Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• CdRwin
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-09-2024
Ik heb op dit moment SurfsnelADSL 2-8Mbit, daar ben ik erg tevreden over. Maar ga verhuizen binnen 3week, en in het nieuwe (studenten) huis waar ik ga wonen hebben ze al een ADSL verbinding van zonNET (Familie) niet echt snel dus.

Nu vroeg ik me af of ik op die telefoonlijn naast die Zonnet mijn eigen Surfsnel ADSL kon aansluiten?

Zo niet, we hebben ook nog een andere telefoonaansluiting maar daar zit geen KPN op maar tele2. En volgens de mensen die daar nu wonen werkte dat zonnet niet op die tele2 lijn (hadden ze geprobeerd, maar werkte niet).

www.Qbox.nl

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-11 20:12
sinds wanneer heeft tele2 eigen lijnen? das ook een kpn lijn hoor... alleen heeft ie waarschijnlijk tele2 preselect ofzo

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-11 00:19
Dat gaat niet lukken. ADSL neemt altijd een vast frequentiestuk in beslag, en dat is bij elke ISP hetzelfde. Het is niet mogelijk om dat deel twee maal toe te kennen, helaas ;)

In princiepe moet het wel mogelijk zijn dsl op een tele2 lijn te leggen...het is toch gewoon een KPN lijn, met daar z'n pre-select ding overheen?

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Hmz, in mijn vorige (studenten) huis heb ik m'n eigen nummer meegenomen met ADSL. Tentijde van die verhuizing was er al een werkend nummer op dat adres. Alleen nog geen ADSL.

Ik vraag me af ofdat je ook daadwerkelijk een 2e ADSL aansluiting kan aanvragen op die lijn, het komt immers allemaal binnen op dat ene ISRA kastje/aansluitpunt. Misschien is het handig om een eigen BelBudget aansluiting te nemen? Als je toch al een Surfsnel abo van 2-8 mbit kan betalen, dan kan zo'n belbudget abo van 9,47 per maand er ook nog wel vanaf volgens mij...

Trouwens, wat let je om je ADSL leverancier te bellen/mailen met die vraag? Of wellicht kun je het beter bij een KPN leverancier doen, omdat als er bij BBNED een fout word gemaakt bij de installatie, je een behoorlijk hoge rekening krijgt..

[ Voor 20% gewijzigd door jules op 07-02-2004 17:20 ]

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

• jochemd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-09 23:08
Gewoon SurfSnel aanvragen op die tweede lijn.

Verwijderd

ligt er gewoon aan hoeveel aders het pand binnen komen, als je nou een ISRA-2 hebt en ze hebben alleen die ene lijn met adsl dan kun je gewoon op die 2e ader je eigen lijn laten zetten.

Meeste panden hebben minimaal 2 aderparen binnen, studentenhuizen hebben er vaak meerdere.

• CdRwin
jochemd schreef op 07 februari 2004 @ 17:31:
Gewoon SurfSnel aanvragen op die tweede lijn.
Maarja als die zon er niet opwerkt, vraag ik me af of surfsnel er wel op draaid. Wat veranderd er eigenlijk op een tel lijn als je tele2 hebt? Hoe zou je het adsl modem dan moeten aansluiten op die tele2 lijn om het werkend te krijgen?
Ch!pY-J schreef op 07 februari 2004 @ 17:19:
Hmz, in mijn vorige (studenten) huis heb ik m'n eigen nummer meegenomen met ADSL. Tentijde van die verhuizing was er al een werkend nummer op dat adres. Alleen nog geen ADSL.

Ik vraag me af ofdat je ook daadwerkelijk een 2e ADSL aansluiting kan aanvragen op die lijn, het komt immers allemaal binnen op dat ene ISRA kastje/aansluitpunt. Misschien is het handig om een eigen BelBudget aansluiting te nemen? Als je toch al een Surfsnel abo van 2-8 mbit kan betalen, dan kan zo'n belbudget abo van 9,47 per maand er ook nog wel vanaf volgens mij...

Trouwens, wat let je om je ADSL leverancier te bellen/mailen met die vraag? Of wellicht kun je het beter bij een KPN leverancier doen, omdat als er bij BBNED een fout word gemaakt bij de installatie, je een behoorlijk hoge rekening krijgt..
Maar we hebben al 2 tel lijnen, 1 BelPlus lijn die ik meeverhuis vanwaar ik nu woon. Die aansluiting zit in mijn nieuwe huis op mijn kamer en ze hebben er nog 1 (apparte aansluiting) op de gang. Of kan je maar 1 ADSL aansluiting per huis kunne krijgen ook al heb je 2 verschillende tel aansluitingen?

www.Qbox.nl

• jochemd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-09 23:08
CdRwin schreef op 07 februari 2004 @ 18:28:

Maarja als die zon er niet opwerkt
Zon werkt er technisch best wel op.
Hoe zou je het adsl modem dan moeten aansluiten op die tele2 lijn om het werkend te krijgen?
Volgens de handleiding.

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

CdRwin schreef op 07 februari 2004 @ 18:28:
Maar we hebben al 2 tel lijnen, 1 BelPlus lijn die ik meeverhuis vanwaar ik nu woon. Die aansluiting zit in mijn nieuwe huis op mijn kamer en ze hebben er nog 1 (apparte aansluiting) op de gang. Of kan je maar 1 ADSL aansluiting per huis kunne krijgen ook al heb je 2 verschillende tel aansluitingen?
Wij zitten toch alleen maar te gissen, bel en of mail KPN! Die zullen het je haarfijn uit kunnen leggen!

post wel aub het antwoord hier, anders zijn we er nog niet wijzer van geworden ;)

Trouwens, een Tele2 aansluiting bestaat niet volgens mij. Is alleen dat je altijd carrier select belt via Tele2, zolang er maar abonnementskosten betaald worden aan KPN op dat nummer...

[ Voor 14% gewijzigd door jules op 07-02-2004 18:41 ]

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
ADSL en carrier-preselect hebben niets met elkaar te maken.

Dus tele2 heeft alleen iets met de kpn te maken met de telefonie.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• CdRwin
Ch!pY-J schreef op 07 februari 2004 @ 18:40:
[...]
Wij zitten toch alleen maar te gissen, bel en of mail KPN! Die zullen het je haarfijn uit kunnen leggen!

post wel aub het antwoord hier, anders zijn we er nog niet wijzer van geworden ;)...
Idd ik ga maandag ff bellen, en dan post ik het ff als ik er wat wijzer van geworden ben ;)

www.Qbox.nl

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Ik kan me trouwens herinneren dat er een ADSL aanbieder was die wilde gaan experimenteren (of zelfs al zover was om te gaan verkopen) met dubbel snel ADSL. Dus heb je 2 ADSL lijnen in huis, omdat de max nu eenmaal op 8 mbit ligt.. Een load balancer tussen de de modem en router/pc en die verbinding loopt als een tiet!

Verwijderd

wellicht ten overvloede: hiero hebben we dus een mxstream abo op een "tele2-lijn" (CPS dus, =KPN-lijn). geen probleem :)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2004 20:02 ]

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-11 16:50

r0b

Enige punt dat ik me zo snel kan bedenken waarom Zon BB Family niet werkt op die '2e lijn' met Tele2 is omdat ze een Zon pakket hebben gekozen i.c.m. ZonTel (ook een CPS).

Maar die zou er in principe afgeknikkerd moeten worden als je ZonTel aanvraagd ... erg vreemd dus.

In ieder geval, die 2e lijn + tele2 + adsl moet gewoon werken. :)

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

deze zin: hadden ze geprobeerd, maar werkte niet
doet me denken dat ze gewoon hun modem aan die tele2 lijn hebben gehangen.

nee, dat gaat dan inderdaad niet werken als het internet op die andere lijn zit.

[ Voor 11% gewijzigd door job op 08-02-2004 02:16 ]

Pagina: 1