Toon posts:

Vanuit WAN Speedtouch 510 beheer?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vraag me af of het mogelijk is om vanaf internet is in te loggen op het beheer van de speedtouch 510.

Daarachter heb ik een Sweex router + 4 poorts switch, die eigenlijk alleen als switch fungeert. (Na een reset geen instellingen doen (behalve toewijzing van internet ip bereik) en het werkt prima!). Is het dan ook mogelijk om vanaf internet hierop in te loggen.

De externe IP wordt door de ST 510 omgezet naar 10.0.0.151 welke de sweex met standaard instellingen weer omzet naar 4 interne ip's. Kan ik dan bijv. door inloggen op de sweex door iets van " externe ip\10.0.0.151 ofzo??

Het zou namelijk makkelijk zijn thuis hulp op afstand te kunnen bedienen. (Ik zat eventueel te denken aan een VNC overname waardoor ik wel op beide kan inloggen.....maar als een probleem nou eens toegang tot internet onmogelijk maakt, wordt het lastig.

Alvast bedankt.

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Je geeft de oplossing toch al? VNC.
(evt WOL enablen)

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad is VNC een mogelijkheid...alleen moet ik dit dan wel op 1 van de pc installeren. Moet ik dan in de firewall middels NAT ofzo poort 5800 (voor webclient) openen en refereren naar die ene pc?

Ik bedoel ook dat VNC niet een oplossing is als of de (510 modem+router) of de sweex (router+switch) de toegang tot internet weigert. Zijn er dus mogelijkheden om van buitenaf dan eerst op de 510 in te loggen, de instellingen doen en dan op de sweex?

Misschien doe ik ook wel gewoon moeilijk hoor :-P

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Je kan de webinterface van de 510 volgens mij wel open zetten maar dan moet je ook in de firewall van het ding zorgen dat alles ip adressen daar bij mogen. Alleen poort 80 doornatten naar 10.0.0.138 werkt niet.

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik de webinterface voor het WAN beschikbaar maken dan? Extern heb ik een vast ip en zou ik die dan ook kunnen instellen (kan bij sweex nl wel). Heb eigenlijk nog geen idee of het lukt..... ik dacht eigenlijk aan een telnet mogelijkheid?

• SSH
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Ik bedenk me net dat je die modem wel in de zeik kan nemen---->

Forward willekeurige poort vanuit speedtouch naar je sweex.

Forward vanuit je Sweex die forward weer terug naar je ST-> 10.0.0.138:80

Zo kan je van buitenaf op je webinterface van de ST, die normaliter van buitenaf dat niet toestaat, maar nu gaat het via een interne IP

Je komt dan van buitenaf via een internet browser zo op je websinterface:

http://jouwIP:willekeurigePOORT

probeer eens bent benieuwt of het werkt.

edit:
als dit werk ben je wel iets kwetsbaarder voor hackers, zorg dus wel dat je je modem met een password beveiligd!

[ Voor 12% gewijzigd door SSH op 07-02-2004 21:19 ]

Verwijderd

op deze manier trek je onnodig veel aandacht :|

Een portscanner die dit tegenkomt op internet zal zeer zeker geinteresseerd raken in je systeempje en er moeite voor gaan doen om erachter te komen wat er aan de hand is.

Naarmate er ook meer poortscans op worden uitgevoerd zal tijdelijk de performance van je verbinding eronder lijden (de scanner maakt 65000+ keer een verbinding met je pc en probeert erachter te komen wat voor dienst er draait )

Dit zijn beide toch zeer onwenselijke bijwerkingen (en technisch gezien is het ook zeker niet de mooiste oplossing)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-05 09:51

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik heb op mijn router poort 20, 21 en 3000-3005 "open" staan en ik heb toch echt geen last van poortscanners die uiterst geinteresseerd raken van mijn ftp waar een wachtwoord op zit :P of die 5 poorten waar helemaal niets mee gebeurt ;).

Ik vind de oplossting trouwens een 9 waar voor creativiteit en ben erg benieuwd of het lukt :)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

poort 20, 21 en 3000-3005 is wel weer iets anders als poort 1 tm 65duizend nog wat :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2004 02:33 ]

• SSH
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Verwijderd schreef op 08 februari 2004 @ 00:31:
op deze manier trek je onnodig veel aandacht :|

Een portscanner die dit tegenkomt op internet zal zeer zeker geinteresseerd raken in je systeempje en er moeite voor gaan doen om erachter te komen wat er aan de hand is.

Naarmate er ook meer poortscans op worden uitgevoerd zal tijdelijk de performance van je verbinding eronder lijden (de scanner maakt 65000+ keer een verbinding met je pc en probeert erachter te komen wat voor dienst er draait )

Dit zijn beide toch zeer onwenselijke bijwerkingen (en technisch gezien is het ook zeker niet de mooiste oplossing)
Tja alsof VNC lekker veilig is!? Ik denk dat dat meer aandacht gaat trekken hoor.

Verwijderd

Topicstarter
Best wel een id om via de sweex router op de modem in te loggen. Helaas lukte het me niet om te testen....ik kan nu niet bij mijn pc (extern) komen (gecrashed ofzo)

Ik hou het voorlopig maar bij de VNC oplossing. Wanneer het netwerk bij mijn ouders niet meer draait dan bellen ze wel even; moeten ze VNC maar even aanzetten...is denk ik de veiligste oplossing. (en dus niet vergeten om de 5800 en 5900 poort open te zetten)

Later probeer ik de creatieve oplossing wel eens. Ben best benieuwd of dat lukt.

Bedankt voor jullie reacties.
Pagina: 1