Toon posts:

[XP] windows explorer knalt eruit*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
}:O
als ik in windows explorer bezig ben valt deze soms weg (dan zie ik even niets op m`n desktop behalve m`n wallpaper) en moet ik opnieuw bijv. my computer openen of een ander scherm waarin ik bezig was. Soms geeft hij ook aan dat in explorer.exe een fout is opgetreden en moet worden afgesloten (meestal valt ie uit zonder deze aankondiging) Hij geeft dan deze foutgegevens: AppName: explorer.exe AppVer: 6.0.2800.1106 ModName: ntdll.dll
ModVer: 5.1.2600.1217 Offset: 00007d85
Heb al wat standaard diagnostische programma`s gedraaid om te kijken of het misschien een fout vond maar niets. Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:24
Verwijderd schreef op 07 februari 2004 @ 17:34:
}:O
als ik in windows explorer bezig ben valt deze soms weg (dan zie ik even niets op m`n desktop behalve m`n wallpaper) en moet ik opnieuw bijv. my computer openen of een ander scherm waarin ik bezig was. Soms geeft hij ook aan dat in explorer.exe een fout is opgetreden en moet worden afgesloten (meestal valt ie uit zonder deze aankondiging) Hij geeft dan deze foutgegevens: AppName: explorer.exe AppVer: 6.0.2800.1106 ModName: ntdll.dll
ModVer: 5.1.2600.1217 Offset: 00007d85
Heb al wat standaard diagnostische programma`s gedraaid om te kijken of het misschien een fout vond maar niets. Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
welk windows draai je?
op virussen gescand?
ad-aware gedraaid?
ik heb het met windows 98se gehad,heb toen een install erover heen gezet en toen was het opgelost(denk dat een bestandje corrupt was 8)7 )

Verwijderd

Topicstarter
ik draai XP sp1, virussen en adware heb ik op gescand. Zou het kunnen helpen om het dll bestand wat in de foutmelding staat te vervangen voor een nieuwe?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kleine titel edit zodat het OS in je topic titel staat :)

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Gebruik je Norton Antivirus / Firewall? Zet die eens uit en kijk of het probleem blijft?

Anders:
Geheugen testen met www.memtest86.com
Staan er duidelijke foutmeldingen bij eventvwr.msc?
Zet eens alles uit bij msconfig?

Verwijderd

Dit topic is al een tijdje niet meer bezocht maar ik ben hier terecht gekomen tijdens mijn zoektocht naar een allicht bekend probleem.

Ik heb sinds kort last van het reeds genoemde euvel; Internet explorer knalt eruit als ik op sommige site wil "doorklikken". De site van bijvoorbeeld Mordax gaat "eruit" zodra ik de downloadsnelheid wil testen. Alle vensters van explorer ligger er dan uit;

-geen enkele foutmelding (nog nooit voorgekomen)
-het gebeurt altijd bij het doorklikken naar bepaalde sites
-heb IE 6.0
-geen firewall
-ad aware diverse malen laten scannen en pc gecleaned
-norton antivirus aan en uitgezet
-windows home edition

Heb inmiddels ook SPII op pc gezet maar euvel blijft gewoon hetzelfde. Heeft iemand enig idee waar het probleem aan kan liggen?

Alvast bedankt!

Jippy 8)
Pagina: 1