Ik zit al een tijdje met het volgende probleem:
Enkele van mijn USB-devices worden niet herkend wanneer ik ze in plug.
NIET herkend:
-Gravis Gamepad Pro
-Ati Remote Wonder
WEL herkend:
-Logitech Cordless Desktop Precision
Als ik mijn gamepad of afstandsbediening inplug krijg ik dus de melding "USB Device not recognized", terwijl beide devices wel werken op mijn oude PII-300.
De gamepad is ook nog getest op de pc van een huisgenoot, met een nForce2-mobo en hier deed hij het ook perfect.
Mijn systeem:
[NF7-S rev2.0 mobo (bios v2.1)
Windows XP Professional (compleet ge-update)
Creative SB Live!
Sapphire AIW 9800SE
Zelf heb ik ondertussen het volgende al geprobeerd (zonder succes):
-in bios USB1.1 instellen ipv USB1.1+2.0
-NVidia drivers (v3.13) opnieuw installeren
-"Allow the computer to turn off this device to save power" uitgezet in de properties van de USB Root Hubs.
-Op IRQ-conflicten gechecked (de device manager geeft geen conflicten, en devices met hetzelfde IRQ disablen helpt ook niet).
De situatie is op dit moment als volgt:
Heeft iemand soortgelijke problemen, of enig idee waar het aan kan liggen?
Enkele van mijn USB-devices worden niet herkend wanneer ik ze in plug.
NIET herkend:
-Gravis Gamepad Pro
-Ati Remote Wonder
WEL herkend:
-Logitech Cordless Desktop Precision
Als ik mijn gamepad of afstandsbediening inplug krijg ik dus de melding "USB Device not recognized", terwijl beide devices wel werken op mijn oude PII-300.
De gamepad is ook nog getest op de pc van een huisgenoot, met een nForce2-mobo en hier deed hij het ook perfect.
Mijn systeem:
[NF7-S rev2.0 mobo (bios v2.1)
Windows XP Professional (compleet ge-update)
Creative SB Live!
Sapphire AIW 9800SE
Zelf heb ik ondertussen het volgende al geprobeerd (zonder succes):
-in bios USB1.1 instellen ipv USB1.1+2.0
-NVidia drivers (v3.13) opnieuw installeren
-"Allow the computer to turn off this device to save power" uitgezet in de properties van de USB Root Hubs.
-Op IRQ-conflicten gechecked (de device manager geeft geen conflicten, en devices met hetzelfde IRQ disablen helpt ook niet).
De situatie is op dit moment als volgt:
code:
1
2
3
4
5
6
| IRQ 20: NVIDIA(R) nForce(TM) MCP Audio Processing Unit (Dolby(R) Digital) IRQ 20: Standard OPENHCD USB Host Controller IRQ 21: OHCI Compliant IEEE 1394 Host Controller IRQ 21: Standard Enhanced PCI to USB Host Controller IRQ 22: NVIDIA nForce MCP Networking Controller IRQ 22: Standard OpenHCD USB Host Controller |
Heeft iemand soortgelijke problemen, of enig idee waar het aan kan liggen?