Toon posts:

krijg geen (goede) verbinding met wifi router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
yo lui, ik heb een draadloze router met 2 wifi pci-kaarten gehaald. De router is een SMC SMC2804WBR V.2.

Nou, ik installeer dus als eerste die router. De kabeltjes en zo goed erin, dat is allemaal gewoon goed gegaan. Nu ga ik erop inloggen met mijn usb ethernet adapter... gaat ook flex... dus ik configureer die router zo dat die zal moeten werken. wireless module aangezet. kanalen op "auto" gezet.

Toen dit gebeurd was verwijderde ik de verbinding ( dus de kabel ) ik ik installeer dat draadloze netwerkkaart geval, gaat ook goed. Als die dan geinstalleerd is pakt die nog niet direct de verbinding. Ik reboot dus... Doet die t ! dus ik denk leuk, ik krijg de tcp/ip instellingen van de dhcp server ( router en alles. Dat gaat allemaal goed. Alleen ik kan het internet niet op. Als ik ga pingen naar de router krijg ik ook geen replies end ie kreeg ik dus wel MET kabel

komt iemand van jullie dit bekend voor, ik ben nu al de hele zaterdag bezig om dit in orde te krijgen, maar het lukt me gewoon niet!

Alvast bedankt

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Dit verhaal komt me heel bekend voor.
Het is rommelig, vaag, raar taalgebruik en ik kan er dus niks uit opmaken. (dit is geen flame maar het komt echt zo op me over)

Misschien moet je eens stap voor stap je verhaal gaan verduidelijken. Voeg ook nog even de ipconfig uitdraais, ping results en een netwerk schema erbij.
(edit je eerste post)

• The_Light
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-11-2025
Kun je wel de webconfiguratie van de router bereiken via de wirelles verbinding?

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-01 21:01

Flame17

Captur EDC 130

Vandaag toevallig met een Speedtouch Ethernet modem van Alcatel en dezelfde router een tweetal PC's het internet opgestuurd(draadloos en netwerk werkt ook)..of dit ook werkt met een USB modem weet ik niet.

Als je de setup wizard start van je router kies dan voor PPTP en vul daar alles in wat je hebt gehad van je provider, daarna de netwerkkaart goed instellen en het moet werken.

Als je al instellingen hebt is het handig om je router even te resetten.

Let wel op dat je kabels (UTP) die je gebruikt goed zijn, want daar zat bij mij het probleem.

Je kan dus niet het internet op, staat bij Status in je router dat je Connected bent?...volgens mij het je geen verbinding tussen modem en router.

[ Voor 13% gewijzigd door Flame17 op 07-02-2004 23:44 ]

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb wel verbinding met de isp, dat staat er ook wel. Ik zit nu ook op internet, maar dan gewoon via de kabel in de router. Ik heb nog een pci wireless kaart waarmee ik op het internet wil, en juist daarmee wil het niet. Heel vaag

Ik krijg de tcp/ip instellingen wel van de router en ik log er ook wel gewoon goed op in, ik kan alleen niet internetten en ook niet pingen naar de router, en dat vind ik het raarste !

Verwijderd

Topicstarter
en nee, ik kom ook niet in de setup van de router via de wifi kaart
Pagina: 1