Toon posts:

Mailserver/IMP-advies gevraagd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb IMP geinstalleerd (van horde.org) en ben daar heel tevreden over. Momenteel gebruikt die de imap-server van mijn universiteit, daar staat mijn email dus. Nu wil ik mijn mail niet op die server opslaan, maar op mijn eigen server waar ook IMP op draait, maar ik weet niet precies hoe.

Ik zit te denken om op mijn server een imap-server te installeren die iedere zoveel minuten de mail van de universiteit-imap-server afhaalt en lokaal opslaat. IMP moet dan verbinding maken met mijn eigen imapserver en daar staat dan al mijn mail.

Zit ik met de vragen: kan een imap-server client zijn van een andere imap-server, is bovenstaande een goede oplossing of is er een betere, heeft iemand advies over welke mailserver ik zou kunnen gebruiken en waarom? Tia!

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-01 22:00

smokalot

titel onder

Verwijderd schreef op 07 februari 2004 @ 15:46:
Ik heb IMP geinstalleerd (van horde.org) en ben daar heel tevreden over. Momenteel gebruikt die de imap-server van mijn universiteit, daar staat mijn email dus. Nu wil ik mijn mail niet op die server opslaan, maar op mijn eigen server waar ook IMP op draait, maar ik weet niet precies hoe.

Ik zit te denken om op mijn server een imap-server te installeren die iedere zoveel minuten de mail van de universiteit-imap-server afhaalt en lokaal opslaat. IMP moet dan verbinding maken met mijn eigen imapserver en daar staat dan al mijn mail.

Zit ik met de vragen: kan een imap-server client zijn van een andere imap-server, is bovenstaande een goede oplossing of is er een betere, heeft iemand advies over welke mailserver ik zou kunnen gebruiken en waarom? Tia!
Volgens mij is een IMAP-server een server en geen client, maar voor dit soort dingen heb je fetchmail, dat is wel een client. Je moet alleen eventjes kijken hoe je alle mappen naar je eigen server krijgt.

En dan dus je eigen IMAP server draaien natuurlijk.

(volgens mij heeft dit trouwens allemaal pas zin op het moment dat je meerdere mailadressen naar je server laat forwarden).

It sounds like it could be either bad hardware or software

• stekkel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:42
Verwijderd schreef op 07 februari 2004 @ 15:46:
Een imap server kan geen client zijn van een andere server. Wat je moet doen is je mail poppen met fetchmail, doorgeven aan een SMTP server zoals bijvoorbeeld postfix en die vervolgens de mail laten bezorgen aan de imap server.

Als imap-server zou ik Cyrus gebruiken. Wanneer je een wat eenvoudiger te installeren imap-server wenst dan kan je Courier-imap gebruiken.
Verder heb ik goede geluiden over dovecot gehoord.