Toon posts:

Probleem met Afspelen .AVI

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heya,

Met verschillende .avi bestanden heb ik het probleem dat ik ze niet kan doorspoelen. Als ik bijv. bij windows mediaplayer 9 of DivX player 2 zo een bestand afspeel en het balkje verplaatst blijft het beeld gewoon staan en gaat het geluid verder. Ik heb alle goede codecs, met een programma genaamd g-spot kon ik kijken wat voor codec het bestand nodig had en of het bij mij geinstalleerd is. Ook die geeft niet aan dat er een probleem is met die bestanden. Ik heb verschillende programmas gebruikt,verschillende instellingen en verschillende videodrivers..als iemand nog ideeen heeft zou dat zeer gewaardeerd worden.

Ouija

• jordz.
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Heb je DirectX al geinstalleerd? misschien dat je dat vergeten bent ?

Arch Linux

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-07 16:41

TheLunatic

Ouwe boxen.

Heb je al geprobeerd hoe het filmpje werkt op andere computers ? Misschien heeft 't filmpje wel 'n CRC-mismatch opgelopen ergens tijdens het downloaden of kopieren.

Mother, will they like this song?

Verwijderd

Topicstarter
natuurlijk vergeet ik altijd iets te vertellen, sorry. Ik heb direct x9 geinstalleerd en het filmpje geprobeerd op 2 andere pc's(zelfde filmpje over netwerk) waar ik ze wel gewoon kon doorspoelen..

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

En als je een minuutje wacht?

Probeer ook VLC eens:
http://www.videolan.org/vlc/

• joskuiper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-08 07:53

joskuiper

PapaCooper

Dat houd maar 1 ding in: je codecs zijn niet goed!
download maar 's ff Guardian Knot Codec pack 1.6 van
http://www.doom9.org
Dan werkt het vast wel!

Game-PC: NZXT H7 Flow | Asus TUF Gaming x670E-plus | AMD 7700x | NZXT Kraken Z53 | 32GB Kingston Fury Renegade | Corsair RM1000x | Gigabyte RTX 4090 Gaming OC | 2x WD Black SN850x 2TB | LG Ultragear 27GL850 | LG Ultragear 27GR95QE

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Zullen we maar geen codec packs gaan installeren als de hele handel niet werkt? Probeer liever alle codecs weg te donderen, en dan zo minimaal mogelijk te installeren zoals in de FAQ staat, ffdshow+ac3filter dus :)

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Misschien wel het belangrijkste hier. Doen ze het op een andere PC wel?
Als dat namelijk het geval is ligt het duidelijk aan je PC terwijl als dit niet zo is. De film het probleem is, waarmee je je kansen tot oplossing flink vergroot

Media Player 9 (en waarschijnlijk DivX Player 2 ook wel) willen alleen maar spoelen naar een plek waar een keyframe heeft, als er op die plek geen keyframe zit rond hij af naar de dichtsbijzijnde. Standaard zitten die dingen om de zoveel honderd milliseconden, maar je kunt dat ook veranderen als je hem codeert.

Als er in de hele film geen keyframes zitten zal WMP nite kunnen spoelen. Probeer eens de film te bekijken met BSPlayer, die de eerstvorige keyframe neemt en dan gaat berekenen hoe het beeld er op precies die spoeltijd had moeten uitzien.

Als ze het op een andere PC wel doen heb ik niks gezegd. Verder inderdaad alle codecs wegflikkeren en alleen ffdshow en ac3filter

[ Voor 14% gewijzigd door OnTracK op 08-02-2004 17:24 ]

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Pagina: 1