Toon posts:

Wat zijn de beste Stereo (2.0) PC-Speakers?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil beginnen aan een zelfbouw Portable CD Music System, met een hoofdtelefoonaansluiting, die ik wil gebruiken (slopen) uit een Stereo PC-Speakersysteem. Oké, de kwaliteit zal over het algemeen niet zó super zijn, maar voor portable gebruik lijkt het me meer dan genoeg. Ik ga ook nog proberen om er een toonregeling tussen te zetten, maar dat terzijde. Wat ik dus in deze topic van jullie wil weten:

"Wat is volgens jullie het beste Stereo PC-Speakersysteem?"

Dus graag GEEN reacties over 2.1 speakers, tenzij iemand weet of ik met het versterkergedeelte van zo'n subwoofer (uit een 2.1 set) een hogere kwaliteit kan behalen. Ik ben benieuwd naar jullie reacties!

• MF
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-03 11:30

MF

Take a Seat

Misschien wel handig om je budget te noemen, want je hebt ze voor 20 euro en voor 200 euro....

Verwijderd

Topicstarter
MF schreef op 07 februari 2004 @ 21:48:
Misschien wel handig om je budget te noemen, want je hebt ze voor 20 euro en voor 200 euro....
Het budget is niet echt van belang, maar ik denk aan zo'n € 30-80 maximaal.

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:53

PD2JK

ouwe meuk is leuk

[blaat]
ik moet minder bier drinken :/

[ Voor 91% gewijzigd door PD2JK op 07-02-2004 23:31 ]

Toen waren beige computers heel gewoon.

Verwijderd

k weet niet of ie nog ergens te koop is, maar m'n broertje heeft dit setje van Targa
Afbeeldingslocatie: http://www.tsbohemia.cz/foto/9685522.jpg
pic van Google

Komt een relatief goed geluid uit. De koptelefoonaansluiting is wel wazig, die's gewoon direct doorverbonden met de geluidsingang.

Verwijderd

Ik vind een fatsoenlijke versterker met een paar goede speakers (B&W DM302 bv) beter dan het beste speakersetje wat er bestaat.

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

ja.. ik snap niet helemaal dat er nog mensen zijn die pc speakers willen waar dan hoge kwaliteit uit komt..

zolang iets van plastic is vind ik het niet de moeite waard iig

Verwijderd

Topicstarter
Oké, om even duidelijk te zijn: ik weet dat PC Speakers nooit ook maar ergens in de buurt komen van Hifi. Daarom heb ik zelf ook een prachtige Hifi Stereo-set (Marantz PM-7200, Marantz CD6000 OSE, Thorens TD-160 MKII etc.) met fatsoenlijke speakers (Monitor Audio Silver 2). Maar ik wil proberen een leuk PORTABLE apparaatje te maken (die overigens wel gewoon op het lichtnet zal moeten, vanwege dat versterkertje), om bijvoorbeeld op vakantie een mooi geluid te behalen. Hier stel ik echt geen audiofiele eisen aan hoor. Misschien is zo'n Creative setje wat (2.0)? Het gaat mij dus alleen om het versterkertje...

Het eindresultaat moet dus een soort hooftelefoonversterkertje worden. En ik weet het: deze kun je ook kant en klaar kopen (van onder andere Creek en Rega), maar dan zit je zo op minimaal € 150,-, en dat heb ik er ook weer niet voor over.

Dus: wat is een mooi 2.0 speakersetje, waarvan ik het versterkergedeelte kan gebruiken? Ik kan ook een los versterkertje overwegen, maar deze moet dan wel in het zogenaamde "mini-component" formaat zijn. Technics, Sony en JVC hebben deze setjes verkocht, wat ze nu nog steeds doen. De prijs hiervan vind ik echter te hoog. Misschien dat ik op Marktplaats.nl moet kijken voor zoiets?

• Flotter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-05 08:18

Flotter

Pelipper!

Als't je alleen om een koptelefoonversterker gaat: Is zelfbouw niet iets?
Als je even met google zoekt heb je zo tig schema's te pakken :)

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

• Gemineye
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-11-2024

Gemineye

KEFalicious..

Shit zeg, ik begrijp echt niet dat je zoveel moeite wilt steken in zoiets.. Ga naar de Scheer&Foppen of zoiets, en koop een goedkoop, draagbaar systeempje. Die neem ik ook altijd mee op vakantie..

Ja vooruit, das wel zo €25,- duurder.. |:(

Gemineye

[ Voor 3% gewijzigd door Gemineye op 08-02-2004 11:54 ]

KEF; if it's not what you're made of, you're not what I'm looking for. You are willing but unable to give me any more..

Verwijderd

Topicstarter
Goed, ik heb nog wat rondgekeken op het net, en ben tot de conclusie gekomen dat het inderdaad een beetje "nutteloos" is, wat ik van plan was. Ik heb al een beter idee gevonden (bij de Conrad). Gewoon een zelfbouwversterkertje :> . Aangezien ik nog nooit zoiets heb gedaan, heb ik een nieuwe topic in het zelfbouw gedeelte van het forum.

Wat mij betreft kan deze topic op slot, hoor!

Verwijderd

Niet elk afgehandeld topic hoeft op slot hoor ;)
Pagina: 1