (zonder uPnP meestal tussen de 0,5 en 10 kb/s en met uPnP rond de 80 a 90 kb/s).

Bovenstaande heeft bij mij echter enkel betrekking op de upload van mij naar anderen, echter komt het ook vaak voor dat personen die mij iets sturen achter een NAT zitten, zonder uPnP aan, waardoor dat ook regelmatig erg traag is.

De modem die ik gebruik is een Zyxel Prestige 650R-31
Ik heb ook uPnP aanstaan op mn modem, maar in Windows 2000 niet ondersteund, dus dat was blijkbaar bij mij niet de oplossing. :P
Maar voor de mensen waarbij het helpt: gefeliciteerd ;)

Verwijderd

Als het langzaam gaat, komt er in MSN ook zo een balkje, waar je op kan klikken als het langzaam gaat. Misschien moet je dat eens proberen?

• The Dutchman
Als het langzaam gaat, komt er in MSN ook zo een balkje, waar je op kan klikken als het langzaam gaat. Misschien moet je dat eens proberen?
Dit heb ik natuurlijk wel gedaan... maar daar staan dingen over hoe je je firewall moet instellen en welke poorten je moet mappen. Maar aangezien het op drie verschillende netwerken niet werkt en het feit dat bij mij thuis mijn computer op de router staat ingesteld op DMZ, is dat het niet. :)

Verder werkt het bestanden verzenden binnen een netwerk wel... alleen daarbuiten niet....

• Necrobic
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
JeroenM_tbs schreef op 08 februari 2004 @ 12:20:
[...]

Heey wel opletten he, ik heb geen last van trage transfers ;)

[...]

Ik heb ook uPnP aanstaan op mn modem, maar in Windows 2000 niet ondersteund, dus dat was blijkbaar bij mij niet de oplossing. :P
Maar voor de mensen waarbij het helpt: gefeliciteerd ;)
Let zelf es op?
Je qoute:

En dat verhelpt QoS (of eerder QoS zit in de weg) hoe gek het ook klinkt.........

Ik heb alles, ik mag alles en ik kan alles.

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-02 16:55
ik heb er ook vaak last van maar ligt aan ms d8 ik.. ook doet sound het soms niet goed

My favorite programming language is solder.

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

The Dutchman schreef op 08 februari 2004 @ 13:25:
Verder werkt het bestanden verzenden binnen een netwerk wel... alleen daarbuiten niet....
Je zit achter een router, mijn ervaring is, is dat als de andere partij ook achter een router/server zit, en je dus gebruikt maakt van NAT oid, er vanaf MSN 6.0 gebruik word gemaakt van de servers van MSN. De desbetreffende data loopt dus over die server en word gigantisch afgeknepen.. Helaas maar waar... Mijn ervaring is, dat ik maar een gemiddelde van 3 kb/s haal, terwijl ik in theorie met 210 kb/s zou kunnen downen...
Ben wel benieuwd naar technieken hoe je achter een router dit probleem kan oplossen zonder bepaalde poorten te mappen, want met meerdere computers met MSN heeft dit geen nut natuurlijk...

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Komt volgens mij alleen voor bij een dubbele NAT (dus bij de ontvanger en de zender), maar zo'n situatie is niet bepaald speciaal. De meeste ADSL-abo's hebben zowiezo al NAT, en veel kabel-mensen ook...

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Verwijderd

Ch!pY-J schreef op 08 februari 2004 @ 15:36:
Je zit achter een router, mijn ervaring is, is dat als de andere partij ook achter een router/server zit, en je dus gebruikt maakt van NAT oid, er vanaf MSN 6.0 gebruik word gemaakt van de servers van MSN. De desbetreffende data loopt dus over die server en word gigantisch afgeknepen.. Helaas maar waar... Mijn ervaring is, dat ik maar een gemiddelde van 3 kb/s haal, terwijl ik in theorie met 210 kb/s zou kunnen downen...
Ben wel benieuwd naar technieken hoe je achter een router dit probleem kan oplossen zonder bepaalde poorten te mappen, want met meerdere computers met MSN heeft dit geen nut natuurlijk...
Dus het is een probleem in de software van MS? what is new? :(
Nouja, geduld is een schone zaak :Y)

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 11:16

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Iemand zei dat sturen via een webserver gaat en daarom zo traag. dat is absoluut niet waar, want als ik binnen mn netwerk thuis een bestand via MSN verzend gaat het met ongeveer 6 MB/s en ik wou dat dat mn internetsnelheid was :D. Dus het wordt direct verzonden, dat is 1 ding wat zeker is.

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Verwijderd schreef op 08 februari 2004 @ 17:51:
Dus het is een probleem in de software van MS? what is new? :(
Nouja, geduld is een schone zaak :Y)
Nou ja, ze hebben het probleem dat in voorgaande MSN versies zat dus deels opgelost. Want daarmee was in een dubbel NAT het helemaal niet mogelijk om bestanden te verzenden!

Ik zie echter MSN ook niet als tool om grote bestanden te verzenden en ik denk dat MSN express een cap op z'n server heeft gezet. Gebruik daarvoor in de plaats ftp oid.
Hann1BaL schreef op 08 februari 2004 @ 17:55:
Iemand zei dat sturen via een webserver gaat en daarom zo traag. dat is absoluut niet waar, want als ik binnen mn netwerk thuis een bestand via MSN verzend gaat het met ongeveer 6 MB/s en ik wou dat dat mn internetsnelheid was :D. Dus het wordt direct verzonden, dat is 1 ding wat zeker is.
Foute redenatie! Als ik van iemand een bestand toegestuurd krijg in een dubbel NAT configuratie (ik en ander hebben allebei een router en/of server), dan begint mij firewall te jengelen dat MSN iets wil sturen naar een IP in een thuis netwerk dat bij mij helemaal niet bestaat. Enig onderzoek leerde mij dat dat het IP adres was van die ander in zijn thuis netwerk.

Met andere woorden, MSN probeerd in een snel tempo uit wat voor connectie mogelijkheden hij heeft, eerst direct (vandaar dat IP nummer verzoek van de firewall omdat MSN geen ander IP schijnbaar heeft gevonden) en als laatste via de server van MSN. MSN laakt hierin echter te achterhalen wat het publiekelijke IP adres is.

Met IPv6 zal dit allemaal tot het verleden behoren iig :)

[ Voor 52% gewijzigd door jules op 08-02-2004 18:01 ]

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

• The Dutchman
een klein kickje.... Het probleem heb ik nog steeds niet opgelost en alternatieven voor bestanden verzenden zijn er wel, maar dan heeft de tegenpartij die progamma's weer niet.

Heeft iemand de oplossing?

Bedankt :)

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-02 19:00

--MeAngry--

aka Qonstrukt

The Dutchman schreef op 15 februari 2004 @ 17:29:
een klein kickje.... Het probleem heb ik nog steeds niet opgelost en alternatieven voor bestanden verzenden zijn er wel, maar dan heeft de tegenpartij die progamma's weer niet.

Heeft iemand de oplossing?

Bedankt :)
Er is maar 1 oplossing naast portmappen en dat is UPnP en dat moet je Windowsversie en je router ondersteunen. Windows XP is de enige Windowsversie die dit kan en o.a. de Alcatel, Draytek en nieuwe SMC routers kunnen gebruik maken van UPnP.

Tesla Model Y RWD (2024)

• Joen
Windows ME ziet mn ADSL Multi PC Modem ook als UPnP apparaat, dus dan zal Windows ME het ook wel ondersteuning denk ik ;)
Volgens mij moet je alleen wel een optie in de Windows setup aanvinken die standaard niet aangevinkt staat. Welke weet ik zo niet.

• Kleenex
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
msn is eigenlijk ook niet voor files te versturen.... daarvoor gebruik je ftp
:)

Verwijderd

Kleenex schreef op 16 februari 2004 @ 22:31:
msn is eigenlijk ook niet voor files te versturen.... daarvoor gebruik je ftp
:)
En daar kan een merendeel van de mensen mee overweg?
MSN is wat dat betreft handiger maar FTP is inderdaad meer geschikt om bestanden te versturen maar dat is geen oplossing voor Jan met de Pet welke niets van computers kent.

Verwijderd

Tja heb dus precies tzelfde probleem nu... Na 10 seconden zakt de transfer tot nul. Maar het kutte is dat ik er tot een paar dagen geleden nog gewoon snel bestanden mee kon verzenden, naar dezelfde computer als waar het nu ineens langzaam gaat.... Echt vaag. Heb wel de msn poorten in de nat setup van mn router opengegooid, maar dat was al die tijd al, en nu ineens doet ie t kut.... Ik heb trouwens msn 6.2... Iemand die weet hoe dit ineens kan? En dat upnp, hoe stel ik dat in? Alvast bedankt voor reacties :P :9

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 augustus 2004 @ 23:10:
Tja heb dus precies tzelfde probleem nu... Na 10 seconden zakt de transfer tot nul. Maar het kutte is dat ik er tot een paar dagen geleden nog gewoon snel bestanden mee kon verzenden, naar dezelfde computer als waar het nu ineens langzaam gaat.... Echt vaag. Heb wel de msn poorten in de nat setup van mn router opengegooid, maar dat was al die tijd al, en nu ineens doet ie t kut.... Ik heb trouwens msn 6.2... Iemand die weet hoe dit ineens kan? En dat upnp, hoe stel ik dat in? Alvast bedankt voor reacties :P :9
offtopic:
Onnodige kick lijkt mij

Edit: op hieronder; dat heb ik natuurlijk direct erbij gedaan hehe :+

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2004 10:48 ]

• Joen
Verwijderd schreef op 05 augustus 2004 @ 23:11:
[...]

offtopic:
Onnodige kick lijkt mij
offtopic:
Onnodige reply lijkt mij ;)
Deze is beter: Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/icon_hand.gif

• D-Jay
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

D-Jay

LMFD!

Ook ik heb een Draytek Vigor 2200 (de E versie) en die heeft ook last van MSN file transfer geblaat.

Verwijderd

*Zucht* Een kick en dan ook nog van een probleem waar MS zelf de oplossing voor geeft...

Anyway, het heeft niks met PC of Mac te maken en volgens mij ook niks met webservers. Je moet je firewall uitzetten en/of de juiste poorten opengooien, dat zijn 6891-6900 voor maximaal 10 gelijktijdige filetransfers.
Als de ontvangende persoon zijn/haar firewall nog wél dicht heeft staan (hetzij ingebakken in XP, hetzij een hardwarematige, hetzij iets als Zonealarm) ervaar je ook trage filetransfers.
Ik heb het soms ook, met mensen die het dus niet goed geconfigd hebben, en soms niet, bij mensen die het wél goed hebben.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Het blijft gewoon een heel vaag probleem, voorbeeldje:

PC1: WinXP achter Linux router met van buiten *geen poorten open*
PC2: WinXP achter een Speedtouch firewall
Transfers gaan gewoon snel

Zodra ik PC1 direct aan het net hang (geen Linux router/firewall ertussen) en de XP firewall aanzet (en eventueel de bekende portrange open), gaat het retetraag (filetransfer via MSN server??)

Leg mij maar eens uit waarom een Microsoft bak zonder 3rd party dingetjes dus traag bestanden verstuurt, en zodra er een Linux router tussen hangt alles op normale snelheid werkt...

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• lak
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-01-2022

lak

Verwijderd schreef op 06 augustus 2004 @ 20:04:
*Zucht* Een kick en dan ook nog van een probleem waar MS zelf de oplossing voor geeft...

Anyway, het heeft niks met PC of Mac te maken en volgens mij ook niks met webservers. Je moet je firewall uitzetten en/of de juiste poorten opengooien, dat zijn 6891-6900 voor maximaal 10 gelijktijdige filetransfers.
Als de ontvangende persoon zijn/haar firewall nog wél dicht heeft staan (hetzij ingebakken in XP, hetzij een hardwarematige, hetzij iets als Zonealarm) ervaar je ook trage filetransfers.
Ik heb het soms ook, met mensen die het dus niet goed geconfigd hebben, en soms niet, bij mensen die het wél goed hebben.
Misschien beetje laat schopje... maar goed..

Volgens mij heeft dit er echt niks mee uit te staan.. Heb idd hetzelfde probleem, en dit heb ik dus echt bij de 1 wel en de ander weer niet.. Ook al lopen ouwehoeren met poorten.. ook firewall al dichtgegooid.. helpt allemaal niet.

Ik las trouwens eerder dat UPnP dit op zou kunnen lossen? Hoe config ik dat dan?

SysSpec

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-01 22:03

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

als UPNP aanstaat op je pc en router dan gooit MSN zelf een een poort open als die denkt dat ie er 1 tje nodig heeft :)

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

• Gepperd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-12-2025

Gepperd

Burp!

Ik heb hetzelfde probleem, als ik probeer een bestand naar iemand te sturen dan gaat het met hooguit 4 KB/sec. Vraag ik aan dat persoon om mij eerst een bestandje te sturen en vervolgens stuur ik via de file transfer een bestand dat gaat het wel op volle snelheid. Misschien kan je dat eens proberen? Het is geen echte oplossing maar zo doe ik het tegenwoordig..

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-02 20:34
naar andere @home mensen stuur ik wel snel, maar naar sommigen met andere provider gaat het tergend langzaam opeens. dus eerst 50+ kb/s en dan ineens 3 kb/s ofzo en dan komt de balk bovenaan te staan.

waarom in godsnaam overschakelen naar de MSN servert als hij eerst wel direct kan sturen, vage shit ? :S

De wijzen komen uit het Oosten!

• lak

lak

Mmm.. heb het hier op de pc effe geinstalled... maar.. nu geeft ie dus dit aan in my network places:

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/lakkaaa/upnp.jpg

Wil dit dan zeggen dat mijn router wel UPnP ondersteund, maar het nog geactiveerd moet worden of geeft ie dit bij elke router aan?

SysSpec

• Joen
Bij mij komt er bij de netwerklocaties "SpeedTouch 510 (0311LZP1C)" bij te staan.
Dit komt omdat zowel mn ADSL modem als Windows XP UPnP ondersteunen.
Enerzijds zorgt UPnP er in dit geval voor dat MSN zelf poorten tijdelijk kan openzetten in de modem om een goede uitgaande of binnenkomende verbinding te maken, anderzijds krijg ik nu dit icoontje in de netwerklocaties te zien wat na een dubbelkilk de webbased admin van de modem opent.

Ik zou zeggen: dubbelklik er eens op. Grote kans dat ie dan de webbased admin opent. ;)

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-01 12:55

Bergen

Spellingscontroleur

ah oud topic en oplossing is er ook al

[ Voor 96% gewijzigd door Bergen op 11-09-2004 00:56 ]

Verwijderd

Zoals al gezegt werd poort 6891 tot en met 6900 tcp open zetten.
Upnp, als je het wil checken of het aanstaat bij je
http://www.grc.com/UnPnP/UnPnP.htm maar zoals Gibson al zegt, ik raad het niet aan.
Ik heb het uit staan en die poorten open en ik blaas rustig met volle snelheid iets over, hef ik de poorten op, dan zakt mijn snelheid meestal naar 10kb ofzo als de andere kant ook achter een router of firewall zit.

• lak

lak

Verwijderd schreef op 11 september 2004 @ 01:02:
Zoals al gezegt werd poort 6891 tot en met 6900 tcp open zetten.
Upnp, als je het wil checken of het aanstaat bij je
http://www.grc.com/UnPnP/UnPnP.htm maar zoals Gibson al zegt, ik raad het niet aan.
Ik heb het uit staan en die poorten open en ik blaas rustig met volle snelheid iets over, hef ik de poorten op, dan zakt mijn snelheid meestal naar 10kb ofzo als de andere kant ook achter een router of firewall zit.
Heb die poorten dus ook open gezet, helpt geen snars. 't Is allemaal vrij selectief: bij de 1 heb ik er wel last van en bij de ander niet..

SysSpec

• Joen
Bij je zelf hoeven die poorten alleen maar open te zijn voor het ontvangen van de bestanden.
Dat het soms erg traag gaat bij het verzenden ligt er aan dat er aan de andere kant een firewall is waarbij de poorten voor het ontvangen niet open staan.
Bij de meeste huis-, tuin- en keuken firewalls worden uitgaande verbindingen namelijk standaard wel toegelaten (vandaar verzenden over het algemeen wel goed wil), maar inkomende verbindingen niet. Veel mensen weten niets van de werking van firewalls af of weten niet eens dat het in hun huis aanwezig is en vergeten dan de poorten voor binnenkomende verbinding (het ontvangen van bestanden) open te zetten in de firewall. Dit maakt dat MSN het bestand via (trage) MSN-servers moet overzenden.

Ga dus na of er bij het verzenden van een bestand dat langzaam gaat de poorten 6891 t/m 6900 dicht zijn.

Ik heb het idee dat veel mensen (ook in dit topic) het verhaal van hoe het komt dat bestanden overzenden langzaam gaat nog steeds niet goed door hebben.

Verwijderd

JeroenM_tbs schreef op 11 september 2004 @ 16:38:

Ga dus na of er bij het verzenden van een bestand dat langzaam gaat de poorten 6891 t/m 6900 dicht zijn.

Ik heb het idee dat veel mensen (ook in dit topic) het verhaal van hoe het komt dat bestanden overzenden langzaam gaat nog steeds niet goed door hebben.
Ik denk dat het niet alleen dat is. Wat ik de laatste tijd op veel torrent sites tegen kom zijn vermeldingen over ISP's die de standaard bittorent poorten 6881-6889 afknijpen, en dat is natuurlijk ook van invloed op MSN .. dus in feite moet je je eigen firewallregel schrijven voor MSN in een andere poortrange, net als voor bittorent dus :)

• lak

lak

JeroenM_tbs schreef op 11 september 2004 @ 16:38:
Bij je zelf hoeven die poorten alleen maar open te zijn voor het ontvangen van de bestanden.
Dat het soms erg traag gaat bij het verzenden ligt er aan dat er aan de andere kant een firewall is waarbij de poorten voor het ontvangen niet open staan.
Bij de meeste huis-, tuin- en keuken firewalls worden uitgaande verbindingen namelijk standaard wel toegelaten (vandaar verzenden over het algemeen wel goed wil), maar inkomende verbindingen niet. Veel mensen weten niets van de werking van firewalls af of weten niet eens dat het in hun huis aanwezig is en vergeten dan de poorten voor binnenkomende verbinding (het ontvangen van bestanden) open te zetten in de firewall. Dit maakt dat MSN het bestand via (trage) MSN-servers moet overzenden.

Klaarblijkelijk is dit dus gewoon niet waar. Net getest, eerst allebei poorten open gezet zonder effect. Daarna allebei firewall uitgeschakeld, weer getest. Zelfde probleem.

SysSpec

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-01 12:55

Bergen

Spellingscontroleur

Hier ook nog steeds. Poorten 6891 tot 6900 TCP geforward, helpt niets.

Verwijderd

Hier hetzelfde verhaal, heb zelfs voor de gein heel ff alle mogelijke poortjes opengegooid, maar het maakt geen moer uit :( Ook niet als ik naar mensen probeer te sturen die niet achter een firewall/router zitten.... Blijft een vaag probleem ditte....denk toch dat het wat met msn zelf te maken heeft....

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Ook mijn ervaring de laatste weken, maar het is een tijdje wel goed geweest....Misschien dat ze met die servers aan het klooien zijn oid?

Mijn upload is verder niks mis mee, ik heb 64 KB/s max, waarvan ik er ook overdag makkelijk 50 haal, alleen met MSN is het gemiddeld misschien 5 KB/s :/

(edit --> poorten staan dus wel gewoon open :) )

[ Voor 9% gewijzigd door kamstra op 17-09-2004 10:10 ]

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• DutchTSE
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
installeer apache op je pc, zet de files die je wilt sturen in de www map en geef de link aan je vriendje :)

zo kan ut ook ;)

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

DutchTSE schreef op 17 september 2004 @ 10:13:
installeer apache op je pc, zet de files die je wilt sturen in de www map en geef de link aan je vriendje :)

zo kan ut ook ;)
jammer alleen dat mijn 3com router wel zegt dat ie poort 80 forward, maar dat in de praktijk niet doet ;)

zo kan ut dus ook niet :P

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• lak

lak

Tuurlijk, je kan er wel omheen werken enzo... ftp servertje, http servertje... maar het is gewoon belachelijk dat het niet met MSN werkt.

SysSpec

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-01 21:56
ff een kick, ik heb hier sinds mijn wisseling van adsl naar @home ook last van, minder als 1 Kb/s upload een plaatje duurt bijvb 6 min ofzo!
ik heb dus nu een arris 450 @home modem, wat volgens meerdere mensen gewoon bridge is en geen router, verder heb ik op mijn pc ook geen firewall staan! teven emule geen op beide netwerken firewalled aan, waar ik eerst gewoon de poorten had opgezet in de speedtouch 510.

ik weet het niet meer, help?

solved deze setting was het>>
Open Netwerkverbindingen.
Klik op de inbel-, LAN- of snelle Internet-verbinding die u wilt beveiligen, en klik vervolgens op Instellingen van deze verbinding wijzigen onder Netwerktaken.
Voer een van de volgende handelingen uit op het tabblad Geavanceerd onder Firewall voor Internet-verbinding:
Als u Firewall voor Internet-verbinding wilt inschakelen, schakelt u het selectievakje Mijn computer en netwerk beveiligen door het beperken of verhinderen van de toegang vanaf het Internet in.
Als u Firewall voor Internet-verbinding wilt uitschakelen, schakelt u het selectievakje Mijn computer en netwerk beveiligen door het beperken of verhinderen van de toegang vanaf het Internet uit.

beter zo :)

[ Voor 45% gewijzigd door thefxr op 05-09-2006 21:03 ]

Pagina: 1