Amiga 1200 wil niet starten

Pagina: 1
Acties:

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:25
Ik heb vandaag van mijn neef een Amiga 1200 gekocht met een 2 1/2 inch harde
schijf van 1gb.

Helaas na het aansluiten van alle benodigde kabels start de Amiga niet op.
Normaal gesproken kun je ook booten via de floppydrive, maar deze reageert niet
op diskette's die er in worden gestopt. Ook het beeldscherm blijft zwart.
Nu ben ik geen expert als het gaat om Amiga's, maar of er nu een harde schijf
in de a1200 zit of niet, je zou toch gewoon moeten kunnen booten via de diskette-
station :?

De hardeschijf zelf start wel op, althans hij gaat aan, maar meer dan dat ook niet.
Wie kan mij vertellen wat ik nu het beste kan doen, om de Amiga wel aan de loop
te krijgen ? Ik heb em al open gehad, zag verder geen bijzonderheden.

Heb je voor het installeren van bv Workbench op de HD aparte install diskette's
nodig ?

Mijn YouTube Channel

Verwijderd

Vraag 1: ja
Vraag 2: ja

Je kan in de bios komen door beide muistoetsen vast te houden tijdens het booten. Misschien dat je daar wat meer mee kan.

Verwijderd

Een 1200 heb ik nooit gehad, maar volgens mij moet je als beeld tenminste een kleurtje zien (blauw meen ik) en een diskette. Maw. stop de workbech disk erin. Tenzij die gelijk van hd boot, maar dat doet die van jouw al niet.

Zie je alleen zwart beeld wil het volgende ook wel eens helpen:
Ik weet niet of die 1200 z'n chips nog in van die voetjes heeft zitten? Bij de 500 werden de chips nogal eens 'los' gewerkt in de loop van de tijd. Hielp meestal wel om de chips een voor een goed aan te drukken, in het ergste geval even een voor een eruit en opnieuw plaatsen, al moet je dat niet te vaak doen :(

Bij een 2000 van me moest ik op een gegeven moment een soort van klemmetje maken om 1 van de voetjes (een vierkant voetje met aan 4 zijden aansluitingen) om voldoende druk uit te oefenen op de pennetjes, anders maakte de aansluitingen geen contact en werkte dat ding niet.

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:25
Verwijderd schreef op 07 februari 2004 @ 21:50:
Vraag 1: ja
Vraag 2: ja

Je kan in de bios komen door beide muistoetsen vast te houden tijdens het booten. Misschien dat je daar wat meer mee kan.
Helaas werkt deze optie ook niet...

Mijn YouTube Channel

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:37

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Je zet de Amiga aan..

Welke kleuren onstaan er op het scherm. Blijft het zwart, is het niet goed.. Meestal Chipje los of geheugen los. In het ergste geval is er echt een hardwareonderdeel kapot ;(

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.