Toon posts:

Wifi lan een van de clients vind netwerk niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zit met een groot probleem met mijn wifi lan, ik heb al zitten op te zoeken op het forum maar ik ben geen stap verder geraakt. Dit is de situatie:

Ik heb thuis een 54g wifi netwerkje liggen. Alle apparatuur is van belkin en ze ondersteund allemaal de 54g standaard.

Ik heb een router: ondertussen heb ik de wep encryptie tijdelijk uitgezegt en de mac adres filtering ook. De dhcp functie, firewall staat wel nog aan, maar dat heeft toch niets te maken met het connecten met het netwerk.

Ik heb twee clients, een laptop en een gewone pci. Op de laptop werkt alles perfect, hij vind het netwerkt direct, excellent signaal en hij kan op internet etc.
Bij de andere client (een gewone pc met pci kaart) vind hij het netwerkt niet. Het heeft gewerkt op die computer maar toen ik examens had en niet thuis was is het "stuk" gegaan.
Ondertussen ben ik terug thuis, ik heb de mac adres filtering en de wep encryptie afgezet om te zien of het daarmee te maken had, maar dit heeft niet geholpen. Ik heb de software van belkin en de kaart zelf eens geuninstalled. Windows ziet dan bij het heropstarten dat er nieuwe hardware is en installeerd normaal. Dus ik neem aan dat de netwerk kaart dus niet stuk is?

Ik zit momenteel zowel met laptop als pc op een halve meter van mijn router. Dus de problemen kunnen niet komen door een slecht signaal (de router zou normaal zelfs 450m moeten, in open vlaktes welliswaar maar de 50cm mag dus zeker geen probleem zijn) Toch vind hij het netwerk niet.

Als er iemand een ideetje heeft, laat maar komen want mijn ouders en mijn zus zitten te zagen dat ze internet willen hebben ...

alvast bedankt

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Hier komen we natuurlijk niet echt ver mee.

post eens een ipconfig uitdraai van beide pcs en maak een duidelijk schema met IPs van je netwerk. Evt ook ping results erbij.

Verwijderd

Topicstarter
wel zoals gezegt worden de ip's verkregen via de router dus van 192.168.1.2 tot 192.168.1.100 De pc die werkt krijgt dan ook het ip 192.168.1.2 en de andere pc heeft altijd ip 192.168.1.3 gehad nu dus niet meer.

Als je weet dat de verbinding met de router niet wil werken is het toch logisch dat een ipconfig helemaal niets oplevert bij de computer die niet werkt? 8)7

Nog eens heel duidelijk het probleem:
een computer met een draadlose netwerk kaart (die ik normaal kan installeren en waarvan een groen LED op de kaart zelf brand dus ik er van uit ga dat ze werkt) en een wifi router er naast (die overigens ook correct werkt want een andere client krijgt wel zijn ip en netwerk acces).
Nu de client kan het signaal van de router niet vinden. Hoe kan het dat de netwerkkaart de router helemaal niet kan vinden. Ik begin er sterk aan te denken dat de antenne van de kaart kapot is of zo??? :?

• SSH
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

(tja als je niet duidelijk bent....)

*Herinstall die netwerk kaart eens (del uit hardware lijst)
*Flikker firewalls eraf of stel ze goed in
*Raadpleeg de bijgeleverde CD-rom
*Download een wifi sniffer en use.

• hessel|IA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-11-2024
wissel ook ff de pci kaart van slot

En gebruik anders netstumbler eens op de laptop om te kijken of er signaal is van de pc.

(handig wi-fi.eigenstart.nl)

Grutte Pier fansels

• Romke
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

als je met de PC op een halve meter van de router zit kun je net zo goed een draadje leggen (of is dat niet de vaste plek van de PC)

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

Topicstarter
het is natuurlijk niet de vaste plaats van de pc. Ik heb de netwerk kaar al een paar keer geuninstalled en zelfs al eens van slot verwisseld en elke keer wordt hij weer netjes geinstalleerd maar wil hij niet werken.

In de router staat de firewal af, en alle vormen van beveiliging ook. Dus aan de config van de router zal het niet liggen. De cdrom help me niet veel verder, ik installeer zoals voorgeschreven in de handleiding. Op het punt dat hij het netwerk moet vinden staat er geen altenatieve stap dus een doodlopend eind

Ik zal nu even netstumbler proberen

Verwijderd

Topicstarter
met netsumbler vind ik het acces point, maar niet de andere computer.

Het probleem is dus wel degelijk dat de kaart het signaal niet vind. Niet dat de router verkeerd is geconfigureerd of dat de tcp/ip instellingen verkeerd staan.
Het rare is dat hij correct installeerd, geen foutmeldingen of conflicten geeft...

Daardoor ook mijn vermoeden dat er iets scheelt met de antenne ...
Pagina: 1