aansluitkastje zowel analoog als isdn/utp

Pagina: 1
Acties:
  • 281 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• davinci
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-03 11:03

davinci

Super-Grover to the rescue

Topicstarter
Ben op zoek naar een wandcontactdoos waarin zowel een normale analoge telefoonaansluiting als een isdn (utp) aansluiting zit.
Met andere woorden.. 2 aansluitingen dus.
Waarom? ik heb geen zin in 2 kastjes aan mijn muur. Heb echter alles afgezocht maar nergens te vinden. (conrad, etc).
Bestaat dit eigenlijk wel? of heb ik zojuist een (klein) gat in de markt gevonden?

[edit: bedoel dus zowel RJ-11 als RJ-45 aansluiting]

[ Voor 7% gewijzigd door davinci op 07-02-2004 21:07 ]

<removed>

• Microkid
  • Laatst online: 15:53

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Bedoel je zo'n analoge varkenssnuit aansluiting voor je telefoon (4 gaatjes)? Nee, nog nooit gezien in combi met UTP. Maar als je voor je analoge telefoon RJ11 stekkers gebruikt, zou je gewoon dubbele UTP aansluitdoos kunnen gebruiken. RJ11 past ook in RJ45. Let dan wel op dat je de poorten labelt, anders krijg je problemen als de stekkers verwisselt.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• davinci

davinci

Topicstarter
dat idee had ik zelf ook al ware het niet dat naar mijn gevoel een RJ-11 veel te los zal zitten in een RJ-45 socket. Of valt dit wel mee?

<removed>

• Microkid
  • Laatst online: 15:53

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

davinci schreef op 07 februari 2004 @ 21:06:
dat idee had ik zelf ook al ware het niet dat naar mijn gevoel een RJ-11 veel te los zal zitten in een RJ-45 socket. Of valt dit wel mee?
Valt wel mee. Door dat lipje zit ie keurig strak in het gaatje.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Valt wel mee; bovendien; een echte Tweakert perst er dan toch gewoon een RJ45 aan?

• davinci

davinci

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 februari 2004 @ 21:11:
[...]

Valt wel mee; bovendien; een echte Tweakert perst er dan toch gewoon een RJ45 aan?
Dat is sowieso geen probleem, maar dan moet ik dus aansluiting van een telefoon erafknippen en RJ45 erop drukken. Nieuwe telefoon of evt. andere aparatuur aansluiten wordt lastig dan.

<removed>

• G1itch
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02:24
Ik heb eigenlijk nog nooit gezien dat de kabel aan de telefoonkant echt vast zit, is meestal ook gewoon een rj-11... Dus als je eenmaal een kabeltje van rj45 naar rj-11 hebt liggen zou een nieuwe tel o.i.d. ook weinig problemen op moeten leveren.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Dit zit als je stekker en je RJ-45 contact doos van 'een beetje kwaliteit' zijn gewoon goed passend. Wordt bij bedrijven enorm veel zo ingeprikt.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Maak een setje verloopjes met RJ45 aan de ene kant en RJ11 aan de andere kant. (10cm kabel ofzo) Gebruik pen 7&8 van de RJ45, en pen 2&3 van de RJ11. Dan koppel je aan de RJ11 kant een rj11 Female-Female blokje ==> Klaar is klara.

En als winst kan je eventueel 2x telefonie of 2x ethernet per doos gebruiken. (Gewoon standaard beide aansluiten met CAT5e)

Verwijderd

Mijn ervaring is dat je rj45 aansluitingen zowel voor rj11 kan gebruiken als rj45
Ik heb meerdere netwerken aangelegt qua bekabeling en ook genoeg patchpanels gemonteerd + wandcontactdozen. Dit heeft bij mij altijd nog gefunctioneerd.
Mocht het niet werken bij jou, maak dan een kabel met aan de ene kant een rj45 connector (gewoon draadjes in het midden van de connector plaatsen) en aan de andere kant een gewone rj 11

Succes :D

• davinci

davinci

Topicstarter
little_soundman schreef op 08 februari 2004 @ 03:07:
Maak een setje verloopjes met RJ45 aan de ene kant en RJ11 aan de andere kant. (10cm kabel ofzo) Gebruik pen 7&8 van de RJ45, en pen 2&3 van de RJ11. Dan koppel je aan de RJ11 kant een rj11 Female-Female blokje ==> Klaar is klara.

En als winst kan je eventueel 2x telefonie of 2x ethernet per doos gebruiken. (Gewoon standaard beide aansluiten met CAT5e)
precies hetgene wat ik dan ook al van plan was om te doen..
Helaas dus geen wandcontactdoos met zowel RJ-11 als RJ-45.

2e probleem. De meeste wandcontactdozen (lees: Gamma) met 2x RJ-45 zijn parallel geschakeld. En dat is dus niet de bedoeling. Moet dus 2x kabel op 2x RJ-45.
Wie zoekt zal vinden....

<removed>

• XthinkZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-04 01:45

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

Ik kan me herinneren dat bij zo'n elektroboer in Den Haag die wandcontactdoosjes verkochten van rond de 10 euro.

Daar zaten van die lipjes in, als je die eruit haalden had je RJ-45 en als je ze erin deed aan beide zijden RJ-11.

Heb hem hier zelfs nog in m'n slaapkamer hangen.

Ze zijn er dus zeker wel.

Dus geen gat in de markt, maar wel een naald in een hooiberg :P.

[ Voor 16% gewijzigd door XthinkZ op 08-02-2004 13:03 ]

• davinci

davinci

Topicstarter
XthinkZ schreef op 08 februari 2004 @ 12:56:
Dus geen gat in de markt, maar wel een naald in een hooiberg :P.
In dat geval.. schroef hem ff van de muur en stuur hem even op richting ondergetekende.. ;)

<removed>

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-04 07:53

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Nog wat anders, je kan ook wanddozen kopen zonder binnenwerk. Het binnenwerk, wat je maar wilt, RJ 11 en RJ45 moet je dan los kopen, ik weet niet of ze dat ik bij de simpele doet ut zelver winkel verkopen. Bij de electra groothandel iig wel :D

• XthinkZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-04 01:45

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

In dat geval.. schroef hem ff van de muur en stuur hem even op richting ondergetekende..
:D.

Maar serieus, er zijn gewoon een paar tenten die dat type verkopen.
Het is denk ik ook gewoon een beetje geluk, aangezien ik in de eerste instantie gewoon een van 2xRJ-45 opbouw doos wilde kopen en vervolgens deze kreeg.
Toen ik vroeg waarom er een RJ-11 op zat, demonstreerde hij hoe je die lipje eruit kan wippen en dan 2xRJ-45 hebt.

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
davinci schreef op 08 februari 2004 @ 12:48:
2e probleem. De meeste wandcontactdozen (lees: Gamma) met 2x RJ-45 zijn parallel geschakeld. En dat is dus niet de bedoeling. Moet dus 2x kabel op 2x RJ-45.
Wie zoekt zal vinden....
Opbouw:
http://www.1to0.nl/productinfo.php?id=51&cat=9
Inbouw:
http://www.1to0.nl/productinfo.php?id=50&cat=9

Verwijderd

Je kan dit gewoon zelf samenstellen dmv een inzetplaat en een modulair jack RJ45 en een modulair jack RJ11 outlet. Ik heb ze zelf van AMP -> http://www.amp.com/

Maar waarvoor niet gewoon 2 RJ45 outlets en dan aan de telefoonkabel een RJ45 knijpen.

Voor meer info over bekabeling ed -> http://home.planet.nl/~wyoming/intranet/files/rj_45.html
Pagina: 1