Toon posts:

A7N8X Geluids problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op dit moment weigert mijn onboard chip die voor geluid hoort te zorgen, te reageren. Zelfs als windows een error wilt geven, gaat dat via mijn mobo-speakertje.
Als ik bij hardware devices (bij system) kijk, is alles in orde. kijk ik echter bij Sounds and Audio Devices, staat er heel leuk 'No Audio Device'.
Het gekke is dus, dat ik hardware matig niks heb veranderd sinds 4 maanden, maar nu heb ik sinds 2 weken er dus gezeik mee.
Nog 1 opmerkelijk iets; als ik Splinter Cell probeer te spelen, word er beweerd dat mijn geluidskaart al ingebruik is. Kijk ik echter welke programma's draaien, draait er niks dat ook maar 1 geluid hoort te geven.

Sys Specs:
AMD Athlon 2600+ XP
A7N8X 2.0 , 1003
Club3D GF4200 ti 64mb
512mb ram
Merkloos DVD/CD Drive :)
Plextor 12/10/32A

Windows XP SP1
nForce 3.13 WinXP2K WHQL international
ForceWare 53.03 winxp2k international whql

Verwijderd

Opstarten in veilige modus en de geluidsdrivers bij hardwareconfiguratie verwijderen - reboot - en opnieuw installeren / al gedaan ?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2004 16:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 februari 2004 @ 16:48:
Opstarten in veilige modus en de geluidsdrivers bij hardwareconfiguratie verwijderen - reboot - en opnieuw installeren / al gedaan ?
Al meerdere malen.

• Dre
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Dre

-

[ Voor 147% gewijzigd door Dre op 20-10-2013 17:04 ]

Verwijderd

Probeer het eens met de Asus (audio/chipset) drivers ipv de Nvidia versie.
Ook geen IRQ/adres conflicten? Windows logfiles nagekeken?

Verwijderd

Topicstarter
In mn bios staat hij op auto.

Edit: zal nu wel ff met de asus drivers proberen

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2004 17:05 ]

• original4u
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-08 10:14
Mijn broer had laatst het zelfde probleem ... het bleek een opeens kapotte connector te zijn waar je die speakerpluggen in doet..

Door het software matig veranderen van de poorten (geen surround set) waardoor ik de plug in de rear plug heb gedaan kon er weer vrolijk naar spelletjes en muziek geluisterd worden...

dat proggie staat op de site van (dacht realtek geluidschip dat er op zit)

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-08 21:43

jotheman

Was like that when I got here!

Je kunt eens proberen de realtek drivers te installeren i.p.v. de drivers in de Nvidia pack te gebruiken. Die werken bij mij veel beter zelfs, i.v.m. problemen enzo met de Nvidia drivers. Let er trouwens ff op dat je als je een normaal bord en geen deluxe hebt dat je Realtek 5.1 geluid hebt, géén Soundstorm, maar dat wist je waarschijnlijk al. :)
Nog ff driverslinkje:
http://www.realtek.com.tw...12&series=8&Software=True
Je moet de ALC650 drivers hebben.
Suc6 nog :)

I see dead pixels...

Verwijderd

Topicstarter
jotheman schreef op 07 februari 2004 @ 17:23:
Je kunt eens proberen de realtek drivers te installeren i.p.v. de drivers in de Nvidia pack te gebruiken. Die werken bij mij veel beter zelfs, i.v.m. problemen enzo met de Nvidia drivers. Let er trouwens ff op dat je als je een normaal bord en geen deluxe hebt dat je Realtek 5.1 geluid hebt, géén Soundstorm, maar dat wist je waarschijnlijk al. :)
Nog ff driverslinkje:
http://www.realtek.com.tw...12&series=8&Software=True
Je moet de ALC650 drivers hebben.
Suc6 nog :)
Al geprobeerd.
original4u schreef op 07 februari 2004 @ 17:19:
Mijn broer had laatst het zelfde probleem ... het bleek een opeens kapotte connector te zijn waar je die speakerpluggen in doet..

Door het software matig veranderen van de poorten (geen surround set) waardoor ik de plug in de rear plug heb gedaan kon er weer vrolijk naar spelletjes en muziek geluisterd worden...

dat proggie staat op de site van (dacht realtek geluidschip dat er op zit)
Had hij dan ook toevallig dat het de afgelopen tijd wisselvallig was? Of dat het het deed?

Werkte niet. Zal dus wel volledig kapot zijn, of volledig software-matig. :{

-

Yes, dat word dus weer formateren :X

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2004 17:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
En dan werkte.. :)
Pagina: 1