Logitech Rumblepad wijkt af

Pagina: 1
Acties:
  • 278 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krullebol.nl
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-02 18:39
Ik heb sinds een tijdje een Logitech Wingman Rumblepad met een touwtje.

Wanneer ik nu NFS - Underground speel krijg ik na een tijdje dat ik niet meer voluit kan sturen (naar rechts).
Begrijpelijk is dit laaiend irritant.
Als ik terug windows in ga, en bij de spelbesturing/configuratie kijk, zie ik dit :
Afbeeldingslocatie: http://www.krullebol.nl/data/computer/wingman.jpg
(dit is het uiterste waar de linker pad naartoe gaat, en boven en links geen problemen)

Wanneer ik nu de stekker eruit trek, en er weer inplug is het allemaal weer OK, en kan ik weer 5 - 10 minuten goed spelen, waarna het weer opnieuw begint.

Ik heb gewoon de nieuwste drivers van Logitech gegraaid, en NFS is gepatched naar 1.3.0

Op andere versies van NFS Underground heb ik het probleem ook (1.0 enz enz.)

Een vriend van mij heeft exact dezelfde gamepad, en ervaart ook hetzelfde.

Ik ben ook al eens terug geweest, en een nieuwe gehaald, maar dat mocht niet baten.

Mijn conclusie is bijna dat het dus aan software ligt, hetzij NFS, hetzij de driver van Logitech.

Maar kan iemand mij toevallig op weg helpen ?

Verder OS is WinXP Pro, en details in sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ik heb geen oplossing voor je, maar kan je wel melden dat ik hier exact hetzelfde probleem heb met dezelfde hardware onder willekeurig welk spel. Het lijkt mij dan ook een probleem van de drivers ofzo, want ook ik heb, als ik de rumblepad unplug en weer inplug, dat 't spul daarna weer even goed werkt...

Ben dan ook erg benieuwd naar de oplossing ;)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krullebol.nl
RobIII schreef op 07 februari 2004 @ 16:15:
Ik heb geen oplossing voor je, maar kan je wel melden dat ik hier exact hetzelfde probleem heb met dezelfde hardware onder willekeurig welk spel. Het lijkt mij dan ook een probleem van de drivers ofzo, want ook ik heb, als ik de rumblepad unplug en weer inplug, dat 't spul daarna weer even goed werkt...

Ben dan ook erg benieuwd naar de oplossing ;)
Ik heb ook al wat op Google gezocht, maar dat bood ook geen oplossing..
Hier op 't forum ook niks gelijkwaardigs kunnen vinden helaas

Maar je hebt het dus ook onder andere spellen...
Ik speel bijna niks anders (niet met die rumblepad), aangezien UT2003 niet zo "snel" zal gaan als met toetsenbord + muis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zelfde probleem hier.. maar dan met de wingman attack van logitech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-05 23:52

shameblaster

BB4E^Cons

Verwijderd schreef op 07 februari 2004 @ 16:23:
Die heb ik ook ja..
aleen bij mij is het niet de joystick maar die knop erboven de richting toets zeg mar

Cons:::BB4E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op 07 februari 2004 @ 16:23:
We hebben hier ook nog een MS Sidewinder Freestyle Pro, maar die heeft het probleem niet, onder dezelfde games... Dus waarschijnlijk een Logitech probleem ;)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krullebol.nl
Dus als ik het goed begrijp heeft Logitech een product op de markt, wat eigenlijk bagger is.

de ondersteuning in ieder geval.
Laatste driver update hiervoor is mei vorig jaar(heb nog even gespiekt).

Ik denk persoonlijk niet dat het aan de hardware zelf ligt. Misschien dat de config wijzigt, naarmate je speelt. Dat de pad denkt, nu ligt mijn max "daar", i.p.v. de real life "daar" nog wat verder is(beetje wazig uitgelegd meen ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ken zoiets van de Nintendo64 controllers. Waarschijnlijk calibreert hij tijdens het spel... Zal met een driver patch wel moeten lukken denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb het ook soms voor dat als ik bv. Halo speel hij altijd naar één kant ronddraait (rondkijkt). Wat niet echt handig is als je steeds een beetje naar links/rechts moet sturen om eigenlijk stil te staan :(
Let wel dat het gamepad zich kalibreert tijdens het opstarten van de pc (dus dan eraf blijven), dat heb ik toch ergens gelezen dacht ik...
Voor de rest is het wel een zalig dingetje :d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Wellicht het vermelden waard: Als ik 'm los laat, dus in het midden laat staan, wijkt 'ie ook steeds meer af naar links, dus je moet ook steeds meer gaan tegensturen ja...

[ Voor 21% gewijzigd door RobIII op 07-02-2004 16:57 ]

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krullebol.nl
RobIII schreef op 07 februari 2004 @ 16:56:
Wellicht het vermelden waard: Als ik 'm los laat, dus in het midden laat staan, wijkt 'ie ook steeds meer af naar links, dus je moet ook steeds meer gaan tegensturen ja...
Ik heb vooral dat wanneer ik rechtuit rijdt, dat hij ook wel rechtdoor gaat, maar opeens bedenkt dat hij naar links moet. Dan moet ik corrigeren. en zo af en toe (om de paar seconden zelfs), moet je tegensturen, om ervoor te zorgen dat je rechtuit gaat.

Uiterst frustrerend dus... komt de kwaliteit van je rij/vlieg stijl niet ten goede |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lukt het jullie uberhaupt om fatsoenlijk te gamen met die bijtring? Ik kreeg 'm gratis bij m'n stuur (Wingman Formula Force GP) en inmiddels weet ik ook waarom... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krullebol.nl
Verwijderd schreef op 07 februari 2004 @ 17:48:
lukt het jullie uberhaupt om fatsoenlijk te gamen met die bijtring? Ik kreeg 'm gratis bij m'n stuur (Wingman Formula Force GP) en inmiddels weet ik ook waarom... :/
Ach, ik weet het niet.
Ik vind het wel een fijn ding op zich, maar 't werkt gewoon niet zoals het moet |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krullebol.nl
Hierbij schop ik mijn eigen topic weer omhoog.
Ik weet niet of men er wat aan heeft, maar ik heb afgelopen week een mailtje gestuurd naar Logitech, en ze bieden wellicht de oplossing voor 't probleem.

Ik heb het zelf nog niet kunnen testen, gezien tijdstekort.
Mochten er goede ervaringen zijn, wil ik het graag weten.
Geachte heer,

Dank u voor uw bericht.

Ik begrijp dat uw kalibratie verschuift? Dit is zeker niet de bedoeling.

U kunt het volgende proberen, verwijder de Rumblepad en bijbehorende software van uw PC. Doe vervolgens eerst een Windows update via "windowsupdate.microsoft.com". Dit om er zeker van te zijn dat alle Windows componenten up to date zijn.

Download vervolgens de laatste versie van de software van http://www.wingmanteam.com/. Installeer deze na nadere toepassingen zoals onder andere ook anti virus scanners uit geschakeld te hebben. Volg de instructies op het scherm en test vervolgens de joystick. Heeft u nu nog hetzelfde probleem?

In het geval dat u nog hetzelfde probleem heeft, kunnen we gebruik gaan maken van de gadgets "http://www.wingmanteam.com/latest_software/gadgets.htm". Hier zitten tools bij om de kalibratie data compleet te wissen als ook methodes om de respons in DirectX aan te passen. Mochten deze tools niet baten, dan zou ik graag horen wat uw resultaten waren zodat ik de situatie beter kan bekijken.

Met vriendelijke groet,

[ Voor 6% gewijzigd door Krullebol.nl op 10-03-2004 08:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 15:49
Ik heb dezelfde pad maar nooit echt problemen gehad met de analoge sticks.
Echter zijn er wel wat threads op www.wingmanteam.com met hetzelfde euvel, ook met de Dual Analog pad.

Misschien dat daar een oplossing tussen staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krullebol.nl
Redje schreef op 10 maart 2004 @ 08:50:
Ik heb dezelfde pad maar nooit echt problemen gehad met de analoge sticks.
Echter zijn er wel wat threads op www.wingmanteam.com met hetzelfde euvel, ook met de Dual Analog pad.

Misschien dat daar een oplossing tussen staat.
Dat is wat ik inderdaad in de vorige post zei ;).. althans.. een medewerker van Logitech NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 15:49
Krullebol schreef op 10 maart 2004 @ 14:37:
[...]

Dat is wat ik inderdaad in de vorige post zei ;).. althans.. een medewerker van Logitech NL
Ik heb het over threads op wingmanteam.com, je weet wel, van een forum ;)
Gebruikers hebben daar hetzelfde euvel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krullebol.nl
Whoops, Niet goed gelezen.
Die drivers zijn iig identiek aan de drivers op de Logitech site, dus dat zal niet werken. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik heb last van dit probleem, zowel met m'n Rumblepad als m'n Wingman Formula GP
en niet alleen in NFSU maar constant, ik denk zelf dat er een fout in xp-sp2 zit waardoor het niet goed meer werkt, maar volgen logitech ligt het aan m'n controllers
die zouden defect zijn. Dit lijkt me sterk want ze zijn beide niet zo heel erg oud, maar toch doen ze raar. Mocht iemand iets verzinnen.................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

schijnbaar zijn zowat alle logitech gamepad/joysticks/whatever scheef in de besturing, mijn dual action gaat altijd wat naar rechts |:(

ik snap niet hoe zulke producten op de markt komen, kbedoel ze testen hun eigen producten toch wel 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed ik ben dus weer wat dingen gaan uitproberen en wat denk je, ik denk dat ik iets heb dat kan helpen. Ik weet nog steeds niet zeker waar het probleem ligt maar ik denk dat het aan XP ligt maar dat weet ik niet zeker. Anyways als van de Wingman Team site de DXTweak 2 download en dan je calibratie zelf aanpast werkt alles weer zo als het hoort en verloopt je calibratie niet meer, ik heb zelf net een goeie anderhalf uur NFSU2 zitten spelen ZONDER problemen met m'n rumblepad of m'n GP
Het is ff proberen maar dan heb je wat
Gr. Sebaz

p.s. Redje heeft een link naar de site van wingmanteam in z'n reply

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2005 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-07 16:30

Shaidar

ik heb dus ook hetzelfde probleem met m'n Cordless Wingman Rumblepad :/
Ik vind nergens een oplossing!

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij kan je die kalibratie zelf instellen.
Ik heb een Logitech Wingman Formula Pro(1 knopje kapot, dus als iemand dat stuur heeft waarbij die totaal niet meer wertk, wil je me misschien mailen?). En die heeft dat ook soms.

Ga naar: Configuratiescherm -> Spelbesturingen.
Selecteer je spelbesturing.
Klik op Eigenschappen.
Ga naar de Tab "Instellingen"
En druk op kalibreren.
Volg het opkoment scherm en hoppa, hij zou moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even hier kijken , heeft bij mijn z'n werk gedaan

http://forums.logitech.co...ng_wheels&message.id=1270

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-10 10:15

E-Vix

Nu met sneeuw!

je weet dat je op een 3 1/2 jaar oud topic gereageerd hebt? dat de originele posters dit waarschijnlijk nooit meer zullen lezen?

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-07 16:30

Shaidar

Oh jawel, indertijd had ik het hele geval met de support van Logitech besproken, en hebben ze me een vervangings Rumblepad2 opgestuurd :)

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)

Pagina: 1