Toon posts:

MSSQL server tijdig project internet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een tijdig project van een half jaar voor school. Daarvoor werken we grotendeels met word documenten en een MSSQL server - access client.

Het project duurt een half jaar en het lijkt mij dan ook handig om de server via internet voor iedereen toegankelijk te maken.

Ik heb zelf een router die VPN ondersteunt. De MSSQL server draait op een windows 2000 advanced server pc maar deze staat niet dag en nacht aan (en dit is ook geen optie).

Wat zijn de opties die ik heb en wat zijn de voor- en of nadelen?

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-08 22:52

pistole

Frutter

Ehh.
Op je 2k server met RRAS VPN "inbellen" op te zetten, en e.e.a. open te zetten op je router?

Of is dat niet een antwoord op je vraag? Je bent wat... vaag :)

Ik frut, dus ik epibreer

Verwijderd

Topicstarter
wow, ik lees inbellen, moet iedereen dan via een modem inbellen?

Klopt het is een beetje vaag, maar ik heb gelezen dat ik als ik een vpn wil maken ik mijn server tussen de router en het internet moet hangen? Dit lijkt mij geen optie omdat ik dan alleen internet heb als de server aan staat. Of hoeft dit niet persé?

Het mooiste zou namelijk zijn een VPN waarbij het door de router geforward wordt naar de server ofzoiets.

Hopenlijk is dit iets concreter.

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-08 22:52

pistole

Frutter

Ik schreef inbellen ook niet voor niets met "'s...
Wat jij schetst lijkt te kunnen werken: de juiste poorten open/forwarden op je firewall naar je VPN server, en het zou moeten kunnen werken.

Maar: lees vooral eerst het "grote portmappings topic" wat ergens op GoT te vinden in als sticky.

Ik frut, dus ik epibreer

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move PNS > NT

Braaikamer - Smoke&BBQ