Toon posts:

bios update

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,
ik heb een leadtek k7ncr18d pro1 mobo en daarvan wil ik de bios updaten.
ik heb de bios van de leadtek site afgehaald en geprobeerd te updaten.helaas werkte dit niet.
k heb dit geprobeerd met een tooltje van leadtek zelf om in windows te updaten.
ook zat er een readme file by. die ik heb gebruikt by het flashen.

nu het probleem.

ik heb mijn oude bios gesaved in een map op schijf C.
nu wil ik updaten en moet een bestand openen.{dat vraagt hij als ik zeg 'Updaten'}maar moet ik nu mijn oude 'save-bios'openen of moet ik de file openen die in de map staat die ik heb gedownload?.als ik het laatste doe dan zegt hij dat de file te groot is, en als ik de 'saved-bios' openen denk ik dat hij niet updat naar gewoon de oude erweer opzet? wat moet ik doen?
en is het verstandig dat ik ga flashen in windows ondanks dat het progje voor windows is?>in de FAQ staat namelijk dat j ehet beter in dos kan doen,.mar dit is de eerste keer dat ik ga flashen en mijn mobo nie WEER wil laten overlijden,dit mobo is namelijk erg moeilijk te krijgen. _/-\o_
alvast bedankt.

ps ik heb de FAQ en het forum naargekeken ook heb ik voor google gekeken maar kreeg geen duidelijk antwoord.

mijn specs:
2400+@2230mhz{1.8V}
leadtek k7ncr18d pro1
Ati Radeon 9500>9700
western digital 80gig 8mb cache 7200
Qtec 550W
fikker en dvd
veel coolers enz >:)

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
• Het is goed als je een backup van je huidige bios hebt.
• Uiteraard ga je hem flashen met het nieuwe bestand.
• Binnen Windows kan best als je installatie stabiel is. Wel is het zo dat als je een dos tool gebruikt/achter de hand hebt, dat je dan je oude bios makkelijker kan terugkrijgen als je pc niet lekker meer doet na de update.
• If it ain't broke, don't fix it.

{signature}

Verwijderd

Topicstarter
met die vraag welke file ik moet hebben,
hij vraagt 'welk bestand wil je updaten?'
ps alles loopt aardig alleen ik wil dat hij iest verder overclocked.
k draai nu nog met de eerste bios van het mobo en dat is nie zo fijn. :D

• Voutloos
  • Niet online
Verwijderd schreef op 07 februari 2004 @ 16:34:
met die vraag welke file ik moet hebben,
hij vraagt 'welk bestand wil je updaten?'
OK, die vraag kon duidelijker... Maar dan nog heeft zo'n tool alleen de nieuwe bios file nodig. Controleer anders de bestandtypes en zoiezo of je het goede nieuwe bios hebt gedownload.

Je moet dus die .bin van 256KB hebben, maar dat begreep je hopelijk wel.

{signature}

Verwijderd

Topicstarter
ik bedoel dat als ik het bestand wil openen om het flashen dan zegt hij dat het te groot is.
dat kan wel een beetje kloppen omdat het en bestand is van 512KB
als ik dit bestand zou aanklikken dat zegt hij dat het een te groot bestand is en daarom niet wil laden.
als ik nou kijk naar de bios die ik gesaved hebt is hij maar 256KB.dan zou je tog zeggen dat je moet hebben om te flashen?.
daarintegen is het ook zo dat je dan je oude bios er weer overheen zet en er dus niets mee opschiet tog?

ps: als ik die van 256KB aanklik dan kan ik gewoon flashen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2004 17:00 . Reden: adding ]

• Voutloos
  • Niet online
Verwijderd schreef op 07 februari 2004 @ 16:58:
daarintegen is het ook zo dat je dan je oude bios er weer overheen zet en er dus niets mee opschiet tog?
Nee, hij verzint heus niet zelf iets om hem nieuwer te maken.
ik bedoel dat als ik het bestand wil openen om het flashen dan zegt hij dat het te groot is.
dat kan wel een beetje kloppen omdat het en bestand is van 512KB
als ik dit bestand zou aanklikken dat zegt hij dat het een te groot bestand is en daarom niet wil laden.
als ik nou kijk naar de bios die ik gesaved hebt is hij maar 256KB.dan zou je tog zeggen dat je moet hebben om te flashen?.
Ik noemde een 256KB file omdat ik ook de tool van de site heb getrokken. Dus of jij noemt je mobo hier verkeerd, of jij hebt zelf de verkeerde te pakken, want ik heb toch echt een bin van 256KB hier.

Heb je niet per ongeluk de link van de Pro2 gevolgd? :X (in dat geval mag je blij zijn dat ie niet wil flashen...)

Update:
Ja, je bent zo handig geweest om de verkeerde te downloaden. :)
Ik heb net de bin van pro2 bekeken en die is 512KB. B)

[ Voor 11% gewijzigd door Voutloos op 07-02-2004 17:12 ]

{signature}

Verwijderd

Topicstarter
bios heb ik her vandaan
http://www.leadtek.nl/nts...=WinFast%20K7NCR18D%20PRO

en dan de nieuwste

Verwijderd

Topicstarter
zou je me die van ff willen linken?>ik heb ook die andere geprobeerd en kan het absoluut niet vinden.

• ericding
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:01

ericding

Altijd de eerste.

Ze staan er toch echt... (DOS en Windows):
ftp://www.leadtek.nl/supp...ta/BIOS_K7NCR18Dx_DOS.exe
ftp://www.leadtek.nl/supp...ta/BIOS_K7NCR18Dx_WIN.exe

De zelfde pagina als waar je al was, alleen moet je één van de bovenste twee kiezen...

[ Voor 19% gewijzigd door ericding op 07-02-2004 18:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik moet mij schamen!?
ik zat telkens by de ondersten te kijken omdat die nieuwer zijn :D :D
thx ik zag het net zelf ook :X

tog heeeeel erg bedankt! _/-\o_

ik twijfel,.is het wel verstandig als ik nu ga flashen?>ben een beetje bang dat het niet goed gaat!?>>ik nu wel goed flashen zonder problemen

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2004 18:16 ]

• Voutloos
  • Niet online
offtopic:
Ik kon zelfs terwijl ik hier geen spullen van leadtek heb, raden dat je de verkeerde had. :P
Anyway, fijn dat het werkt.

{signature}

Verwijderd

Topicstarter
tog maar gedaan,.en het is gelukt! ik kan nu tog een fsb van 300 instellen >:) dat lijkt me tog wel genoeg :9

THX voor het helpen!

case closed! 8)
Pagina: 1