Ik heb sinds een vrij lange tijd last van vastlopers met Windows XP Professional (SP1). De problemen doen zich alleen voor tijdens computerspellen, nagenoeg elk spel dat ik speel (Fifa 2004, Gun Metal, Unreal Tournament 2003, Vice City etc.). De vastlopers hebben een dreun op de reset-knop nodig voor ik weer verder kan. Alt-Tab, Alt-Ctrl-Del en dergelijke werken niet. Ik weet bij god niet wat er aan de hand is, heb zo ongeveer elke instelling nagelopen of er iets vreemds bij zat. Zelfs windows xp opnieuw geinstalleerd. Ik heb ook gekeken of "automatisch herstarten" bij fouten melden aanstond, dit was niet het geval.
Mijn systeem (met de laatste video en geluidskaart drivers - DirectX 9.0b):
ECS K7S5A
AMD Athlon XP 1700+
ASUS Radeon 9600 XT
SoundBlaster Live! Player 1024
Maxtor 80 gb 2mb cache 7200 rpm (<- schijf waar windows op staat)
Maxtor 120 gb 8mb cache 7200 rpm
Pinnacle PCTV Rave
Windows XP Pro NL SP1 @ NTFS-gepartitioneerde schijf
Dat was het wel zo ongeveer. Ik heb het idee dat als er iets 'interessants' gedaan moet worden op grafisch gebied dat het dan mis gaat. Ik heb ook verschillende videokaart-drivers geprobeerd (en ik had vorige week zelfs een andere videokaart waarmee ik hetzelfde probleem had).
Op deze manier is het echt onmogelijk om een spel te spelen. In de gui van windows heb ik nergens last van, dat gaat allemaal stabiel. Als iemand ideëen heeft dan hoor ik dat heel graag.
Mijn systeem (met de laatste video en geluidskaart drivers - DirectX 9.0b):
ECS K7S5A
AMD Athlon XP 1700+
ASUS Radeon 9600 XT
SoundBlaster Live! Player 1024
Maxtor 80 gb 2mb cache 7200 rpm (<- schijf waar windows op staat)
Maxtor 120 gb 8mb cache 7200 rpm
Pinnacle PCTV Rave
Windows XP Pro NL SP1 @ NTFS-gepartitioneerde schijf
Dat was het wel zo ongeveer. Ik heb het idee dat als er iets 'interessants' gedaan moet worden op grafisch gebied dat het dan mis gaat. Ik heb ook verschillende videokaart-drivers geprobeerd (en ik had vorige week zelfs een andere videokaart waarmee ik hetzelfde probleem had).
Op deze manier is het echt onmogelijk om een spel te spelen. In de gui van windows heb ik nergens last van, dat gaat allemaal stabiel. Als iemand ideëen heeft dan hoor ik dat heel graag.