Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

case voor mATX board *oud

Pagina: 1
Acties:

• BetuweKees
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:13

BetuweKees

Flipje uit Tiel

Topicstarter
niet helemaal zeker of deze topic hier op zijn plaats is maar ik gokt het er maar op.

wil graag een systeem gaan bouwen rond een mATX board. dit vnl vanwege onboad video (asus a7n-8x vm)

enige probleem is dat ik verwacht toch minimaal een 300W voeding nodig te gaan hebben. 250W zou misschien ook net kunnen, maar dat lijkt me net te krap worden.

nu zoek ik dus een mATX kast met een 300W voeding erin. Wel mooie Englight kast gevonden hiervoor (7600) maar die valt bijna niet te krijgen. Andere kasten met 300W voeding kan ik niet echt vinden, de meesten met mazzel rond 250W te stoppen, maar het meerdendeel heeft nog een kleinere voeding.
Daarnaast lijkt het nogal lastig te zijn een 300W voeding aan te sluiten ivm formaat kastje (voeding past vaak niet)

Nu vroeg ik me af of het wellicht mogelijk zou zijn een mATX board gewoon in een ATX kast te bouwen, aangezien het dan veel makkelijker is een kast met een dergelijke voeding te vinden of zelf in te bouwen. Qua ruimte natuurlijk geen probleem, maar zit een beetje met die steuntjes die je tussen board en kast zet.. gaat dat wel passen?

Daarnaast zijn sugesties voor andere 300W mATX kastjes natuurlijk ook welkom..

Through meditation I program my heart to beat breakbeats and hum basslines on exhalation -Blackalicious || *BetuweKees was AFK; op de fiets richting China en verder

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:02
In de meeste ATX kasten passen ook gewoon mATX hoor. :)

De plaatsing van de schroefjes is het zelfde, je mist alleen de onderste twee.

• nuclear waste
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-06-2023

nuclear waste

<onzin>

waarom heb jij een 300 watt voeding nodig ? ga je er zoveel op aanleggen ?

</onzin>

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-11 22:20
AttiX.SkategoaT schreef op 07 februari 2004 @ 20:40:
In de meeste ATX kasten passen ook gewoon mATX hoor. :)

De plaatsing van de schroefjes is het zelfde, je mist alleen de onderste twee.
maar mATX is stukken kleiner en mss wil daar de topic starter een mtx case.
Kan je niet naar een computer winkel gewoon gaan die van die casies verkopen kan je namelijk zien wat voor voeding er in zit. Volgens mij zit er gewoon een standaart voeding in.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

http://english.aopen.com.tw/products/Housing/H450series.htm
Afbeeldingslocatie: http://english.aopen.com.tw/Products/images/HOUSING/Images/h450a_b.jpg
Kijk deze eens, zit standaard een 250 watt Aopen voeding in (dus zeer degelijk spul, beter een goede 250watt dan een brakkere 300watt) en Aopen is over het algemeen nog best goed leverbaar.

Met wat mazzel gaat hier trouwen ook een standaard voeding in...

[ Voor 10% gewijzigd door TERW_DAN op 07-02-2004 22:32 ]

• whackerjack
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-09 14:29
Ik heb die Aopen in het zwart. Voeding trekt zelfs 2 harde schjven

It takes 2 2 make 1

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

whackerjack schreef op 07 februari 2004 @ 23:16:
Ik was vandaag op een lanparty waar ze volgens mij Aopen kasten hadden in het zwart, zelfde model als die ik net postte, vandaar dat ik er ook opkwam.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-11 22:50

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik heb hier zelf een no name kast van Paraigit, daar zit een Fortron Source Power voeding in. Die kun je ook pakken; Aopen haalt daar ook zijn voedingen namelijk.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

whackerjack schreef op 07 februari 2004 @ 23:16:
alsof een hdd zoveel trekt :/

Draai zelf m'n systeempje (A7V333, Duron 1300, gf2mx400), op een 235 watt fortron voeding, is ruim voldoende, vooral als je bedenkt dat die Fortron écht 235 watt levert i.t.t. gare '300 watt' noname dingen (combined load: 180 watt anyone?).

• BetuweKees
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:13

BetuweKees

Flipje uit Tiel

Topicstarter
hmm.. hoor hier dus twee mensen zeggen dat op 250w wel gewoon zou kunnen.. internessant.. aangezien ik in search en bij andere topics regelmatig las dat je toch echt een 300w moest hebben wilde je amd gaan draaien..

idee is om er een asus a7n-8x vm in te zetten samen met 2500+ barton, 256mb 2700, western digital 80gb en cd brandertje. niet heel veel bijzonders dus..

eigen redenering was dat het wel zou moeten kunnen, maar na geschatte power van ronde de 230 (ff url van die site kwijt) en verschillende forum posts over dat 300w nodig was werd ik een beetje angstig..

die aopen h450 was me ook al opgevallen, ook lekker makkelijk aan te komen (hebben ze bijna overal wel) maar feit dat er 250w in zat bracht me aan twijfelen..

in ieder geval bedankt voor de reakties, ben weer wat positiever gesteld nu (maar kan ook door de alcohol komen ;)) en ook erg handig om te weten dat ik eventueel gewoon ATX kan gebruiken

Through meditation I program my heart to beat breakbeats and hum basslines on exhalation -Blackalicious || *BetuweKees was AFK; op de fiets richting China en verder

• LordRAN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-09 09:10
Bij Bonchic hebben zie die kasten wel.

http://www.bonchic.nl/asp/products.asp?iCID=198

Alleen is Bonchic een importeur/distributeur, dus je moet eerst bellen waar je deze kasten kunt bestellen. ;)

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:58
Ik heb zelf deze kast:

Afbeeldingslocatie: http://www.aopen.nl/Products/images/Housing/images/H340h_b.jpg

er zit dan wel maar een 250 watt voeding in maar hij is dan ook niet bedoeld als een zwaar systeem hij is bedoelt als een gewone workstation of mhtpc.. Er is plaats voor 1 hd en 1 cdrom speler maar een beetje tweaker krijgt er ook wel 2 hd's in. Over het stroomverbruik van de processor durf ik niet veel te zeggen maar ik durf wel met bijna 80% zekerheid te zeggen dat het gewoon werkt. Waarom zou men anders pentium 4 stekkers etc aan de voeding zetten als deze het toch niet trekt?

Je kunt ook overwegen, zoals je al hebt beantwoord gekregen, om een gewone atx kast te kopen maar dan ga ik me afvragen.. waarom zou je een micro atx board in een gewone bigtower of zo'n lelijke dwergatx kast stoppen? Doe het dan goed en zet hem gewon in een design kast.

Een nadeel btw van deze kast is dat deze niet full size is dat wil zeggen dat gewone pci kaarten / agp kaarten er niet in passen. Nu is het bij mij met wat zoekwerk gelukt om er een videokaart in te zetten (geforce 2 mx200) die paste maar mijn geluid etc gebeurd allemaal vanaf het moederbord zelf.

offtopic:
ik baal er wel van dat de tv-kaart niet past

[ Voor 18% gewijzigd door Webgnome op 08-02-2004 23:57 ]

Strava | AP | IP | AW

• Mike78
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-11 21:31

Mike78

Always

Webgnome schreef op 08 februari 2004 @ 23:55:

Een nadeel btw van deze kast is dat deze niet full size is dat wil zeggen dat gewone pci kaarten / agp kaarten er niet in passen. Nu is het bij mij met wat zoekwerk gelukt om er een videokaart in te zetten (geforce 2 mx200) die paste maar mijn geluid etc gebeurd allemaal vanaf het moederbord zelf.

offtopic:
ik baal er wel van dat de tv-kaart niet past
Lukt het ook niet met een PCI-Riser?

24 uur per dag, 24 biertjes in een krat. Toeval?

• Mitch
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23-11 19:16
Mike78 schreef op 09 februari 2004 @ 07:37:
[...]

Lukt het ook niet met een PCI-Riser?
vaak hebben dit soort kastjes alleen vertikale "low-profile" sloten, voor een riser heb je een "full-size" horizontaal slot nodig.

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12:34
BetuweKees schreef op 08 februari 2004 @ 02:39:
hmm.. hoor hier dus twee mensen zeggen dat op 250w wel gewoon zou kunnen.. internessant.. aangezien ik in search en bij andere topics regelmatig las dat je toch echt een 300w moest hebben wilde je amd gaan draaien..

idee is om er een asus a7n-8x vm in te zetten samen met 2500+ barton, 256mb 2700, western digital 80gb en cd brandertje. niet heel veel bijzonders dus..

eigen redenering was dat het wel zou moeten kunnen, maar na geschatte power van ronde de 230 (ff url van die site kwijt) en verschillende forum posts over dat 300w nodig was werd ik een beetje angstig..

die aopen h450 was me ook al opgevallen, ook lekker makkelijk aan te komen (hebben ze bijna overal wel) maar feit dat er 250w in zat bracht me aan twijfelen..

in ieder geval bedankt voor de reakties, ben weer wat positiever gesteld nu (maar kan ook door de alcohol komen ;)) en ook erg handig om te weten dat ik eventueel gewoon ATX kan gebruiken
Ik heb ook eens op die site rond zitten kijken. Klopt geen hout van.

Ik draai hier met een systeem op een 235 Watt Aopen voeding.
Inhoud van het systeem :

Celeron 1100
768 MB geugen (3x dimm)
4 Harde schijven.
DVD, DVD-R en CD-R.

Via die site zou ik op een voeding van 350-400 Watt uitkomen.

• MaNDaRK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03:57
Ik kwam deze kast tegen op: Inkoopacties.net

Afbeeldingslocatie: http://www.systemcooling.com/images/reviews/Cases/Athenatech_A106/Image25big.jpg
IA Linkje: hier :)

Ik zie net dat er maar een 200 watt voeding inzit...

[ Voor 11% gewijzigd door MaNDaRK op 09-02-2004 09:33 ]

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:05
Coolermaster ATC 6x0-series

ATC 600: 5.0kg Aluminium, mATX, 4x full-size PCI en ATX voeding
ATC 610: 6.5kg Aluminium, mATX, 4x full-size PCI en ATX voeding
ATC 620: 6.5kg Aluminium, mATX, 4x full-size PCI en ATX voeding

Mmmm, dit zijn de enige die in de pricewatch staan:
pricewatch: ATC-610-GX1
pricewatch: ATC-620C-BX1
pricewatch: ATC-620C-SX1

Afbeeldingslocatie: http://www.coolermaster-europe.com/Products/casepics/610-sx1.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.coolermaster-europe.com/Products/casepics/620-bx1.jpg

[ Voor 29% gewijzigd door OnTracK op 09-02-2004 12:21 ]

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Verwijderd

OnTracK schreef op 09 februari 2004 @ 09:54:
Coolermaster ATC 6x0-series

ATC 600: 5.0kg Aluminium, mATX, 4x full-size PCI en ATX voeding
ATC 610: 6.5kg Aluminium, mATX, 4x full-size PCI en ATX voeding
ATC 620: 6.5kg Aluminium, mATX, 4x full-size PCI en ATX voeding

Ok, dit zijn de enige die in de pricewatch staan:
pricewatch: ATC-610-GX1
pricewatch: ATC-620C-BX1
pricewatch: ATC-620C-SX1

[afbeelding][afbeelding]
Ik wilde net zeggen. Ik heb de rechter, zwarte, en hij bevalt me prima. Speciaal ook gekocht omdat ik een mATX had. Past ook goed tussen audio spullen. Ik heb alleen de voorkant van alluminium, omdat ik het voor ze geheel te duur vond.

• wokkie15620
  • Laatst online: 27-11-2023
BetuweKees schreef op 08 februari 2004 @ 02:39:

....
Ik heb een tijdje de volgende setup draaiende gehad:

Aopen H340 met standaard 180W voeding
Chaintech mobo
Duron 1300
HDD
DVD
Ati Radeon 7000 (yep low profile)

Het lijkt me geen enkel probleem om met jouw beoogde hardware met een fatsoenlijke 180W (of meer) voeding te gebruiken. 300w is overkill

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07 11:37

Roeligan

Feyenoord

Ik zoek toevallig net een mATX voeding. Ik heb een MSI MEGA en heb er een 2e HDD bijgezet. Ook draai ik dual monitor. Zodra ik mn 2e monitor aansluit klapt de pc. Er zit nu een 200w voeding in en dat is dus blijkbaar niet genoeg. Ik heb tot nog toe alleen een voeding gevonden van AOpen maar die is (ook maar) 250w, en ik heb geen idee of die wel past in mijn MEGA

Iemand nog sugesties voor een winkel waar ik 300/350w mATX kan krijgen?
Ja ik heb de search op T.Net en hier al gebruikt

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Verwijderd

Ik ben zelf ook aan het kijken voor die Aopen H450 kast. Weet iemand of hier een standaard ATX voeding in past? Ik heb nu een Qtec kast maar die bevalt niet zo goed. Daar zit namelijk een zeer vreemd formaat voeding in en die is dus bijna niet te vervangen moch hij kapot gaan. Verder zit de CPU koeler erg dicht op de voeding. Dat past ook mar net. Is toch fijner als daar iets ruimte tussen zit...

Dit is mijn huidige kast(je): http://www.qtec.info/products/product.htm?artnr=13918

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2004 10:27 ]

Verwijderd

bij mycom wordt de aopen H450B geleverd met een 300 watt kost €50,- en is ook nog eens goede kwaliteit want had laatst voor een maat van mij een nieuw systeem gebouwd met ook een A7N8X-VM draait echt hartstikke soepel met een sempron 2600+ en DVD-speler en CD-brander en 80 GB HDD dus moet zeker wel lukken

• Marcspot
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-11 15:19
Je zou ook kunnen kijken naar de Antec Aria kast, die heb ik net staan en hij ziet er heel netjes uit :) en heeft een 300 watt voeding.

Zie:

http://www.antec.com/us/productDetails.php?ProdID=15130

• Stubby
  • Laatst online: 11:40
Marcspot schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 20:44:
Je zou ook kunnen kijken naar de Antec Aria kast, die heb ik net staan en hij ziet er heel netjes uit :) en heeft een 300 watt voeding.

Zie:

http://www.antec.com/us/productDetails.php?ProdID=15130
Ik zit zelf ook te kijken naar die Antec Aria, maar ik vraag me af, waar heb je hem vandaan (momenteel kan ik alleen een compleet systeem bij yorcom vinden en de pricewatch vermeldt helemaal niets over de aria). Ook vraag ik mij af of de kast een beetje stil is en dus geschikt als HTPC
Pagina: 1