Hoi mensen ik zit te zoeken naar een topic waarin dit zou moeten steken en ik heb gekeken bij complete systemen en bij andere maar niet gevonden.
Indien er wel zo eentje bestaat dan zou mijn bericht gerust naar ginder mogen verplaats worden. Ik heb er misschien over gekeken
.
Ik ga mij dus een nieuw pcke ineensteken en volgende zou erin gaan:
ASUS A7N8X-E Deluxe 117euro
AMD-Barton XP 2500+cooler BOX 97euro
2X MEM 3200 512 mb KINGSTON(lifelong warranty) 2x 99.00euro (dual channel)
2X HITACHI IBM 120gb 8mb sata-150(2 years of warranty) 2X114euro (in raid striping)
SONY 16/40 noir 38euro (secondary master)
CHIEFTEC Bigtower matrix black 360W with door 117euro
SAMSUNG SAMSUNG 1.44 BLACK 12euro
SAPPHIRE Radeon 9800 PRO 128Mb DDR & TV-out & DVI : 234,50euro
Plextor Premium black (heb ik nog liggen) (primary master)
Leadtec tv-in premium kaart ofzo (heb ik nog liggen)
sound blaster 5.1 kaart (voor mijn headset te kunnen gebruiken samen met muziek enzo) (heb ik nog liggen)
totale prijs: 1042€
Nu heb ik wel nog een paar vraagjes:
-Ik ben redelijk trouw aan imb voor hd's en altijd content van geweest maar iedereen koopt maar maxtor... Enkel voor de prijs vermoed ik of kwaliteit ook beter?
-Ik koop vooral de BOX versie van de proc voor de garantie. Is die cooler echt wel stil en heel goed? Pc zou 24/24 aanstaan en folding@home zou erop draaien (dus een hele dag 100percent cpu use) of zou er beter een zalman CNPS 7000 Cu er opzetten? 55euro (stiller? beter?)
-Hoe is de graphische kaart qua signaal kwaliteit? Het 3d gedeelte zal zeker goed zijn maar ik wil vooral ook een goede weergave op mijn crt scherm. (19inch). De prijs is echt wel laag vind ik...
-is kingston ram goed? Niet beter apacer ofzo nemen? En is een gieg ram geen overkill?
-ik zal een andere case moeten nemen. Een midi tower van chieftec denk ik. Welke is het beste model volgens jullie? Liefst zwarte case
-geen compatibiliteitsproblemen tussen het mobo en de ati 9800? Heb gehoord dat er problemen waren met een ati 9600 en dat mobo...
-andere opmerkingen? Vinden jullie dit een goede prijs, kwaliteit pc? Wat zouden jullie anders erin steken?
Hartelijk bedankt op voorhand. Ik zou erachter gaan binnen +-10dagen.
Voor degene uit belgie die interesse hebben de graphische kaart zou van www.tones.be komen en de rest van www.eurodisks.be
edit: ik had straks mijn niet laatste editie van mijn post gepost
.
Indien er wel zo eentje bestaat dan zou mijn bericht gerust naar ginder mogen verplaats worden. Ik heb er misschien over gekeken
Ik ga mij dus een nieuw pcke ineensteken en volgende zou erin gaan:
ASUS A7N8X-E Deluxe 117euro
AMD-Barton XP 2500+cooler BOX 97euro
2X MEM 3200 512 mb KINGSTON(lifelong warranty) 2x 99.00euro (dual channel)
2X HITACHI IBM 120gb 8mb sata-150(2 years of warranty) 2X114euro (in raid striping)
SONY 16/40 noir 38euro (secondary master)
CHIEFTEC Bigtower matrix black 360W with door 117euro
SAMSUNG SAMSUNG 1.44 BLACK 12euro
SAPPHIRE Radeon 9800 PRO 128Mb DDR & TV-out & DVI : 234,50euro
Plextor Premium black (heb ik nog liggen) (primary master)
Leadtec tv-in premium kaart ofzo (heb ik nog liggen)
sound blaster 5.1 kaart (voor mijn headset te kunnen gebruiken samen met muziek enzo) (heb ik nog liggen)
totale prijs: 1042€
Nu heb ik wel nog een paar vraagjes:
-Ik ben redelijk trouw aan imb voor hd's en altijd content van geweest maar iedereen koopt maar maxtor... Enkel voor de prijs vermoed ik of kwaliteit ook beter?
-Ik koop vooral de BOX versie van de proc voor de garantie. Is die cooler echt wel stil en heel goed? Pc zou 24/24 aanstaan en folding@home zou erop draaien (dus een hele dag 100percent cpu use) of zou er beter een zalman CNPS 7000 Cu er opzetten? 55euro (stiller? beter?)
-Hoe is de graphische kaart qua signaal kwaliteit? Het 3d gedeelte zal zeker goed zijn maar ik wil vooral ook een goede weergave op mijn crt scherm. (19inch). De prijs is echt wel laag vind ik...
-is kingston ram goed? Niet beter apacer ofzo nemen? En is een gieg ram geen overkill?
-ik zal een andere case moeten nemen. Een midi tower van chieftec denk ik. Welke is het beste model volgens jullie? Liefst zwarte case
-geen compatibiliteitsproblemen tussen het mobo en de ati 9800? Heb gehoord dat er problemen waren met een ati 9600 en dat mobo...
-andere opmerkingen? Vinden jullie dit een goede prijs, kwaliteit pc? Wat zouden jullie anders erin steken?
Hartelijk bedankt op voorhand. Ik zou erachter gaan binnen +-10dagen.
Voor degene uit belgie die interesse hebben de graphische kaart zou van www.tones.be komen en de rest van www.eurodisks.be
edit: ik had straks mijn niet laatste editie van mijn post gepost
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2004 17:25 ]