AMD XP 3000+ , Asus A7v333 Raid , 3 x maxtor 40 gb 7200 rpm , asus nvidia geforce FX 5950 Ultra 256 MB, 1024 Kingston DDR PC-2700, Creative Audigy 2 ZS , Pioneer 106s 16 x 40 x , Lite-on 52 x 32 x , 52 x, Sony DVD Writer 4x Extern , Ilyama HM204DT 22 Inch
Verder zeg je niet welke kaart je had, dus kan zijn dat dit zo'n grote stap qua verbriuk meer is dat je voeding (die je ook niet meld) tekort schiet.
{signature}
AMD XP 3000+ , Asus A7v333 Raid , 3 x maxtor 40 gb 7200 rpm , asus nvidia geforce FX 5950 Ultra 256 MB, 1024 Kingston DDR PC-2700, Creative Audigy 2 ZS , Pioneer 106s 16 x 40 x , Lite-on 52 x 32 x , 52 x, Sony DVD Writer 4x Extern , Ilyama HM204DT 22 Inch
Verwijderd
1) maak pc open kijk of cooler netjes blijft draaien en of ie wel netjes draait.. dus niet te wiebelig/schrapend ofzo (vooral dus tijdens die piep/vastloper).
2) verwijder voor installeren van nieuwe drivers de oude (hier zijn geloof ik ook tools voor).
3) voel temps op kaart aan. (zit als het goed is trouwens ook temp sensor op je xt)
4) kijk naar temps in bios met kast dicht (mobo/cpu/(voeding))
5) check agp voltage, agp freq. , of je extra voedingskabel wel aan je kaart zit, voltages (vanuit je voeding dus). etc etc.
zoveel dingen die je kunt doen
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2004 15:43 ]
het stopte nadat ik alles schoon had gemaakt kwa drivers en gewoon de nieuwste van mn mobo's site afgehaald.
daarna dna-drivers geinstaleerd en mn agp voltage wat omhoog gekrikt:)
het kan btw ook aan je geheugen liggen maar omdat het begon sinds die kaart erin zit is het onwaarschijnlijk
linkje naar dna-drivers:
http://download.guru3d.com/dna/
Verwijderd
Wij kunnen ook niet altijd in 1x het enige goede antwoord geven...
Bovendien helpt het als je in gaat op vragen... Dus geef aub aan dat je cooler dus blijkbaar wel goed is, aangezien je dat inmiddels beter bekeken hebt...
Verder: Post de verschillende voltages, temps en controleer of je de extra 12V op de video kaart hebt aangesloten.
En ik bedoelde in de 1e post tov van je oude kaart. Dat je nu een 9600XT hebt had ik ook wel door hoor.
[ Voor 11% gewijzigd door Voutloos op 09-02-2004 23:03 ]
{signature}
dat vinnik niet echt goed klinken. CL2 Kingston geheugen gaat niet goed met asus moederborden.....kep ergens een post gedaan over mijn problemen met Kingston icm Asus mobo
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Ik heb nu eindelijk GoT kunnen openen via me gf 4 mx .Voutloos schreef op 09 februari 2004 @ 23:02:
[...]
Wij kunnen ook niet altijd in 1x het enige goede antwoord geven...
Bovendien helpt het als je in gaat op vragen... Dus geef aub aan dat je cooler dus blijkbaar wel goed is, aangezien je dat inmiddels beter bekeken hebt...
Verder: Post de verschillende voltages, temps en controleer of je de extra 12V op de video kaart hebt aangesloten.
En ik bedoelde in de 1e post tov van je oude kaart. Dat je nu een 9600XT hebt had ik ook wel door hoor.
Ik ga even in op een aantal dingetjes :
De cooler moet in principe in orde zijn want hij blijft wel een constante temperatuur door in smartdoctor van asus. Nu heb ik nog niet de de kaart vastgehouden om te voelen aan de warmte maar dat ga ik zometeen sowieso eventjes doen.
En toen kwam mijn vraag waar moet op de asus radeon 9600xt de extra 12 v voeding zitten want ik kan nergens onboard een poort vinden . En waar kan ik de voltages van de agp kaart instellen want smartdoctor geeft alleen maar de huidige voltages en temps door.
Weet iemand nog iets ???? Want ik sta te twijfelen om de kaart te retourneren, maar dan zal het 2 weken duren voordat zij mij een nieuwe kaart kunnen toesturen dus zou graag wel een uitsluitsel vannacht willen vinden.
[ Voor 11% gewijzigd door hives op 10-02-2004 00:28 ]
Verwijderd
Als je die extra voedings kabel niet op je kaart hebt aangesloten zit daar waarschijnlijk het probleem hoor!hives schreef op 10 februari 2004 @ 00:27:
[...]
Ik heb nu eindelijk GoT kunnen openen via me gf 4 mx .
Ik ga even in op een aantal dingetjes :
De cooler moet in principe in orde zijn want hij blijft wel een constante temperatuur door in smartdoctor van asus. Nu heb ik nog niet de de kaart vastgehouden om te voelen aan de warmte maar dat ga ik zometeen sowieso eventjes doen.
En toen kwam mijn vraag waar moet op de asus radeon 9600xt de extra 12 v voeding zitten want ik kan nergens onboard een poort vinden . En waar kan ik de voltages van de agp kaart instellen want smartdoctor geeft alleen maar de huidige voltages en temps door.
Weet iemand nog iets ???? Want ik sta te twijfelen om de kaart te retourneren, maar dan zal het 2 weken duren voordat zij mij een nieuwe kaart kunnen toesturen dus zou graag wel een uitsluitsel vannacht willen vinden.
agp freq en voltage kun je in je bios zien (van je mobo dus).
voedingskabel is niet van toepassing bij 9600xt, tenminste bij sapphire niet.Verwijderd schreef op 10 februari 2004 @ 14:11:
[...]
Als je die extra voedings kabel niet op je kaart hebt aangesloten zit daar waarschijnlijk het probleem hoor!
een stroomaansluiting is niet van toepassing op de9600xt, tenminste bij sapphire nietVerwijderd schreef op 10 februari 2004 @ 14:11:
[...]
Als je die extra voedings kabel niet op je kaart hebt aangesloten zit daar waarschijnlijk het probleem hoor!
Verwijderd
Verwijderd
op mijn hercules zit ie er toch echt welpapichulo schreef op 10 februari 2004 @ 23:24:
[...]
een stroomaansluiting is niet van toepassing op de9600xt, tenminste bij sapphire niet
bij asus 9600xt ook geen molex aansluitingVerwijderd schreef op 11 februari 2004 @ 08:31:
[...]
op mijn hercules zit ie er toch echt welnaja.. zal wel anders zijn bij sapphire?
Ik heb de kaart opgestuurd naar de winkel waar ik hem heb besteld en hoop op een spoedige afloop en heb gevraagd of het mogelijk was om hem om te ruilen voor dezelfde asus radeon 9600 xt om te kijken of de kaart gewoon defect was. Als dat niet zo is ga ik naar een andere voeding kijken of kijken of er wat anders met me pc aan de hand is maar tot nu toe lijkt dat me niet het geval.
Heeft iemand anders toevallig nog tips wat ik zou kunnen doen of een goed idee waar ik op zou moeten letten in de toekomst als ik de kaart weer binnen heb ???
Maar ik ben nog steeds niet te spreken over de kaart.
Ik krijg verschillende VPU problemen en hij vertelt mij steeds dat ik een probleem heb met : " AGP instellingen en grafische framebuffergroote "
Ik heb al inmiddels een enermax voeding gekocht die 463 watt is. Ben persoonlijk zeer tevredne met de voeding en heeft me pc stabieler gemaakt maar mijn videokaart heeft ie nog steeds niet DE boost kunnen geven.
Ik krijg regelmatig tijdens het werken gewoon een zwart scherm. Of krijg een system freeze.
Ook kan ik de memory clock niet hoog zetten in smartdoctor. De ene keer pikt ie het en de andere keer niet, het is echt zeer frustrerend en ben nu al 2 nachten bezig.
Komt er een update of zijn er nog tips die mij misschien van dit probleem af kunnen helpen ? En hoe is ATI catalyst het beste in te stellen want daar ondervindt ik dus ook enkele problemen mee, het ene vind ie wel leuk en het andere niet.
Nogmaals Specs :
AMD XP 1800+ ( 1,53 )
1024 Kingston DDR ( waarvan 1 module pc2100, rest pc2700 )
Asus a7v333 raid
Asus radeon 9600 xt 128 mb
Enermax voeding 463 watt
[ Voor 19% gewijzigd door BiG-GuY op 24-02-2004 07:58 ]
Maar daar hoeft het niet perse aan te liggen gezien enermax toch wel een redelijk goed bedrijf is.
Heb je daarnast gekeken of je niet toevallig powersaving aan hebt staan oid. (lijkt me sterk maar toch
[ Voor 36% gewijzigd door Notna op 24-02-2004 08:12 ]
Ja het is een via chipset op het moederbord. Ik heb al inmiddels Hyperion 4.51 van via geïnstalleerd. En sowieso gaat mijn moederbord tot agp 4 x. Snel schrijven zal die daarom ook niet ondersteunen en draai eigenlijk gewoon redelijk normaaltjes met die kaart maar blijf toch problemen houden.BiG-GuY schreef op 24 februari 2004 @ 07:58:
is t n VIA chipset op je mobo? zo ja, installeer de nieuwste Hyperion. en zet in je bios de AGP op 8x als die dat nie staat, en fast write uit!!!, dat zorgt voor de meeste problemen... die voeding zou meer dan genoeg moeten zijn, want ik werk op n noname 400 watt voeding stabiel :P:)... wat ook nog kan helpen is de AGP Voltage op te schroeven, standaard 1,5 volt, bij staat die nu op 1,7 volt en hij draait perfect
De voltage van de kaart draait nu op 1,56 v dat lijkt me voldoende. Maar waar zou ik het aan kunnen passen want ik zie bij smartdoctor ook niet veel interessants staan.
In vergelijking met Enermax heeft Q-tec een el-cheapo voeding. Een enermax is op alle fronten een veel sterkere en betere voeding dan q-tec en het maakt dan niet uit of je 463 watt hebt of dat je 550 watt hebt. Het gaat meer om de kracht wat je uit je condensators kan halen en hoe die zijn geproduceerd.Waarom neem je ook een 463 Watt voeding IMO is dit wel aan de weinige kant nog steeds, sinds je er 3 HD's, 1024 mb Ram en een radeon op hebt draaien. Dat vreet echt stroom tijdens intensief gebruik. Kan je beter 550 Watt voeding nemen. (heb zelf een Q-tec voeding op mijn systeem en ben er erg tevreden over. Maakt wel wat lawaai, maar is nu in de aanbieding bij wintelco.nl voor €40,--)
Maar daar hoeft het niet perse aan te liggen gezien enermax toch wel een redelijk goed bedrijf is.
Heb je daarnast gekeken of je niet toevallig powersaving aan hebt staan oid. (lijkt me sterk maar toch )
Maar ik sluit echt uit dat ik een voedingsprobleem zal moeten hebben. Ik begin me steeds meer te ergeren aan deze kaart, want mijn systeem draait zonder deze kaart uitstekend.
[ Voor 6% gewijzigd door hives op 24-02-2004 15:32 ]
Wat ook kan is dat je AGP instellingen in het bios niet correct zijn, al eens geprobeerd defaults te laden?
[ Voor 12% gewijzigd door DiSiLLUSiON op 25-02-2004 00:36 ]
Bedankt voor je reply dis.DiSiLLUSiON schreef op 25 februari 2004 @ 00:23:
Je zei dat je 1 PC2100 module en een (of meerdere?) PC2500 modules in je moederbord hebt geprikt. Heb je ze allemaal op de snelheid van die 1e draaien? Zoniet, dan kan het zijn dat daar een oorzaak van de onstabiliteit zit.. Heb ik ook een keer gehad, en dat probleem kwam pas boven bij een extra harde schijf.. Hoe het precies zat weet ik nog steeds niet waardoor het pas toen omhoog kwam, maar het kan dus zeer zeker wel..
Wat ook kan is dat je AGP instellingen in het bios niet correct zijn, al eens geprobeerd defaults te laden?
Ik heb 2 x pc2700 dus hij is ook standaard op pc2700 geklokt, heb alles al in minimale modus gehad en bleef problemen ondervinden.
Default settings was helaas ook niet het antwoord.
Ik ga morgen inderdaad dat soort dingetjes proberen zoals jij en Disillusion bij hebben aangeraden en mocht dat nog NIET lukken dan ben ik genoodzaakt een Geforce FX 5800 met 128 mb te kopen.BiG-GuY schreef op 25 februari 2004 @ 18:55:
kan het heel misschien zijn dat die een IRQ shared met n ander apperaat?... probeer s de andere kaarten in n ander slot te stoppen...
Ik geef morgen nog wel een reactie op hoe het is verlopen
Ik heb de kaart nog eens in een kale pc ingebouwd en krijg nog steeds dezelfde conflicten dus heb de moed nu echt opgegeven met deze kaart en zoek eigenlijk iets wat ongeveer hetzelfde draait als de radeon die ik nu in mijn bezit heb.hives schreef op 26 februari 2004 @ 02:28:
[...]
Ik ga morgen inderdaad dat soort dingetjes proberen zoals jij en Disillusion bij hebben aangeraden en mocht dat nog NIET lukken dan ben ik genoodzaakt een Geforce FX 5800 met 128 mb te kopen.
Ik geef morgen nog wel een reactie op hoe het is verlopen
Heeft er iemand suggesties voor een kaart met dezelfde prestaties van nvidia ?
En wat kan ik beter nemen ook qua financiën tussen de 200 en de 300 euro ? Een fx 5800 of een fx 5900.... En waar staat de uitdrukking TD voor in de pricewatch want ik kan daar geen informatie over vinden en het komt redelijk vaak voor als verschil qua prijs op de kaarten zelf.
Alvast bedankt voor alle reacties tot nu toe.
Erg slechte zaak, zo'n topmerk, en dan ook nog eens Asus op Asus... Zo begint mijn standpunt over Asus ook wel te veranderen, op de website van Asus staan e-mail adressen die niet werken, forum dat niet werkt...
Ik weet me dus ook geen raad ermee.
[ Voor 5% gewijzigd door nielzkuh op 29-02-2004 04:40 ]
Ik sluit me totaal bij jou conclusie aan.... Zo'n commerciële en sterke kaart die met zeer veel systemen niet werkt.nielzkuh schreef op 29 februari 2004 @ 04:40:
Heb zelf exact dezelfde problemen met een van de systemen hier. Ook Asus A9600XT op Asus A7V333, 1024MB Ram, etc. Ook een hoop problemen net als jij. Schijnen meer mensen last van te hebben met deze config, werkt het uberhaupt wel met elkaar?
Erg slechte zaak, zo'n topmerk, en dan ook nog eens Asus op Asus... Zo begint mijn standpunt over Asus ook wel te veranderen, op de website van Asus staan e-mail adressen die niet werken, forum dat niet werkt...
Laat Nvidia in godsnaam maar weer een kaart maken die ati's succes onderdrukt.
Verwijderd
Vamp
Verwijderd
Overigens gebeurt het bij mij zelden, en als het al gebeurt is het zo opgelost gelukkig
Specs:
Duron1600@200*8 (oc is alleen voor benchen)
ABIT NF7-SL
Sapphire Ati Radeon 9800Pro 128Mb DDr
2*256 MB PC3200 DDr Infineon
80Gb Maxtor S-Ata+80Gb Maxtor P-Ata
52*24*52 Aopen brander
16*40 Lite-On DVD-rom
300Watt voeding
Voedingwaarden zijn allemaal goed, geen raare fluctuaties oid.
Ik hou jullie op-to-date over mijn ervaringen/oplossingen
Verwijderd
ik heb ook de asus Ati 9600 XT. Smartdoctor gaf bij mij ook icm de Asus drivers constant problemen... de ene maffe melding na de andere. begon zelfs te zeuren dat de fan kapot was. yeah right. Ik heb de Asus drivers en smartdoctor eraf gegooid en netjes Catalyst 4.2 geinstalleerd. Nu loopt alles als een zonnetje.hives schreef op 07 februari 2004 @ 17:19:
Beste tweakers,
Ik ben net in het bezit van een hele mooie asus radeon 9600 xt 128 mb maar vanaf het moment dat ik me pc heb aangezet met die kaart en me pc had geformatteerd speciaal voor deze kaart heb ik alleen maar instabilieitsproblemen.
Nu kan ik tot mijn grote verbazing alleen maar werken met de asus drivers i.p.v de catalyst drivers van ati die net zoals de forceware compatible is met elke chipset van het betreffende merk.
Toen ik de nieuwste updat van de asus radeon had gedownload werd me scherm een stuk mooier en draait er zeker mooi bij... Alleen na verloop van tijd schakelt mijn videokaart ineens de pc uit. Net had ik ook ineens een vaag geluid en kreeg ik een systemfreeze. Ik snap hier helemaal niets van en heb de search afgespit en zie dat ik niet de enigste ben met dit soort irritante problemen....
Heeft iemand exact hetzelfde gehad of heeft iemand DE oplossing voor mij ??
P.S Nu komt er ineens een zeer hoog geluidje uit me pc lijkt wel een vastlopende coolerMaar ik ga er wel vanuit dat de kaart gewoon in orde is
Kon mijn verhaal niet afmaken wegens een systemfreeze
AMD XP 1800 +
Asus a7v333 raid
Enermax 463 WATT
1024 ddr ram Kingston CL 2
2 x 20 gb ibm 7200 rpm RAID 0
1 x 40 gb IBM 7200
Creative Soundblaster Live 5.1 Player
UPDATE : Onderstaande reactie over de status van mijn vorderingen.
Conclusie: Smartdoctor zuigt en gebruik gewoon lekker de Ati Catalyst drivers.
Verwijderd
Ik heb ook een A7V333 moederbord.nielzkuh schreef op 29 februari 2004 @ 04:40:
Heb zelf exact dezelfde problemen met een van de systemen hier. Ook Asus A9600XT op Asus A7V333, 1024MB Ram, etc. Ook een hoop problemen net als jij. Schijnen meer mensen last van te hebben met deze config, werkt het uberhaupt wel met elkaar?
gooi smart-ass-doctor eraf als je die hebt runnen. Is een onzin programma.
Ik heb nu de Ati Catalyst 4.2 drivers geinstalleerd (dus niet de asus drivers) en nu werkt alles goed.
Verwijderd
Gooi Smartdoctor eraf!hives schreef op 24 februari 2004 @ 06:22:
Na een aardige tijd wachten heb ik eindelijk mijn Asus radeon retour gehad.
Maar ik ben nog steeds niet te spreken over de kaart.
Ik krijg verschillende VPU problemen en hij vertelt mij steeds dat ik een probleem heb met : " AGP instellingen en grafische framebuffergroote "
Ik heb al inmiddels een enermax voeding gekocht die 463 watt is. Ben persoonlijk zeer tevredne met de voeding en heeft me pc stabieler gemaakt maar mijn videokaart heeft ie nog steeds niet DE boost kunnen geven.
Ik krijg regelmatig tijdens het werken gewoon een zwart scherm. Of krijg een system freeze.
Ook kan ik de memory clock niet hoog zetten in smartdoctor. De ene keer pikt ie het en de andere keer niet, het is echt zeer frustrerend en ben nu al 2 nachten bezig.
Komt er een update of zijn er nog tips die mij misschien van dit probleem af kunnen helpen ? En hoe is ATI catalyst het beste in te stellen want daar ondervindt ik dus ook enkele problemen mee, het ene vind ie wel leuk en het andere niet.
Nogmaals Specs :
AMD XP 1800+ ( 1,53 )
1024 Kingston DDR ( waarvan 1 module pc2100, rest pc2700 )
Asus a7v333 raid
Asus radeon 9600 xt 128 mb
Enermax voeding 463 watt
Ik ben van mening dat alle trouble door dit proggie komt.
Smartdoctor zet bijvoorbeeld je monitor uit als je 'enable heat protection'aan hebt,
Waar heb je dat programma nou voor nodig?
Ik heb em eraf gekicked en na installatie van de Catalyst 4.2 drivers van Ati geen problemen meer.
Ik ben overgestapt op een Nvidia ASUS Geforce FX 5900 Ultra 256 MB DDR.
Geen ati meer voor mij...