Toon posts:

Partitie tabel overschreven (waarschijnlijk door virus!)

Pagina: 1
Acties:
  • 61 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Heyz,

Ik zit met een groot probleem! Mijn partitie tabel is overschreven :'( , dit is waarschijnlijk gebeurd door een virus. Ik heb een 120 GB schijf van Maxtor diej voor 110 GB vol zat, dus ik ben aardig wat kwijt als ik de partitie tabel niet meer zou kunnen herstellen. Weet iemand een programmatje of iets dergelijks om de partitie tabel te kunnen herstellen (ik heb Norton DiskDoctor al geprobeerd, maar die werkt niet, ik heb de schijf al 2e schijf geprobeerd en dan onder windows DiskDoctor opstarten, en de schijf gewoon als vaste schijf en dan zeg maar in "Dos Modus" opstarten, allbei heeft geen (goed) effect gehad). Dus misshien dat iemand hier nog iets weet wat ik kan proberen! Alvast bedankt!

Gr, Area62

p.s. ik post dit vanaf een andere pc maar dat snappen jullie ook wel denk ik ;)

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:04
Probeer de recovery tools als Ontrack Easyrecovery, Getdataback en hoe ze allemaal wel niet mogen heten :)
Deze moeten de partities vrij makkelijk kunnen herkennen en je partitietabel kunnen herstellen en/of de data ergens anders heen kopiëren. Bij mij werkte het iig prima.

[ Voor 45% gewijzigd door MikeN op 07-02-2004 21:58 ]

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
BadCopy Pro. Deze is eigenlijk voor mislukte cd's, maar kan ook harde schijven scannen.

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand van jullie waar ik dan Ontrack easyrecovery, Getdataback en BadCopy pro kan downloaden? Iig alvast bedakt voor jullie tips!

Gr, Area62

• Noork
  • Niet online
Dan moet je even googlen. Van deze programma's zijn vaak trial versie met beperkte functionaliteit. Maar voor jouw probleem moet je wel een volledige versie aanschaffen.

• trabant
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:01
Op een knoppix-CD bij de c't stuitte ik op testdisk, waar ik ook eens dankbaar mijn partities mee heb gered. Er is zowel een linux als DOS versie.
http://www.cgsecurity.org/?testdisk.html

KPN is een drieletterwoord

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gegoogled, en ik heb Getdataback geprobeerd, maar dat gaat zoeken naar bestanden, ik zoek een (simpele) die de schijf gaat scannen en dan gaat proberen om deze te herstellen zodat de schijf weer kan opstarten (ik denk dus dat bestanden er nog opstaan maar ik er niet bij kan want, de partitie tabel is "verneukt"). Als iemand weet ik wat ik zoek / wat ik bedoel, laat het dan aub even weten! Alvast bedankt!

Gr, Area62

• Noork
  • Niet online
Wat een luie flikker ben jij zeg. Dat moest ik echt even kwijt.

http://gathering.tweakers...5Bsearch%5D=Zoek#hitstart

Als je vind dat iemand niet genieg gezocht heeft is daar de topicreportfunctie voor, op deze manier iemand uitkafferen voor luie flikker is zeker niet ok! Houd daar rekening mee, want een volgende keer kom je er minder mekkleijk vanaf.

[ Voor 28% gewijzigd door Pollewob op 07-02-2004 22:38 ]

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Zie de link die Noork je geeft, dit is duidelijk met de search te vinden :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.