Toon posts:

Mijn nieuwe amd config...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi mensen ik zit te zoeken naar een topic waarin dit zou moeten steken en ik heb gekeken bij complete systemen en bij andere maar niet gevonden.

Indien er wel zo eentje bestaat dan zou mijn bericht gerust naar ginder mogen verplaats worden. Ik heb er misschien over gekeken :s.

Ik ga mij dus een nieuw pcke ineensteken en volgende zou erin gaan:

ASUS A7N8X-E Deluxe 117euro
AMD-Barton XP 2500+cooler BOX 97euro
2X MEM 3200 512 mb KINGSTON(lifelong warranty) 2x 99.00euro (dual channel)
2X HITACHI IBM 120gb 8mb sata-150(2 years of warranty) 2X114euro (in raid striping)
SONY 16/40 noir 38euro (secondary master)
CHIEFTEC Bigtower matrix black 360W with door 117euro
SAMSUNG SAMSUNG 1.44 BLACK 12euro
SAPPHIRE Radeon 9800 PRO 128Mb DDR & TV-out & DVI : 234,50euro
Plextor Premium black (heb ik nog liggen) (primary master)
Leadtec tv-in premium kaart ofzo (heb ik nog liggen)
sound blaster 5.1 kaart (voor mijn headset te kunnen gebruiken samen met muziek enzo) (heb ik nog liggen)

totale prijs: 1042€

Nu heb ik wel nog een paar vraagjes:
-Ik ben redelijk trouw aan imb voor hd's en altijd content van geweest maar iedereen koopt maar maxtor... Enkel voor de prijs vermoed ik of kwaliteit ook beter?
-Ik koop vooral de BOX versie van de proc voor de garantie. Is die cooler echt wel stil en heel goed? Pc zou 24/24 aanstaan en folding@home zou erop draaien (dus een hele dag 100percent cpu use) of zou er beter een zalman CNPS 7000 Cu er opzetten? 55euro (stiller? beter?)
-Hoe is de graphische kaart qua signaal kwaliteit? Het 3d gedeelte zal zeker goed zijn maar ik wil vooral ook een goede weergave op mijn crt scherm. (19inch). De prijs is echt wel laag vind ik...
-is kingston ram goed? Niet beter apacer ofzo nemen? En is een gieg ram geen overkill?
-ik zal een andere case moeten nemen. Een midi tower van chieftec denk ik. Welke is het beste model volgens jullie? Liefst zwarte case
-geen compatibiliteitsproblemen tussen het mobo en de ati 9800? Heb gehoord dat er problemen waren met een ati 9600 en dat mobo...
-andere opmerkingen? Vinden jullie dit een goede prijs, kwaliteit pc? Wat zouden jullie anders erin steken?

Hartelijk bedankt op voorhand. Ik zou erachter gaan binnen +-10dagen.
Voor degene uit belgie die interesse hebben de graphische kaart zou van www.tones.be komen en de rest van www.eurodisks.be

edit: ik had straks mijn niet laatste editie van mijn post gepost :s.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2004 17:25 ]

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-12-2025
De meeste van jouw vragen zijn zoek vragen! :)

• Maxtor vs ibm is een kwestie van smaak maar maxtor is even goed als IBM.
• De cooler (Review @ google.. :)) is niet zo stil als een zalman, maar dat leek mij dan ook wel logisch (Zie ook de prijs :*)) Ik zou zelf zeker voor een Zalman gaan.
• Kingston staat er om bekend kwalitatief zeer goed geheugen te maken.
• Spahire is de huis fabrikant van ATI, beter zul je niet vinden (Tevens weer google .. ;)) en @ CRT's merk je het verschil niet zo als bij TFT's die connected zijn via DVI
• Waarom van een big-tower naar een midi?

Voor de prijs is het dus een leuke pc alleen ik zou een Abit nf7-s rev 2.0 nemen.

[ Voor 81% gewijzigd door Roberto op 07-02-2004 16:39 ]

• Loev
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-01 14:19
Ik zou ook voor de Zalman gaan, goeie reviews over gelezen. Zelf maar even zoeken.
En een XP 2.5? Waarom gooi je er geen 2.8 of 3.0 in?

Verwijderd

Topicstarter
DarkJedi schreef op 07 februari 2004 @ 17:16:
Ik zou ook voor de Zalman gaan, goeie reviews over gelezen. Zelf maar even zoeken.
En een XP 2.5? Waarom gooi je er geen 2.8 of 3.0 in?
Merci zal is deftig zoeken voor reviews.
Ik vind een 2.5 qua prijs/qualiteit het beste eigelijk... Merk je in praktijk een groot verschil tussen 2.5 en meer? Voor het prijsverschil... (63€). Mjah misschien is dit prijsverschil toch niet zo groot en ik koop tenslotte maar 1 pc per 18 maanden dus... :). Nog mensen die vinden dat die update het zijn geld waard is?

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Waar wil je het systeem voor gaan gebruiken? Dat is wel handig om te weten als je graag op- of aanmerkingen wil. ;)

1GB ram is opzich vrij veel ja, erg veel eigenlijk. Hoeveel RAM je in de praktijk gebruik kan je eigenlijk nu ook al nagaan; simpelweg met je task manager in Windows. Om een lang verhaal kort te maken; in dit topic staat met plaatjes e.d. uitgelegd hoe je uit die task manager die informatie moet halen.
Ga er trouwens maar van uit dat 512MB wel ruim genoeg is voor normaal gebruik.

Er zijn geen compatibiliteits problemen met dat mobo en de videokaart. Je kan ook simpel op zoek gaan naar reviews of ervaringen van de a7n8x deluxe wil je graag meer weten over het bord, het enige wat er bij de -E versie is toegevoegd is de GBit ethernet controller en het wlan slot.

[ Voor 21% gewijzigd door Laurent op 07-02-2004 17:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
RS_003 schreef op 07 februari 2004 @ 16:34:
[...]

De meeste van jouw vragen zijn zoek vragen! :)

• Maxtor vs ibm is een kwestie van smaak maar maxtor is even goed als IBM.
• De cooler (Review @ google.. :)) is niet zo stil als een zalman, maar dat leek mij dan ook wel logisch (Zie ook de prijs :*)) Ik zou zelf zeker voor een Zalman gaan.
• Kingston staat er om bekend kwalitatief zeer goed geheugen te maken.
• Spahire is de huis fabrikant van ATI, beter zul je niet vinden (Tevens weer google .. ;)) en @ CRT's merk je het verschil niet zo als bij TFT's die connected zijn via DVI
• Waarom van een big-tower naar een midi?

Voor de prijs is het dus een leuke pc alleen ik zou een Abit nf7-s rev 2.0 nemen.
Ja wel zoekvragen maar vragen op dewelke je regelmatig stuikt op niet zo professionele reviews of op tegenstrijdigheden en dan zit je vast :s. Ik hoor heel graag de mening van mensen die er ook 'veel van weten' en erover discusieren. Dit helpt mij enorm bij het kiezen van mijn uiteindelijke config.

Ik zou naar een midi gaan omdat het op mijn kot moet staan en daar is niet zo veel plaats dus die zou onder mijn bureau gaan maar daar past misschien zelf gene midi van chieftec in... :'(. Ik zal het morgen is afmeten om te zien.

Aha dat van saphire is heel goed nieuws. Wat zou jij persoonlijk nemen als sata hd's?

Zou de prijs van die ati 9800 nog dalen in de komende weken? Anders ga ik die nu al halen voor die uitverkocht zijn...

Merci voor je mening :). Ik ben al stukken verder :).

• Roberto
Verwijderd schreef op 07 februari 2004 @ 17:38:
[...]

Ja wel zoekvragen maar vragen op dewelke je regelmatig stuikt op niet zo professionele reviews of op tegenstrijdigheden en dan zit je vast :s. Ik hoor heel graag de mening van mensen die er ook 'veel van weten' en erover discusieren. Dit helpt mij enorm bij het kiezen van mijn uiteindelijke config.

Ik zou naar een midi gaan omdat het op mijn kot moet staan en daar is niet zo veel plaats dus die zou onder mijn bureau gaan maar daar past misschien zelf gene midi van chieftec in... :'(. Ik zal het morgen is afmeten om te zien.

Aha dat van saphire is heel goed nieuws. Wat zou jij persoonlijk nemen als sata hd's?

Zou de prijs van die ati 9800 nog dalen in de komende weken? Anders ga ik die nu al halen voor die uitverkocht zijn...

Merci voor je mening :). Ik ben al stukken verder :).
De chieftec midi towers zijn nog al groot in vergelijking met de meeste midi towers.

En wat mij betreft kun je zo je systeempje bestellen, alleen zou ik zelf wel een ABit moederbord nemen, dit omdat deze optical out heeft en dus het soundstorm chipset, ook is het een heerlijk overclock moederbordje en kun je als je later iets meer ervaring hebt ook je 2500+ barton (overclock wonder) overclokken :) en dus geld besparen op die 3000+ :)

[ Voor 4% gewijzigd door Roberto op 07-02-2004 17:45 ]

• Laurent
  • Niet online
RS_003: Als iets optical out heeft heeft het niet direct soundstorm hoor. ;)

Voor de duidelijkheid:

Het soundstorm systeem zit geïntergeerd in de MCP-T southbridge, welke je tegenkomt in de nForce2 "ST" chipset. * nVidia heeft zelf als regel vastgesteld dat mobo's de mogelijkheid moeten hebben om een digitale uitgang te hebben willen ze officieel soundstorm-certified zijn. Je hebt dus ook mobo's zonder een digitale uitgang maar wel met een soundstorm systeem.

De a7n8x(-E) deluxe heeft een MCP-T southbridge, en beschikt dus sowieso over Soundstorm. Je kan, als je wil, een digitale uitgang erbij bestellen, het mobo is dus officieel zelfs Soundstorm certified.

Daarnaast mist de NF7 een WLAN-slot en GBit LAN.

*: Chaintech heeft als enige Soundstorm uitgeschakeld bij zijn mobo's.

ATi heeft trouwens prima 2D filters op haar kaarten zitten. Met de Radeon familie stonden ze eerder bekend om goede beeldkwaliteit t.o.v. nVidia. Tegenwoordig zit er geen groot verschil meer in, maar ATi staat nog wel boven nVidia met beeldkwaliteit.

Over DVI: als je DVI gebruikt heb je juist geen last meer van slechte 2D kwaliteit: hierbij wordt het signaal digitaal doorgegeven. Daardoor heb je op elke videokaart scherp beeld.

[ Voor 39% gewijzigd door Laurent op 07-02-2004 17:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
Aikeleer schreef op 07 februari 2004 @ 17:32:
Waar wil je het systeem voor gaan gebruiken? Dat is wel handig om te weten als je graag op- of aanmerkingen wil. ;)
Voor een beetje vanalles eigelijk. Veel chat via msn, icq en mirc, heel vaak een hoop downloaden en niet op cd schrijven. Een paar archives waar ik niet vaak aankom van een gieg of 40 maar ook wel gamen (niet zo vaak maar als ik game wil ik het perfect :)), emulators, en filmen opnemen via mijn video-in kaart en dvds van mijn vader encoden voor mijn eigen (xvid,svcd,dvd-r). En proggen, scannen, inet, mail,mp3, filmkes zien en soms aan een stuk veel cd's schrijven, enzovoort. Het is niet de bedoeling van te oc'en ofzo... . Gewoon een pc dat altijd meekan, rap is en veel tegelijk kan doen. Via alt tab van mijn spel naar mijn msn en hopsake direct terug in mijn spel. Ale ja ik ben veeleisend meestal voor mijn peeceetje.
1GB ram is opzich vrij veel ja, erg veel eigenlijk. Hoeveel RAM je in de praktijk gebruik kan je eigenlijk nu ook al nagaan; simpelweg met je task manager in Windows. Om een lang verhaal kort te maken; in dit topic staat met plaatjes e.d. uitgelegd hoe je uit die task manager die informatie moet halen.
Ga er trouwens maar van uit dat 512MB wel ruim genoeg is voor normaal gebruik.
Wel een jaar geleden toen mijn huidige pc enkel door mijn eigen werd gebruikt had ik een 400-tal mega in use. Nu doordat we met 2 op die pc zitten is er 450mb in use. Maar ik denk dat als ik terug de computer alleen zal hebben dat dit zal stijgen...
Is heel handige link, merci, is zal morgen is huidige pc een tijd laten aanstaan en erop werken zoals ik normaal doe. Ik laat nog iets weten.
Er zijn geen compatibiliteits problemen met dat mobo en de videokaart. Je kan ook simpel op zoek gaan naar reviews of ervaringen van de a7n8x deluxe wil je graag meer weten over het bord, het enige wat er bij de -E versie is toegevoegd is de GBit ethernet controller en het wlan slot.
Ha ok dat is ook heel goed nieuws dan dat er geen problemen zijn tussen beide.
Jup persoonlijk vind ik het een stabiele kaart. Ik heb de gewone deluxe versie al in 2pc's gezet en het valt heel goed mee. Niet de snelste in opstarttijden maar... . Ik ga wel (omdat het nu voor mijn eigen pc is) nog opzoekingskes doen over dat bordje.

• Wok
  • Laatst online: 00:49

Wok

Dakloos...

Een aantal dingen zijn al gezegd, maar ik zal mijn ervaringen en tips ook even aangeven:

• De boxed-koeler doet wat-ie moet doen. Niets meer niet minder. De koelcapciteit is dik in orde, maar stil is-zeker niet. Als je je PC 24/7 aan wilt laten staan, is de Zalmann geen optie, maar een must. Ik heb zelf een 2800+ met boxed koeler en bij mij gaat deze koeler er ook uit: te luidruchtig om van je nachtrust te kunnen genieten ;)
• Het verschil tussen 2500+ en 2800+ (beiden Barton) zul je in de dagelijkse praktijk niet merken, tenzij je continu applicaties draait die processorkracht vragen. Mijn advies: houd die €63 in je zak en koop die 2500+.
• Wat betreft HDD's. Als je tevreden bent met IBM, blijf daar dan ook bij. Kwalitatief zal er geen tot weinig verschil zijn met Maxtor. Beide merken maken goede tot zeer goede schijven. Op het gebied van geluidsproductie heeft Maxtor bij mij een streepje voor, maar op prestatiegebied heeft IBM een goede reputatie.
• Sapphire maakt zeer goede ATi-kaarten. Voor mij geeft ATi op 2D beter beeld dan nVidia. Dit kan in de loop der jaren echter veranderd zijn (mijn laatste GPU-upgrade was 2 jaar geleden, waarbij ik van nVidia overtstapte naar ATi; het verschil was toen (bij mij) zeer groot)
• Wat Aikeleer zegt: afhankelijk waar je de PC voor gebruikt, is 512MB in de meeste gevallen ruim toereikend. Ik heb zelf dan wel 1GB aan RAM (kon ik zeer goedkoop bemachtigen, dus waarom niet? ;), maar voor normaal gebruik is dit pure overkill. Als je echter veel grafisch werk doet (Photshop, Illustrator, etc...) dan kan 1GB zeker verschil maken (als je EPS-jes van 300+ MB verwerkt ;) )
RS_003 schreef op 07 februari 2004 @ 17:44:
[...]

De chieftec midi towers zijn nog al groot in vergelijking met de meeste midi towers.

En wat mij betreft kun je zo je systeempje bestellen, alleen zou ik zelf wel een ABit moederbord nemen, dit omdat deze optical out heeft en dus het soundstorm chipset, ook is het een heerlijk overclock moederbordje en kun je als je later iets meer ervaring hebt ook je 2500+ barton (overclock wonder) overclokken :) en dus geld besparen op die 3000+ :)
Chieftec-kasten zijn inderdaad fijne kasten: ruim, goed ingedeeld, vrij stille voeding. Nadeel bij de (oude) Dragon-serie (waarvan ik de zwarte bigtower heb) is dat de moederbord-tray niet uitschuifbaar is. Dit kan lastig zijn als je naderhand nog weer zaken wilt wijzigen in je kast.

Een midi-tower van Chieftec is ruim zat om je spulletjes te herbergen. Deze zou ik persoonlijk zelfs prefereren, aangezien in de bigtower je problemen kunt krijgen met de lengte van de IDE-kabels (HDD' onderin, optische drivers bovenin). In een midi-tower is deze afstand wat eenvoudiger te overbruggen.

De ASUS A7N8X DeLuxe, beschikt toch ook over de Soundstorm-chipset, of is een optische uitgang specifiek kenmerkend voor deze chip? Als ik het boekje van mijn A7N8X DL opensla, staat hierin vermeld dat hier ook de SoundStorm-chip op zit. IK heb echter geen optische, maar coaxiale uitgang.

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Verwijderd

Topicstarter
RS_003 schreef op 07 februari 2004 @ 17:44:
[...]

Ja ik weet dat die groot zijn dermee :). Voor mijn pa een maxi genomen en hij had er ook problemen mee :p. Wel zo zalig veel plaats in...
Met oc"en zal ik niet beginnen denk ik. Meestal is de cpu power niet hetgene dat voor mijn gebruik de grootste rol zal spelen nee? Enkel zal het encoden enzo een beetje langer duren :). Misschien voor het prutsen zouk het wel nog doen maar niet zo veel tijd eigelijk... Maar over die abit: ik ga er zeker een paar reviewkes van zoeken. Wat ben je met een optical out? ik zou er normaal een 4.1 instalatie op zetten (voor filmkes) maar meestal een draagbare koptelefoon voor het lawaai :s.

• Roberto
Verwijderd schreef op 07 februari 2004 @ 18:05:
[...]

Ja ik weet dat die groot zijn dermee :). Voor mijn pa een maxi genomen en hij had er ook problemen mee :p. Wel zo zalig veel plaats in...
Met oc"en zal ik niet beginnen denk ik. Meestal is de cpu power niet hetgene dat voor mijn gebruik de grootste rol zal spelen nee? Enkel zal het encoden enzo een beetje langer duren :). Misschien voor het prutsen zouk het wel nog doen maar niet zo veel tijd eigelijk... Maar over die abit: ik ga er zeker een paar reviewkes van zoeken. Wat ben je met een optical out? ik zou er normaal een 4.1 instalatie op zetten (voor filmkes) maar meestal een draagbare koptelefoon voor het lawaai :s.
@ Aikeleer mijn fout ;)

Ik bedoelde, de Abit nf7-s heeft optical out, dat is fijn want dan kun je bv met een Creative 3500Digital een directe (Optische) digitale connectie maken, en geloof me. Het verschil hoor je goed.

Het is dus iets beter geluid, maar als jij normale 3.5mm stereo jacks gaat gebruiken maakt het niks uit.

Natuurlijk raad ik je dan nog steeds de NF7-S rev 2.0 aan omdat die zo goed kan overclokken, en dus met het oog op de toekomst, lees anders ook even het ervaringen topic in de DOC :)

Succes, als er nog verdere vragen zijn hoor ik het wel :)

[ Voor 3% gewijzigd door Roberto op 07-02-2004 18:17 ]

• Laurent
  • Niet online
Over het digitaal aansluiten van speakers... ik ben het voorkomen eens met dit stukje uit de A&V FAQ:
De pc speakers digitaal aansluiten is overigens ook niet ?beter? ofzo (ondanks dat de marketingterm ?digitaal geluid? het altijd erg lekker doet, je hoort geen verschil als je het blind test, het klinkt alleen beter als je erg gevoelig bent voor marketingkreten), het geniet wat mij betreft ook de voorkeur om de geluidskaart al het decodeerwerk te laten doen en een kaart met 5.1 uitgangen te kopen om het analoog aan te sluiten.
Ik heb nu sinds een week hier een versteker staan die zowel digitaal als analoog is aangesloten met m'n Audigy2. Het verschil hoor ik niet. :o
Wok schreef op 07 februari 2004 @ 17:57:
De ASUS A7N8X DeLuxe, beschikt toch ook over de Soundstorm-chipset, of is een optische uitgang specifiek kenmerkend voor deze chip? Als ik het boekje van mijn A7N8X DL opensla, staat hierin vermeld dat hier ook de SoundStorm-chip op zit. IK heb echter geen optische, maar coaxiale uitgang.
De a7n8x deluxe heeft dus ook soundstorm. Zie ook [url=jhttp://gathering.tweakers.net/forum/list_message/19941452#19941452]mijn post van een tijdje terug[/url]. ;)

Safke: Nu ik het toch zie... die Soundblaster 5.1 kan je net zo goed in je oude systeem laten zitten. Op de nieuwe mobo's, waaronder de a7n8x-E deluxe is een soundstorm systeem ingebouwd. Kort door de bocht geeft dit de mogelijkheid om je versterker digitaal aan te sluiten (dan moet de versterker het wel ondersteunen!) en is de CPU usage een stuk lager.
Ik verwijs je hierbij ook naar dit artikel: Geluidskwaliteit Audigy 2 en nForce2 onderzocht.

[ Voor 50% gewijzigd door Laurent op 07-02-2004 18:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
Aikeleer schreef op 07 februari 2004 @ 18:24:
Safke: Nu ik het toch zie... die Soundblaster 5.1 kan je net zo goed in je oude systeem laten zitten. Op de nieuwe mobo's, waaronder de a7n8x-E deluxe is een soundstorm systeem ingebouwd. Kort door de bocht geeft dit de mogelijkheid om je versterker digitaal aan te sluiten (dan moet de versterker het wel ondersteunen!) en is de CPU usage een stuk lager.
Ik verwijs je hierbij ook naar dit artikel: Geluidskwaliteit Audigy 2 en nForce2 onderzocht.
Bedankt voor al diene info :).

Ja ik dacht het wel. Die sound blaster zou erin komen voor mijn headset. Dan moet ik niet altijd kabels wisselen. Dus ik heb eigelijk headset die ik bijna nooit gebruik, draadloze koptelefoon die ik heel dikwijls gebruik en dan nog een 4.1 systeem die ik als 2.1 systeem meestal gebruik door plaatsgebrek. Dus met de soundstorm zou ik dan mijn boxen zetten en op die sound blaster mijn koptelefoon + headset (eventueel enkel micro). Zal die sb altijd cpu power slikken? Nee toch?

• Laurent
  • Niet online
Op de SoundBlaster zit een geheten APU; Audio Processing Unit. Misschien vermoedde je het al, deze dient als processor bij de SoundBlaster 5.1 (de 5.1 heeft een emu10k1 chip om precies te zijn). Hierdoor gebruikt het niet de Central Processing Unit (CPU) en neemt het dus ook weinig CPU usage in beslag. :)

Je zou trouwens ook nog moeilijk kunnen gaan doen met wat 3,5mm. jackplug splitters, maar ik denk dat deze oplossing dan wel wat makkelijker is.

[ Voor 6% gewijzigd door Laurent op 07-02-2004 18:35 ]

• rewind.
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:57
Ik vind 1024 MB ram in een nieuw systeem tegenwoordig geen overbodige luxe meer. zeker niet als je filmpjes wil gaan bewerken of net als ik met veel programma's tegelijk werkt.

Verwijderd

Topicstarter
Aikeleer schreef op 07 februari 2004 @ 18:34:
Op de SoundBlaster zit een geheten APU; Audio Processing Unit. Misschien vermoedde je het al, deze dient als processor.
Ja tis wel wat ik dacht :).
Iemand die die saphire kaart heeft en weet hoe het zit met de fan die erop zit? (als er een op zit of als die wel nodig is, prolly wel)? Ik kan daar eventueel ook een andere fan opzetten zeker?
Want met die zalman cooler voor cpu en chieftec voeding zal het geluid goed moeten mevallen denk ik. De sata hd's zijn ni echt de stilste maar 'snachts gaan die niet zoveel moeten werken buiten soms een defragmentatie of een paar downloads.
En kwa case? Welk model is het beste bij de midi casen van chieftec? De matrix modellen?

• rewind.
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:57
Ik zou er een zalman vga cooler opzetten die standaard coolers op videokaarten zijn meestal niet zo stil. Al heb ik geen ervaring met de coolers die Saphire heeft.

• Hahn
  • Laatst online: 28-01 16:34
Verwijderd schreef op 07 februari 2004 @ 18:44:
[...]

Ja tis wel wat ik dacht :).
Iemand die die saphire kaart heeft en weet hoe het zit met de fan die erop zit? (als er een op zit of als die wel nodig is, prolly wel)? Ik kan daar eventueel ook een andere fan opzetten zeker?
Natuurlijk zit er op de Sapphire een koeler, want ze gaan niet iets verkopen zonder koeling terwijl dat wel nodig is ;) En de koeling erop is vrij aardig, maar je kan die Zalman koeler er altijd nog op zetten.
En kwa case? Welk model is het beste bij de midi casen van chieftec? De matrix modellen?
Dat zal vooral een persoonlijke keuze zijn :)

The devil is in the details.

• Roberto
December schreef op 07 februari 2004 @ 18:47:
[...]
Natuurlijk zit er op de Sapphire een koeler, want ze gaan niet iets verkopen zonder koeling terwijl dat wel nodig is ;) En de koeling erop is vrij aardig, maar je kan die Zalman koeler er altijd nog op zetten.
[...]
Dat zal vooral een persoonlijke keuze zijn :)
Sapphire verkoopt ook Ati's met de zalman cooling er al op, dat raad ik je dan ook aan te kiezen, het is wel wat stiller :)

Een andere fan er op zetten raad ik je NIET aan, zeker als je bijna geen ervaring er mee hebt, ze zitten er moer vast op, en de ATI's hebben een soort spacer, en dan zul je net zien dat de cooler die jij hebt er niet goed op past en dan moet de spacer er af: resultaat: Garantie kwijt ;)

En Aikeleer hij zal het verschil idd niet merken tussen digitaal en analoog, maar ik merk het wel (ac97 en SB 5.1 vs soundstorm, en de soundstorm wint echt) maar goed.

[ Voor 18% gewijzigd door Roberto op 07-02-2004 18:54 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 februari 2004 @ 17:55:
[...]

Voor een beetje vanalles eigelijk. Veel chat via msn, icq en mirc, heel vaak een hoop downloaden en niet op cd schrijven. Een paar archives waar ik niet vaak aankom van een gieg of 40 maar ook wel gamen (niet zo vaak maar als ik game wil ik het perfect :)), emulators, en filmen opnemen via mijn video-in kaart en dvds van mijn vader encoden voor mijn eigen (xvid,svcd,dvd-r). En proggen, scannen, inet, mail,mp3, filmkes zien en soms aan een stuk veel cd's schrijven, enzovoort. Het is niet de bedoeling van te oc'en ofzo... . Gewoon een pc dat altijd meekan, rap is en veel tegelijk kan doen. Via alt tab van mijn spel naar mijn msn en hopsake direct terug in mijn spel. Ale ja ik ben veeleisend meestal voor mijn peeceetje.
Lijkt me niet echt fijn met je raid striping... als 1 hd stuk gaat ben je je hele archief kwijt! dan zou ik liever een paar hd's erbij hangen en gaan mirroren.

Of de 2 die je hebt mirroren i.p.v van strippen.. en er daarna later nog een keer 2 bijhangen..

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 februari 2004 @ 18:55:
[...]

Lijkt me niet echt fijn met je raid striping... als 1 hd stuk gaat ben je je hele archief kwijt! dan zou ik liever een paar hd's erbij hangen en gaan mirroren.

Of de 2 die je hebt mirroren i.p.v van strippen.. en er daarna later nog een keer 2 bijhangen..
Mjah ik weet dat er risico aan verbonden is maar meestal merk je die snelheidswinst echt wel erg veel en heb ik het risico ervoor over.
Wat is de kans volgens jullie dat een van de hd's crasht in een jaar?
Een upgrade zou wel een RAID 5 kaartje kopen en 3 extra hd's. Ik kan wel altijd naar hd's van 80gb overgaan en er zo 5 kopen maar met dat kaartje erbij zou dit veel duurder aankomen denk ik... .
Die raid voor 2 hd's staat standaard op het mobo.
Of ik kan dan naar IDE hd's gaan. Merk je het verschil erg tussen sata en ata 100 hd's als je raid 5 doet?

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Het verschil tussen Ata en S-Ata zal je niet merken.
Verwijderd schreef op 07 februari 2004 @ 19:18:
[...]

Mjah ik weet dat er risico aan verbonden is maar meestal merk je die snelheidswinst echt wel erg veel en heb ik het risico ervoor over.
Wat is de kans volgens jullie dat een van de hd's crasht in een jaar?
Een upgrade zou wel een RAID 5 kaartje kopen en 3 extra hd's. Ik kan wel altijd naar hd's van 80gb overgaan en er zo 5 kopen maar met dat kaartje erbij zou dit veel duurder aankomen denk ik... .
Die raid voor 2 hd's staat standaard op het mobo.
Of ik kan dan naar IDE hd's gaan. Merk je het verschil erg tussen sata en ata 100 hd's als je raid 5 doet?
Pagina: 1