Toon posts:

Laptop niet op internet, wel bestanden delen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een router(linksys BEFDSR41W), 2 PC's en 1 laptop.
Beide pc's kunnen op internet, de laptop niet.
Beide pc's en de laptop kunnen elkaar zien en bestanden uitwisselen. 1pc (XP)staat in contact met de printer en die kunnen ook gebruikt worden door de andere pc (98)en de laptop(XP).
Probleem: laptop gaat niet op internet.
In de laptop zit een Intel(R)Pro/Wireless 2011b LAN 3a MiniPCI Adapter.
Als ik op netwerkverbindingen klik zie ik staan:
* Lan-verbinding met een kruis erdoor=een realtek ehernet kaart die ik dus niet gebruik.Het tekentje is 3 dikke buisjes in Tvorm met een geel stukje.
* Draadloze internetverbinding=intel(R)pro enz.Het tekentje is een Tstukje, maar dan smal van vorm, dus niet zoals die "gewone".
* 1394 verbinding=firewire. Tekentje is weer een dikke Tvorm met geel verbindingsstukje.
Dat verbindingsstukje van het draadlozenetwerk is dus niet goed.
Overigens heb ik alleen verbinding met die andere pc's omdat ik 'm handmatig heb geconfigureerd. Terwijl de router gewoon ipadressen moet uitdelen.
Als ik de laptop op automatisch zet dan krijgt hij een ip adres wat niet klopt.
De laptop ljkt de draadloze verbinding niet te zien als lan-verbinding. Als ik ipconfig/release doe, zegt hij dat hij niets kan doen omdat de lanverbinding ontkoppeld is. Hij wijst daarbij op de realtek die uitgeschakeld staat.
Heeft iemand een idee? Alvast bedankt. :)

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Doe eens ipconfig /all en check alles ff en vooral of je de gateway wel ingevuld hebt :) Dat moet het IP van je router zijn :)

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Je zal niet de eerste zijn, maar staat je wireless op de laptop wel aan toch? :)

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

• Osiris
  • Niet online
Br@m schreef op 07 februari 2004 @ 20:54:
Je zal niet de eerste zijn, maar staat je wireless op de laptop wel aan toch? :)
Bestanden uitdelen gaat ook niet als je wireless uit hebt staan hoor, alleen dat deed het prima, dus ja, wireless staat bij hem aan als ik het zo begrijp :)

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Osiris schreef op 07 februari 2004 @ 20:56:
[...]

Bestanden uitdelen gaat ook niet als je wireless uit hebt staan hoor, alleen dat deed het prima, dus ja, wireless staat bij hem aan als ik het zo begrijp :)
Ik vind het maar vreemd, want stel dat tie geen IP krijgt, hoe wil je dan bestanden delen :?
Of snap ik het effe niet helemaal meer?

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 20:40

Xof

Waarschijnlijk gewoon de gateway die niet is ingevuld idd zoals Osiris al zegt :)

• Carlito
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-07 10:54
Ik snap je verhaaltje niet helemaal, dus ik geef je een aantal mogelijke tips/hints die je zou kunnen gebruiken.
1. Controleer of je DHCP hebt ingesteld op je router, als je een ip adres wilt verkrijgen. Controleer ook hoeveel ip adressen hij uitgeeft.
2. Probeer op de laptop, waar je geen inet op hebt, de dns instellingen van je inet provider in te stellen.
3. Als je een computer die ingesteld staat op DHCP, die niet goed functioneerd, dus geen IP adres krijgt van DHCP of gewoon geen netwerk aansluiting heeft, krijg je automatisch van WinXp een 169.x.x.x adres.

Je zegt dat je wel bestanden kan delen, dus ik denk dat je van je router geen IP adres krijgt toegewezen.
4. Controleer of je een proxy hebt ingesteld op je laptop.

Dit zijn wat dingen waar je naar kunt kijken, ik hoop dat het werkt.

• Osiris
  • Niet online
Killing_Calu schreef op 07 februari 2004 @ 21:14:
Je zegt dat je wel bestanden kan delen, dus ik denk dat je van je router geen IP adres krijgt toegewezen.
NetBIOS werkt vaak ook gewoon met het IP-protocol hoor :)

Als "test" kun je ook nog ff je internet-gateway (staat *ergens* wel in de status-schermpjes ofzo van je modem/router) pingen. Mocht dat werken, maar sites niet, dan is het een DNS-probleem :)

[ Voor 3% gewijzigd door Osiris op 07-02-2004 21:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
1. DHCP staat ingesteld op de router(anders had ide andere pc ook geen internet gehad)Hij geeft aan tot 50 adressen te kunnen gaan.
2.DNS adressen van de router heb ik geprobeerd, maar dat heeft dus geen effect.
3. Klopt hij krijgt als ik niets heb ingesteld een 169.xxx. adres. Als ik dat laat staan, kan ik helemaal niet communiceren met de andere pc's, nu ziet hij die tenminsten en kan bestanden uitwisselen en printer delen.
4. Die proxy waar kan ik dat ook al weer vinden?
Killing_Calu schreef op 07 februari 2004 @ 21:14:
Ik snap je verhaaltje niet helemaal, dus ik geef je een aantal mogelijke tips/hints die je zou kunnen gebruiken.
1. Controleer of je DHCP hebt ingesteld op je router, als je een ip adres wilt verkrijgen. Controleer ook hoeveel ip adressen hij uitgeeft.
2. Probeer op de laptop, waar je geen inet op hebt, de dns instellingen van je inet provider in te stellen.
3. Als je een computer die ingesteld staat op DHCP, die niet goed functioneerd, dus geen IP adres krijgt van DHCP of gewoon geen netwerk aansluiting heeft, krijg je automatisch van WinXp een 169.x.x.x adres.

4. Controleer of je een proxy hebt ingesteld op je laptop.

Dit zijn wat dingen waar je naar kunt kijken, ik hoop dat het werkt.

Verwijderd

Topicstarter
IPconfigall heb ik gedaan. Als ik alles handmatig invul, tja dan staat alles er natuurlijk.
Er staat dan dit:
IP routering ingeschakeld:nee
WINS-proxy ingeschakeld:nee
Ethernet adapter Draadloze netwerkverbinding:
Verbindingsspec. DNS achtervoegsel:
Beschrijving:
Intel(R) PRO/Wireless 2011b LAN 3A Mini PCI adapter
Fysiek adres: xxxxenz.
DHCP ingechakeld: nee
IP adres: 192.xxxx enz.
Subnetmask: 255.255.255.0
Standaard gatway: 192. 168.1.1
DNS servers: 62.58.50.5 n 62.58.50.6
Net BIOS over TCPIP: uitgeschakeld
Ethernet adapter LAN verbinding:
Status medium ontkoppeld
Beschrijving:
Realtek RLT8139/810X Family Fast Ethernet NIC
Fysiek adres:xxx enz.

Als ik dat TC/IP niet handmatig configureer staat er:
Window IP configuratie
Host naam: Pxxx
Primair achtervoegsel: (=dus leeg)
Knooppunttype:onbekend
WINS-proxy ingeschakeld:nee

Ethernet adapter Draadloze netwerkverbinding:
Verbindingsspec. DNS achtervoegsel:
Beschrijving:
Intel(R) PRO/Wireless 2011b LAN 3A Mini PCI adapter
Fysiek adres: xxxxenz.
DHCP ingechakeld: ja
Automatische configuratie ingeschakeld: ja
Automatisch configuratie IP adres: 169.xxxx enz.
Subnetmask: 255.255.0.0
Standaard gatway: (= dus leeg)
DNS servers: 62.58.50.5 n 62.58.50.6
Net BIOS over TCPIP: uitgeschakeld

Ethernet adapter LAN verbinding:
Status medium ontkoppeld
Beschrijving:
Realtek RLT8139/810X Family Fast Ethernet NIC
Fysiek adres:xxx enz.
Osiris schreef op 07 februari 2004 @ 20:51:
Doe eens ipconfig /all en check alles ff en vooral of je de gateway wel ingevuld hebt :) Dat moet het IP van je router zijn :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan als ik de laptop handmatig geconfigeerd heb, wel de router en de andere pc's pingen. Als ik hem op automatisch heb gezet niet, maar zoals gezegd dan kan ik ook niets delen met de andere pc's.
Osiris schreef op 07 februari 2004 @ 21:17:
[...]

NetBIOS werkt vaak ook gewoon met het IP-protocol hoor :)

Als "test" kun je ook nog ff je internet-gateway (staat *ergens* wel in de status-schermpjes ofzo van je modem/router) pingen. Mocht dat werken, maar sites niet, dan is het een DNS-probleem :)

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

als je met vaste ip's wilt werken, moet je dat op alle pc's instellen en moet je DHCP op de router uitschakelen

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil niet met vast IP's werken, maar heb die laptop handmatig ingesteld zodat ik in elk geval dus wel bestanden en printer kan delen. Die router is zo ingesteld dat hij DHCPadressen uitgeeft. Maar niet aan deze laptop dus.
Zonnetfamily werkt met dynamisch IPadressen en dat wil ik dus graag zo instellen. Maar hoe? iets gaat er niet goed.
anti-XP schreef op 08 februari 2004 @ 13:43:
als je met vaste ip's wilt werken, moet je dat op alle pc's instellen en moet je DHCP op de router uitschakelen

• Romke

Romke

Dieselhead

als het goed is ziet zonnet niet dat jij meerdere pc's in gebruik hebt. jij moet gewoon eens proberen of het werkt. en het LAN en het internet zijn 2 verschillende netwerken

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

Topicstarter
anti-XP schreef op 08 februari 2004 @ 14:59:
als het goed is ziet zonnet niet dat jij meerdere pc's in gebruik hebt. jij moet gewoon eens proberen of het werkt. en het LAN en het internet zijn 2 verschillende netwerken
Nee ik heb al van alles geprobeerd qua instellingen. Ik word er wel moedeloos van. En dat dunne T-stukje waar ik over schreef aan het begin vind ik ook raar. Dat hoort toch niet? Het horen toch 3 dikke buisjes te zijn, gekoppeld door een geel stukje?

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:10

Orion84

Admin Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Windows heeft gewoon een appart icoontje voor draadloos, en eentje voor bedraad toch?? Dat heeft niks te maken met of die verbinding wel of niet goed functioneerd.

Die andere twee pc's, zitten die met draad aangesloten?? Zo ja dan zou ik eens in je router gaan kijken of er niet appart voor bedraad en voor draadloos alles wat betreft routering en internet verdelen enzo moet worden ingesteld. Het zou kunnen dat je dit voor bedraad netjes hebt gedaan, maar dit voor het draadloze gedeelte over het hoofd hebt gezien???

[ Voor 73% gewijzigd door Orion84 op 08-02-2004 16:16 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Osiris
  • Niet online
anti-XP schreef op 08 februari 2004 @ 13:43:
Da's natuurlijk dikke onzin.. DHCP aan of niet, ik kan dynamisch of static een IP instellen hoor :)

• Romke

Romke

Dieselhead

Osiris schreef op 08 februari 2004 @ 16:17:
[...]

Da's natuurlijk dikke onzin.. DHCP aan of niet, ik kan dynamisch of static een IP instellen hoor :)
maar toen ik dat deed met mijn router had ik geen internet

• Romke

Romke

Dieselhead

Orion84 schreef op 08 februari 2004 @ 16:14:
Windows heeft gewoon een appart icoontje voor draadloos, en eentje voor bedraad toch?? Dat heeft niks te maken met of die verbinding wel of niet goed functioneerd.

Die andere twee pc's, zitten die met draad aangesloten?? Zo ja dan zou ik eens in je router gaan kijken of er niet appart voor bedraad en voor draadloos alles wat betreft routering en internet verdelen enzo moet worden ingesteld. Het zou kunnen dat je dit voor bedraad netjes hebt gedaan, maar dit voor het draadloze gedeelte over het hoofd hebt gezien???
maar als filesharing wel werkt dan is er iets anders aan de hand.
want dat houdt in dat de wireless instellingen wel goed zijn (voor het LAN gedeelte dan)

• Orion84

Orion84

Admin Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

anti-XP schreef op 08 februari 2004 @ 17:24:
[...]

(voor het LAN gedeelte dan)
dat zeg ik dus, misschien moet je in die router voor het draadloze ook het internet gedeelte nog appart ff goedzetten

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
Orion84 schreef op 08 februari 2004 @ 16:14:

1Pc (XP)is met een draad aangesloten, de andere pc (98)is wireless, de laptop (XP)ook. Dus waar oh waar moet ik het zoeken? Ik vind het lastig vergelijken qua instellingen op de 98pc en de laptop. Heeft toch wat andere tabbladen enzo.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik ipconfig/release doe op de latop geeft die aan dat dat niet kan. Hij verwijst naar de realtek ethernetkaart die is uitgeschakeld omdat ik die niet gebruik.
Hoe kan ik hem laten verwijzen naar die intel(R)pro/wireless kaart in de laptop?
Want het lijkt wel of hij die niet erkent als kaart waar je het internet mee op kan.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb toch steeds het idee dat ik het moet zoeken in mijn laptop instellingen en niet in de router. Zeker omdat de andere 2 pc's gewoon het internet opkunnen.

• Orion84

Orion84

Admin Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Ja, als een van je pc's wel via wireless online kan, en de andere pc via draad ook, dan ligt et idd hoogstwaarschijnlijk niet aan de instellingen in je router. Je hebt in je router ook geen beveiligingsinstellingen aangezet?? Die evt de pc wel doorlaten maar laptop niet??

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor het later reageren, had het even veel te druk met mijn werk en liet de laptop ev en voor wat het was.
Ondertussen ben ik al wel iets verder:
De laptop heb ik opnieuw geinstalleerd. I.p.v. xp home staat er nu professional op (omdat iemand tegen me zei dat dat beter is voor netwerken).
Ik heb dus ook de intel wireless kaart opnieuw geinstalleerd.
Dat scheelde want ik zag in eens een groen computer icoontje i.p.v. rood onderin het scherm.
Maar nee de router geeft nog steeds geen ip adres door. Wat ik nu wel kan is als ik vaste ipadres heb ingesteld is internetten en de andere pc's zien en gezien worden. Maar niet door de router. Terwijl daar toch alles ook naar de laptop goed staat.
Nou heb ik ook een probleem met de router (dat is iets anders, maar heeft hier nog toch misschien wel mee te maken). Hij gooit namelijk (meestal om het uur precies, maar ook weer niet altijd) de internet verbinding er af. Het netwerk blijft bestaan, maar naar buiten dus niet. Het gekke is dat ik alleen maar het scherm van de router hoef op te roepen en apply doe(zonder iets te hebben veranderd) en hij doet het weer. Voor ik daar achter was had ik al duizend keer harde en zachte resetten gedaan.
Linksys denkt nu ook dat het aan de router ligt(die verbinding die weg valt). Misschien zit het dus ook wel in die router dat hij geen dhcp vrijgeeft?
In elk geval allemaal bedankt voor het mee denken. Ik ga nu maar eens wachten tot ik een nieuwe router krijg. Dan laat ik wel weten of het probleem nog bestaat.
Orion84 schreef op 08 februari 2004 @ 21:51:
Ja, als een van je pc's wel via wireless online kan, en de andere pc via draad ook, dan ligt et idd hoogstwaarschijnlijk niet aan de instellingen in je router. Je hebt in je router ook geen beveiligingsinstellingen aangezet?? Die evt de pc wel doorlaten maar laptop niet??

Verwijderd

Topicstarter
Puntje bij paaltje laptop opnieuw geinstalleerd: nu gewoon XP professionel en geen home. Router terug gebracht en opgeruild.
Nu doet mijn netwerkje het prima, maar wat blijft is het internet dat elk uur er uit ligt. Dta blijft dus flink balen.
Pagina: 1