E-Tech wireless dhcp-probleem

Pagina: 1
Acties:

• Smartie
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02:32
Ik heb het volgende probleem. Bij ons thuis is de situatie als volgt:

Kabelmodem--->HUB-->PC's

De MAC-adressen van alle PC's zijn geregristreerd bij de Universiteit (UT) die iedereen kan fijn internetten. Nu wil ik dat mijn laptop wireless mee gaat doen in het netwerk (Mac adres laptop is ook geregristreerd).

Nieuwe situatie: Kabelmodem-->HUB--->PC's
|___>E-Tech Accespoint (geen router)-->Laptop

Echter kan ik de AP enkel configureren als ik tegen mijn laptop zeg dat ie een 192.168.1.150 adres moet aannemen. De AP wil enkel 192.168.1.1 aannemen en als je tegen hem zegt neem maar een IP aan dan gaat het helemaal mis.

Wat is de oplossing?

groeten,

Tobias

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Ik snap het niet helemaal.
Heeft je geen kabel modem geen mac adress of IP? Lijkt me niet dat je Uni verder kan kijken dan een kabel modem dus het registreren van die mac adressen lijkt me een beetje overbodig.
Verder is een AP altijd een router als je hem kan configureren. Dus dat IP neemt hij zelf aan omdat ie als DHCP server aan staat!

• Smartie
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02:32
De Universiteit "kijkt"wel verder dan de kabelmodem. Je komt niet op het netwerk (en internet) als je eigen netwerkkaart niet geregistreert is.

Het AP is echt geen router maar zou gewoon een doorgeef unit moeten zijn.
Hij neemt echter wel een 192.168.1.1 IP als je niet tegen hem zegt dat ie zelf een IP aan moet nemen. Zou dit AP wel gewoon een MAC adres hebben dat ook geregristreerd moet worden?

groetjes,

Tobias