Toon posts:

Kopieren van eigen dvd's als backup...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben op zoek naar een goed programma om MIJN dvd's te kopieren... Ik heb er nu al veel getest (dvd cloner, clone dvd, dvd shrink enz). En ik kom tot volgende conclusie, ofwel splitst hij de film in 2 (dan heb je 2 schijfjes nodig wat duur uitkomt) ofwel zet hij het om in svcd en dan heb je een aanzienlijke kwaliteitsverlies... Bestaat er nu eigenlijk een programma die gewoon een perfecte copy maakt van een dvd op 1 schijfje?

thx in advance...

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Volgens mij gaat dat niet lukken, want sommige DVD zijn wel 8 tot 9GB groot. En de "huis tuin en keuken" DVD-brander's branden maar max. 4,7GB. :)

Er zijn wel progjes waarme je alleen de Film kan branden, maar dan nog wordt er gebruik gemaakt van compressie.

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

• Br@m
  • Niet online
Als je de vraag goed had gelezen dan is dat niet de bedoeling eigenlijk van de TS. :)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik denk dat jij nog even op dual layer branders moet wachten totdat kan wat jij wilt.

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:09
BenQ launches DW820A dual layer DVD writer in Q1-Q2 2004
bron

Leeg - Sinds 20180907

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:53
Br@m schreef op 07 februari 2004 @ 19:15:
[...]
Als je de vraag goed had gelezen dan is dat niet de bedoeling eigenlijk van de TS. :)
Het is maar wat je verstaat onder een perfecte kopie. Ik haal bijv. alle extra's enzo er af en overbodige ondertitels, omdat ik ze toch nooit kijk. Als een film dan nog te groot is, dan re-encode ik ze met Instantcopy zodat ze wel op een DVD-R passen. De kwaliteit is dan nog een stuk beter dan SVCD en haast niet van het origineel te onderscheiden.

• Br@m
  • Niet online
Jimsterrr schreef op 07 februari 2004 @ 19:34:
[...]

Het is maar wat je verstaat onder een perfecte kopie. Ik haal bijv. alle extra's enzo er af en overbodige ondertitels, omdat ik ze toch nooit kijk. Als een film dan nog te groot is, dan re-encode ik ze met Instantcopy zodat ze wel op een DVD-R passen. De kwaliteit is dan nog een stuk beter dan SVCD en haast niet van het origineel te onderscheiden.
Ja, dat weet ik wel, dat doe ik ook :) Maar dat was niet de vraag van de TS :)

Ik gebruik dan DVDshrink ervoor.

• DutchTSE
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
ik gebruik ook dvdshrink, gewoon op automatische laten en het past gewoon op 1 dvd'tje hoor :)

kijk verder eens op www.dvdrhelp.com
Pagina: 1