Kan diskette niet kopieren

Pagina: 1
Acties:
  • 313 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Tommyboy1100
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-03 06:43
Zal een mijn probleem uitleggen.

Ik werk vooral in de garagesector, daar hebben we veel last van diskettestations die defect gaan daar stof of vettigheid.
Als we onze software installeren schrijft hij bepaalde codes weg op een diskitte, maar soms gebeurt het dat we dat disketje naar de eeuwige jachtvelden helpen, met het gevolg..... nieuwe software kopen. :'(

Het probleem is nu, dat we de gegevens op de disktette niet kunnen lezen maar ze staan er er zeker op. Als ik in dos naar de floppy ga, dan krijg: drive not ready or disk error.
Volgens mij is de diskette op een bepaalde manier geformateerd (als ik terug naar het DOS tijdperk) dat 1 sector niet geformateerd is (sector 18 denk ik).

Heeft er iemand een progje die een raw-copy kan pakken van zo'n diskette??? (als dat bestaat?) _/-\o_

thx op voorhand.

Tommyboy1100

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik heb het al eens geprobeerd met een diskette voor een SUN testkast. Kreeg het niet voor elkaar. Dus het zal best wel een appart formaat zijn helaas. Ook met WinImage lukte het niet.

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:43

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Voor een raw-copy, doe eens een search op "rawrite"

Hier stond een dode link.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:44
Windows versie van rawwrite: RawWriteWin.

Werkt prima om alle soorten floppy's mee te kopiëren, voor zover ik het gebruikt heb.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Br@m
  • Niet online
XanderH schreef op 07 februari 2004 @ 22:56:

Werkt prima om alle soorten floppy's mee te kopiëren, voor zover ik het gebruikt heb.
Ik zal het maandag eens proberen ook met die diskette van die testkast.

• FirmPete
  • Niet online
Heb ook weleens zoiets gehad. Niet gelukt om de diskette te kopieren.

Om het programma te gebruiken werd de code van de diskette af gehaald en op de hd gezet. Als je een andere pc wilde gebruiken dan moest je eerst de code weer naar de floppy kopieren.

Als backup heb ik toen maar de code op een pc gezet en van de harde schijf een image gemaakt. Dat werkte wel. Wel zonde om 600MB te bewaren ipv 1,4 maar ja, je moet wat.

Firmpete on Aerie Peak

• Barracuda
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-05-2023
volgens het copieer recht heb jij het recht om een backup te maken van de software nu kan ik begrijpen dat de leverancier van deze software deboel graag wil beveiligen maar hij moet ook acepteren dat diskettes vaak kapot gaan...

ik zou dus gewoon even contact opnemen met de leverancier van deze software (hij zal je dan waarschijnlijk een nieuwe diskette opsturen)

mocht dit niet het geval zijn

vroeger... hadden wij ook zo'n programma op mijn werk heete micro-scope kon je toen 2 backup's van maken (in het programma zelf)
een backup via dos/windows ging niet op

waar we toen achter zijn gekomen is dat deze diskettes op een amiga gewoon te kopieren waren :)

gratis af te halen SUN ultra1 compleet

• Tommyboy1100
XanderH schreef op 07 februari 2004 @ 22:56:

ik krijg:
A:\ is niet toegankelijk.
Er is geen ID-adresmarkering gevonden op de diskette

8)7

• Br@m
  • Niet online
offtopic:
Die diskette waar ik het over heb was via de leverancier, schrik niet... € 157,00 :X

[ Voor 14% gewijzigd door Br@m op 07-02-2004 23:11 ]

• Xander
Tommyboy1100 schreef op 07 februari 2004 @ 23:07:
[...]

ik krijg:
A:\ is niet toegankelijk.
Er is geen ID-adresmarkering gevonden op de diskette

8)7
Welk OS?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:28

The Eagle

I wear my sunglasses at night

ik kan me sterk vergissen...maar volgens mij moet in dat geval disckcopy a: a: gewoon werken, zelfs onder een dos-box in windows......

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Barracuda
wat je ook kan doen... mits je het over een computer hebt waar je de diskette in stopt is gewoon je eigen disk drive menemen en die erin hangen :)

problem solved

edit:

de diskette waar ik het hierboven over had was 2000 gulden :)

[ Voor 21% gewijzigd door Barracuda op 07-02-2004 23:14 ]

• Tommyboy1100
XP / doscommand

• Tommyboy1100
Barracuda schreef op 07 februari 2004 @ 23:13:
wat je ook kan doen... mits je het over een computer hebt waar je de diskette in stopt is gewoon je eigen disk drive menemen en die erin hangen :)

problem solved

edit:

de diskette waar ik het hierboven over had was 2000 gulden :)
is niet zo evident. Die toestellen zijn helemaal ingebouwd... Is ongeveer een 45min werk om een ander diskette station in te plaatsten

[ Voor 17% gewijzigd door Tommyboy1100 op 07-02-2004 23:16 ]

• Barracuda
USB floppy :?
edit:
(jammer)

dan zou ik mijn reply boven even bekijken...

meestal kunnen non PC computers dit wel (mischien een MAC/MSX/atari enz enz in de buurd om te proberen :?

[ Voor 92% gewijzigd door Barracuda op 07-02-2004 23:24 ]

• Tommyboy1100
het zijn meestal 486 (echt waar, da werkt nog) of P I!!!!! geen USB :'(

• Xander
Je draait RawWriteWin in een doscommand?

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Wat doet disccopy dan als ik vragen mag? Heeft dat al geholpen? Voor zover ik weet, kopieert ook die namelijk floppy's 1 op 1... :) En zit gewoon in DOS :)

• Tommyboy1100
als ik da uitvoer krijg ik:

error #154
divide error

• Tommyboy1100
ThePerfectCell schreef op 07 februari 2004 @ 23:36:
Wat doet disccopy dan als ik vragen mag? Heeft dat al geholpen? Voor zover ik weet, kopieert ook die namelijk floppy's 1 op 1... :) En zit gewoon in DOS :)
Bezig met kopieren van 80 sporen
18 sectoren per spoor, 2 kanten

onherstelbare leesfout op station A:
kant 0, spoor 1
.
.
.
.
enz

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Vroeger (in de tijd van de 386 en 486) gebruikte ik het programma VGA-copy (liefst niet onder windows proberen, kan erg fout gaan).
Die kon zelfs met formaten overweg waarbij niet elke sector even groot was en natuurlijk de windows'95-diskette-versie :)

Het is onderhand zo oud, dat ik niet denk dat het illegaal is om het ergens vandaan te downloaden, met serial enzo (bootable kopieen moet je maken met een geregistreerde versie)

Amiga's en linux machines hebben meestal geen problemen met dergelijke floppen te kopieren. MSX-en hebben vrijwel nooit HD drives.

Een andere veelgebruikte techniek toendertijd was ook om een klein gaatje in de flop te branden, op een plek die in de software bekend is. oftewel een bekende bad-sector. Dat soort beveiligingen zijn dus niet zo makkelijk te omzeilen en zeker niet als je niet op de hoogte bent van de vele vage formaten die op diskette mogelijk zijn.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Verwijderd

Tuurlijk geen probleem,

Ook voor de SUN test kast lukt het mij !
Het is namelijke geen dos operating system
alle dos cq windows software zal niet werken.

Ik ben op zoek naar de orginele diskette voor SUN MSC 2000 4cyl standaard

mail voor info

Verwijderd

ff heel iets anders : ik wilde eigenlijk vragen aan Tommyboy1100 of aan topper.nl waar ik die papieren filtertjes (ong. de groote van lege closet rol)
van de Sun uitlaatgastester kan kopen ?
Ik ben namenlijk al een tijdje op zoek naar die filters maar kan ze nergens vinden op het net .

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2004 00:16 ]

• Tommyboy1100
Verwijderd schreef op 08 februari 2004 @ 00:13:
ff heel iets anders : ik wilde eigenlijk vragen aan Tommyboy1100 waar ik die papieren filtertjes (ong. de groote van lege closet rol)
van de Sun uitlaatgastester kan kopen ?
Ik ben namenlijk al een tijdje op zoek naar die filters maar kan ze nergens vinden op het net .
wij doen normaal geen SUN, wel Protech, maar ik zal eens rondvragen ik hou je op de hoogte :)

Verwijderd

Ok thx :)

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-12 21:58

Coach4All

I'm a Coach 4 All

"Vroeger" was er haast geen diskette die ik niet gekopieerd kreeg met copy2pc....

Maar of dat programma nog steeds werkt op de huidige beveiligingen??

(Was toen van Central Point, later overgenomen door Symantec.)

:)

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Verwijderd

Filters voor de SUN kan ik gewoon leveren.
Prijs is afhankelijk hoeveelheid.

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2004 01:16 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:28

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Vraag anders de leverancier eens waar ze die disks mee maken. Als zij het kunnen, kanik me niet voorstellen dat jij het niet zou moeten kunnen. als je ze vertelt dat jeeen backup wilt maken van het zooitje kunnen ze je toch moeilijk weigeren lijkt me. Je bent wel hun klant.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
Sun uitlaatgastesterfilters heeft weinig met vieze/kapotte diskette(stations) te maken, dus 't gaat nogal offtopic hier. Lijkt me handiger als jullie elkaar hierover mailen (zie Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/profile.gif knopje bij elke post) :)

• Rayzilt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-12 15:37
Misschien lukt het om de diskkette te reparen met chkdsk van Windows 2000 of XP.

Scandisk heeft soms nogal moeite ermee.

Verwijderd

Rafe schreef op 08 februari 2004 @ 01:11:
Sun uitlaatgastesterfilters heeft weinig met vieze/kapotte diskette(stations) te maken, dus 't gaat nogal offtopic hier. Lijkt me handiger als jullie elkaar hierover mailen (zie [afbeelding] knopje bij elke post) :)
Sorry je hebt helemaal gelijk maar daar staan bij die tweakers geen email adressen bij en dus vraag ik dus bij deze aan topper.nl of tommyboy
als je iets weet mail me (mijn email staat wel in het profiel knopje)

It won't happend again _/-\o_

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Harley538 schreef op 08 februari 2004 @ 01:46:
Misschien lukt het om de diskkette te reparen met chkdsk van Windows 2000 of XP.

Scandisk heeft soms nogal moeite ermee.
NEEEE!!!!! niet doen!!!
Dat soort tools vernielen dergelijke diskettes alleen maar.
NOOIT, maar dan ook NOOIT reparatie tools gebruiken op diskettes met kopieerbeveiligingen.!!
Diskette kopieerbeveiligingen werken juist omdat ze niet geheel volgens de standaard zijn beschreven en dus dergelijke tools om de tuin leiden.
Je moet gewoon een programma hebben wat de disk byte voor byte kopieert en zich niets aantrekt van sectoren, bytes/sector en aantal tracks.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 februari 2004 @ 01:00:
Filters voor de SUN kan ik gewoon leveren.
Prijs is afhankelijk hoeveelheid.
Topper.nl mail me ff hoe of wat
Ik kan je nl. niet bereiken _/-\o_

• Dutchess_Nicole
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-12 12:00
Als je aan een linux bak ergens kan komen.. Zou ik eens proberen of
code:
1
dd if=/dev/fd0 of=/pad/naar/waar_je_je_image/wilt.img (*)

(* of .bin, .flop of niks... linux trekt zich toch niks aan van extensies.

enig succes boekt... dd is een programma dat van allerlei media images maakt, en ze later ook weer terug kan schrijven.
Als dat werkt kun je later weer meer floppen schrijven door "if" (input file) en "of" (output file) even om te draaien. :)
Veel succes.

[ Voor 4% gewijzigd door Dutchess_Nicole op 11-02-2004 19:27 ]

Kia E-Niro 2019 Executiveline. OTGW/HA Enthousiasteling.

Pagina: 1