Toon posts:

Lycos Mail & Virus

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik kreeg onlangs van een beplaald familielid te horen dat hij iedere keer mails van mi krijgt met een virus erin. Nu heb ik geen virus en hoe kan het nou, dat hij die ontvangt, en de andere familie niet?

Ik gebruik webbased webmail (via Internet Explorer). Op deze site kan ik mn mails versteren en heb ik mn adresboek. Op mijn pc heb ik dus geen adresboek en outlook heeft geen Lycos-account.

Het zou kunnen dat iemand anders mn mailadres gebruikt, dit moet ik nog ff nazoeken door mn wachtwoord te veranderen.

Wie weet of die virussen ook al via webbased webmail virussen kunnen versturen ???

Verwijderd

Er bestaan ook virussen die als display name jouw adres gebruiken.

Als je de source van zo'n bericht opent kun je vaak zien waar het bericht vandaan kwam. Ook kun je dan de ISP achterhalen door het Originating-X-IP (ofzo) te bekijken en naar die ISP dan een abuse mail te sturen.

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is alleen dat dat familielid wegens zijn virusscanner die mails helemaal niet kan openen / terugsturen. Ik kan dus ook niet achterhalen waar ze echt vandaan komen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 februari 2004 @ 20:02:
Hallo,

ik kreeg onlangs van een beplaald familielid te horen dat hij iedere keer mails van mi krijgt met een virus erin. Nu heb ik geen virus en hoe kan het nou, dat hij die ontvangt, en de andere familie niet?
Hoe weet je zo ontzettend zeker dat je geen virus hebt?
Het zou kunnen dat iemand anders mn mailadres gebruikt, dit moet ik nog ff nazoeken door mn wachtwoord te veranderen.
Als je toevallig malware met een keylogger op je bak hebt staan, heeft dat ook geen nut.
Wie weet of die virussen ook al via webbased webmail virussen kunnen versturen ???
Het zou best kunnen, als je ons nou eens verteld over welk virus het gaat, dan kunnen wij je vertellen of dat virus ook via webmail, mail kan versturen.

Highly unlikely dat je zulk een virus hebt, kan er ook 1,2,3 geen bedenken.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 februari 2004 @ 20:05:
Er bestaan ook virussen die als display name jouw adres gebruiken.

Als je de source van zo'n bericht opent kun je vaak zien waar het bericht vandaan kwam. Ook kun je dan de ISP achterhalen door het Originating-X-IP (ofzo) te bekijken en naar die ISP dan een abuse mail te sturen.
Bovenstaande suggestie zal waarschijnlijk het geval zijn.
Met een programma als bijv.: mailwasher kun je op de server je mail bekijken,
en zo in de sourcecode kijken waar de mail daadwerkelijk vandaan komt....
Overigens als je familielid ook webbased mail heeft kan hij,
het ook bekijken volgens mij.

Verwijderd

Topicstarter
Zal het eens uitproberen, bedankt

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

De laatste generatie virussen veranderd/vervalst zijn eigenlijke afzender, wat mij betreft is er een hele kleine kans dat je zelf besmet bent..

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Pagina: 1