via internet toegang tot harde schijf

Pagina: 1
Acties:
  • 71 views sinds 30-01-2008

• Moons
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-05 11:32
Ik ben sinds korte tijd in de gelukkige omstandigheid in een kamer in Utrecht te wonen. Ook mijn computer is daarheen verhuisd. Ik vind het alleen erg lastig dat ik niet mijn bestanden bij de hand heb als ik bij mijn ouders ben...

Dus ik dacht, als ik nu mijn computer op mn kamer aan laat staan, en daar een programmaatje installeer, zodat ik door op een willekeurige computer 123.45.67.89:1234 in te tiepen samen met een wachtwoord, dat ik dan bij die bestanden kan. De internetverbinding daar heeft een vast ip, en binnen het netwerk daar heeft mijn computer ook een vast ip. Ik neem aan dat ik een poort (in het voorbeeld '1234') moet forwarden naar mijn computer, en daar dan een prog moet laten draaien.

Heeft iemand een idee over zo'n programma, of een andere oplossing of gedachte erover?

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
zoek eens op "FTP server".
o2h schreef op 07 februari 2004 @ 21:59:
Ik neem aan dat ik een poort (in het voorbeeld '1234') moet forwarden naar mijn computer, en daar dan een prog moet laten draaien.
Precies, meer info in het grote poortmapping topic.

[ Voor 85% gewijzigd door Noork op 07-02-2004 22:01 ]

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Gewoon een FTP servertje draaien op je computer lijkt me? :)
* Vinnie gebruikte vroeger gewoon de Netwerkomgeving van Windows zelf, maar dat is niet bepaald veilig te noemen :X

\\127.0.0.1\X$

Kon zo op me stage op de hdd komen van me eigen comp.

[ Voor 20% gewijzigd door Vinnie op 07-02-2004 22:01 ]

C:\>_

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:41
Dat kan kort, FTP kan je daar goed voor gebruiken. Denk dan aan bullet ofzo.

(Dubbel... te laat...)

[ Voor 15% gewijzigd door utbone op 07-02-2004 22:01 . Reden: Dubbel ]

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

• ElementriX
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
met VNC kan je ook je hele pc besturen

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Sorry, maar dit is toch wel erg basic, een FTP/HTTP/etc. servertje zou je zelf toch wel moeten kunnen vinden. We verwachten hier op GoT dat je zelf ook wat eigen research doet. Zie ook: Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.