2600+ start soms niet door op 166fsb

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

• daandegoeiste
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
ik heb hier een 2600+ die soms niet door wil starten op 166fsb, wel altijd op 133fsb en 100fsb. voeding heb ik al vervangen, de netzteil 550watt (nietgoedwerkendding) door een aopen 350watt pfc. dit helpt ook niet.
van de 4 ledjes op de achterkant branden er dan 0, dit betekent dat de cpu er verkeerd in zit of kapot is. maar dit klopt niet, want de cpu doet het gewoon. na een tijdje gegamed te hebben, en dan weer aanzetten, dan start ie ook soms niet door. ligt dit aan het moederbord????

athlon xp 2600+
msi kt4v
512MB DDR333

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-08 09:16
- Clear en update het bios eens.
- Geef ram en cpu iets meer voltage
- Kijk of er wel koelpasta op de proc zit
- Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

tvw

• daandegoeiste
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
bios clearen helpt niet, update ook niet
koelpasta zit er goed op (zat op de bijgeleverde cooler = spire wisperrock 3)
ik zal voltage wel eens verhogen, heb de faq niet helemaal goed gelezen geloof ik. ik ben er ook net achter dat hij soms niet meteen doorstart, maar dan duurt het een paar seconden langer dan normaal 8)7

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Er zitten zát tips en suggesties in de troubleshooter. Deze had je overigens kunnen vinden via het Beleid van dit subforum, wat dus indiceert dat je deze niet hebt doorgenomen eer je dit topic opende. Hier op GoT wordt van jou verwacht dat je eerst vooronderzoek doet eer je een topic opent. Dit topic gaat dan ook dicht.

Zie voor meer informatie de Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) :)

Dit topic is gesloten.