Through meditation I program my heart to beat breakbeats and hum basslines on exhalation -Blackalicious || *BetuweKees was AFK; op de fiets richting China en verder
De plaatsing van de schroefjes is het zelfde, je mist alleen de onderste twee.
</onzin>
maar mATX is stukken kleiner en mss wil daar de topic starter een mtx case.AttiX.SkategoaT schreef op 07 februari 2004 @ 20:40:
In de meeste ATX kasten passen ook gewoon mATX hoor.
De plaatsing van de schroefjes is het zelfde, je mist alleen de onderste twee.
Kan je niet naar een computer winkel gewoon gaan die van die casies verkopen kan je namelijk zien wat voor voeding er in zit. Volgens mij zit er gewoon een standaart voeding in.

Kijk deze eens, zit standaard een 250 watt Aopen voeding in (dus zeer degelijk spul, beter een goede 250watt dan een brakkere 300watt) en Aopen is over het algemeen nog best goed leverbaar.
Met wat mazzel gaat hier trouwen ook een standaard voeding in...
[ Voor 10% gewijzigd door TERW_DAN op 07-02-2004 22:32 ]
It takes 2 2 make 1
Ik was vandaag op een lanparty waar ze volgens mij Aopen kasten hadden in het zwart, zelfde model als die ik net postte, vandaar dat ik er ook opkwam.whackerjack schreef op 07 februari 2004 @ 23:16:
Ik heb die Aopen in het zwart. Voeding trekt zelfs 2 harde schjven
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Verwijderd
alsof een hdd zoveel trektwhackerjack schreef op 07 februari 2004 @ 23:16:
Ik heb die Aopen in het zwart. Voeding trekt zelfs 2 harde schjven
Draai zelf m'n systeempje (A7V333, Duron 1300, gf2mx400), op een 235 watt fortron voeding, is ruim voldoende, vooral als je bedenkt dat die Fortron écht 235 watt levert i.t.t. gare '300 watt' noname dingen (combined load: 180 watt anyone?).
idee is om er een asus a7n-8x vm in te zetten samen met 2500+ barton, 256mb 2700, western digital 80gb en cd brandertje. niet heel veel bijzonders dus..
eigen redenering was dat het wel zou moeten kunnen, maar na geschatte power van ronde de 230 (ff url van die site kwijt) en verschillende forum posts over dat 300w nodig was werd ik een beetje angstig..
die aopen h450 was me ook al opgevallen, ook lekker makkelijk aan te komen (hebben ze bijna overal wel) maar feit dat er 250w in zat bracht me aan twijfelen..
in ieder geval bedankt voor de reakties, ben weer wat positiever gesteld nu (maar kan ook door de alcohol komen
Through meditation I program my heart to beat breakbeats and hum basslines on exhalation -Blackalicious || *BetuweKees was AFK; op de fiets richting China en verder
http://www.bonchic.nl/asp/products.asp?iCID=198
Alleen is Bonchic een importeur/distributeur, dus je moet eerst bellen waar je deze kasten kunt bestellen.

er zit dan wel maar een 250 watt voeding in maar hij is dan ook niet bedoeld als een zwaar systeem hij is bedoelt als een gewone workstation of mhtpc.. Er is plaats voor 1 hd en 1 cdrom speler maar een beetje tweaker krijgt er ook wel 2 hd's in. Over het stroomverbruik van de processor durf ik niet veel te zeggen maar ik durf wel met bijna 80% zekerheid te zeggen dat het gewoon werkt. Waarom zou men anders pentium 4 stekkers etc aan de voeding zetten als deze het toch niet trekt?
Je kunt ook overwegen, zoals je al hebt beantwoord gekregen, om een gewone atx kast te kopen maar dan ga ik me afvragen.. waarom zou je een micro atx board in een gewone bigtower of zo'n lelijke dwergatx kast stoppen? Doe het dan goed en zet hem gewon in een design kast.
Een nadeel btw van deze kast is dat deze niet full size is dat wil zeggen dat gewone pci kaarten / agp kaarten er niet in passen. Nu is het bij mij met wat zoekwerk gelukt om er een videokaart in te zetten (geforce 2 mx200) die paste maar mijn geluid etc gebeurd allemaal vanaf het moederbord zelf.
ik baal er wel van dat de tv-kaart niet past
[ Voor 18% gewijzigd door Webgnome op 08-02-2004 23:57 ]
Lukt het ook niet met een PCI-Riser?Webgnome schreef op 08 februari 2004 @ 23:55:
Een nadeel btw van deze kast is dat deze niet full size is dat wil zeggen dat gewone pci kaarten / agp kaarten er niet in passen. Nu is het bij mij met wat zoekwerk gelukt om er een videokaart in te zetten (geforce 2 mx200) die paste maar mijn geluid etc gebeurd allemaal vanaf het moederbord zelf.
offtopic:
ik baal er wel van dat de tv-kaart niet past
24 uur per dag, 24 biertjes in een krat. Toeval?
vaak hebben dit soort kastjes alleen vertikale "low-profile" sloten, voor een riser heb je een "full-size" horizontaal slot nodig.
Ik heb ook eens op die site rond zitten kijken. Klopt geen hout van.BetuweKees schreef op 08 februari 2004 @ 02:39:
hmm.. hoor hier dus twee mensen zeggen dat op 250w wel gewoon zou kunnen.. internessant.. aangezien ik in search en bij andere topics regelmatig las dat je toch echt een 300w moest hebben wilde je amd gaan draaien..
idee is om er een asus a7n-8x vm in te zetten samen met 2500+ barton, 256mb 2700, western digital 80gb en cd brandertje. niet heel veel bijzonders dus..
eigen redenering was dat het wel zou moeten kunnen, maar na geschatte power van ronde de 230 (ff url van die site kwijt) en verschillende forum posts over dat 300w nodig was werd ik een beetje angstig..
die aopen h450 was me ook al opgevallen, ook lekker makkelijk aan te komen (hebben ze bijna overal wel) maar feit dat er 250w in zat bracht me aan twijfelen..
in ieder geval bedankt voor de reakties, ben weer wat positiever gesteld nu (maar kan ook door de alcohol komen) en ook erg handig om te weten dat ik eventueel gewoon ATX kan gebruiken
Ik draai hier met een systeem op een 235 Watt Aopen voeding.
Inhoud van het systeem :
Celeron 1100
768 MB geugen (3x dimm)
4 Harde schijven.
DVD, DVD-R en CD-R.
Via die site zou ik op een voeding van 350-400 Watt uitkomen.

IA Linkje: hier
Ik zie net dat er maar een 200 watt voeding inzit...
[ Voor 11% gewijzigd door MaNDaRK op 09-02-2004 09:33 ]
ATC 600: 5.0kg Aluminium, mATX, 4x full-size PCI en ATX voeding
ATC 610: 6.5kg Aluminium, mATX, 4x full-size PCI en ATX voeding
ATC 620: 6.5kg Aluminium, mATX, 4x full-size PCI en ATX voeding
Mmmm, dit zijn de enige die in de pricewatch staan:
pricewatch: ATC-610-GX1
pricewatch: ATC-620C-BX1
pricewatch: ATC-620C-SX1

[ Voor 29% gewijzigd door OnTracK op 09-02-2004 12:21 ]
Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.
Verwijderd
Ik wilde net zeggen. Ik heb de rechter, zwarte, en hij bevalt me prima. Speciaal ook gekocht omdat ik een mATX had. Past ook goed tussen audio spullen. Ik heb alleen de voorkant van alluminium, omdat ik het voor ze geheel te duur vond.OnTracK schreef op 09 februari 2004 @ 09:54:
Coolermaster ATC 6x0-series
ATC 600: 5.0kg Aluminium, mATX, 4x full-size PCI en ATX voeding
ATC 610: 6.5kg Aluminium, mATX, 4x full-size PCI en ATX voeding
ATC 620: 6.5kg Aluminium, mATX, 4x full-size PCI en ATX voeding
Ok, dit zijn de enige die in de pricewatch staan:
pricewatch: ATC-610-GX1
pricewatch: ATC-620C-BX1
pricewatch: ATC-620C-SX1
[afbeelding][afbeelding]
Ik heb een tijdje de volgende setup draaiende gehad:BetuweKees schreef op 08 februari 2004 @ 02:39:
hmm.. hoor hier dus twee mensen zeggen dat op 250w wel gewoon zou kunnen.. internessant.. aangezien ik in search en bij andere topics regelmatig las dat je toch echt een 300w moest hebben wilde je amd gaan draaien..
....
Aopen H340 met standaard 180W voeding
Chaintech mobo
Duron 1300
HDD
DVD
Ati Radeon 7000 (yep low profile)
Het lijkt me geen enkel probleem om met jouw beoogde hardware met een fatsoenlijke 180W (of meer) voeding te gebruiken. 300w is overkill
Iemand nog sugesties voor een winkel waar ik 300/350w mATX kan krijgen?
Ja ik heb de search op T.Net en hier al gebruikt
A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814
Verwijderd
Dit is mijn huidige kast(je): http://www.qtec.info/products/product.htm?artnr=13918
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2004 10:27 ]
Verwijderd
Zie:
http://www.antec.com/us/productDetails.php?ProdID=15130
Ik zit zelf ook te kijken naar die Antec Aria, maar ik vraag me af, waar heb je hem vandaan (momenteel kan ik alleen een compleet systeem bij yorcom vinden en de pricewatch vermeldt helemaal niets over de aria). Ook vraag ik mij af of de kast een beetje stil is en dus geschikt als HTPCMarcspot schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 20:44:
Je zou ook kunnen kijken naar de Antec Aria kast, die heb ik net staan en hij ziet er heel netjes uiten heeft een 300 watt voeding.
Zie:
http://www.antec.com/us/productDetails.php?ProdID=15130