[PHP] pagina automatisch laten laden door server

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Op mijn website bied ik de titels van nieuwsitems van andere sites aan (via RSS). Deze moeten echter om de zoveel tijd opnieuw worden opgehaald (ieder half uur staat t nu op) en in het cache worden geplaatst, de eerste bezoeker in dat half uur moet echter eventjes wachten omdat dit wel eventjes duurt. Op de voorpagina is dit nog wel te doen, maar op de nieuwspagina duurt dit veel te lang.

Daarom wil ik graag dat de server ieder half uur automatich de pagina [PHP] laadt zodat deze het in het cache plaatst wordt en dat mijn bezoekers niet lang hoeven te wachten.

Heeft iemand hier mischien een oplossing voor? Het liefst in PHP, maar een andere taal mag ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09 14:42
Wat voor OS draait het systeem?

Voor *nix, *BSD naar crontab kijken :)
Voor windows naar taskmanager kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Handig dat ik dat er niet bij had gezet ja 8)7

t wordt gehost op een Linux-server :) En wat is dan de bedoeling? :9

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2004 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinV
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-08 09:44
Verwijderd schreef op 07 februari 2004 @ 19:05:
Handig dat ik dat er niet bij had gezet ja 8)7

t wordt gehost op een Linux-server :) En wat is dan de bedoeling? :9
In Linux maak je een cronjob aan waarin je de php executable aanroept met als argument een php-bestand op je server. In dit bestand kan je dan het script plaatsen voor het ophalen van die gegevens. De cronjob bepaalt hoe vaak de pagina wordt aangeroepen, bijvoorbeeld om het half uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar dan moet ie wel shell access hebben en er moet een crond draaien op dat systeem. Ik denk namelijk niet dat hij zelf sysadmin is, als ie niet eens weet wat een cronjob is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

je kan via php ook shell commando's starten, dus wat dat betreft zou het moeten lukken
nu maar hopen dat ie de rechten heeft ;)

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 04:49
Wolfboy schreef op 08 februari 2004 @ 21:13:
je kan via php ook shell commando's starten, dus wat dat betreft zou het moeten lukken
nu maar hopen dat ie de rechten heeft ;)
zal niet zijn...
Maar ja, als je wilt kan ik wel één lijntje op mijn cronjob draaien voor jou, mail me ff of add me op msn.
Pagina: 1