Toon posts:

[KPN] kpn / hi komt maar niet met unlockcode

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben begin december helaas mijn siemens s55 verloren, nieuwe sim aangevraagd bij telfort, mooi op tyd binnen en ook gelijk een unlockcode aangevraagd bij KPN voor een oud hi prepaid toestelletje om te kunnen bellen. Op hun site staat dat het ongeveer 2weken duurt dat ik de code zou ontvangen. Na twee weken kreeg ik mooi een brief thuisgestuurd dus ik blij, maar geen code, nee een brief waarin vermeld werd dat ze mijn aanvraag hebben ontvangen en zo spoedig mogelijk de code zouden opsturen: ALS DEZE BESCHIKBAAR is. Inmiddels is het al februari en al heel wat mailtjes en gesprekken verder maar ik word steeds van het kastje naar de muur gestuurd, ik moet maar afwachten volgens hun het is in behandeling [afwachten of ze de code kunnen vinden], en ondertussen kan ik geen gebruik maken van mijn telfort abo... KPN is toch verplicht mij een unlockcode te leveren?

ANder snel vraagje is een sendo 550 van telfort prepaid iets?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2004 15:15 ]

• Floppie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:03
Ik heb ook een code aangevraagd via internet, nooit meer wat van gehoord

• djlinsen
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-05 19:12

djlinsen

Well suffer my pretty warriors

De periode dat de telefoon gelocked moet blijven is al lang verlopen, kpn zou zelf met die code moeten komen, maar blijft in gebreken. Je hebt het via de helemaal legale weg geprobeerd maar bent niet verder gekomen. Dan vind ik dat jij die code mag gaan zoeken op internet.

Are you following me, Are you following me?

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

djlinsen schreef op 07 februari 2004 @ 16:30:
Dan vind ik dat jij die code mag gaan zoeken op internet.
Lol, je kan dat wel vinden, maar als je je telefoon verneukt met het unlocken via internet, dan is het toch nog steeds je eigen schuld en niet die van de KPN!

Hmz, ik heb mijn Motorola CD 930 telefonisch laten unlocken bij Telfort (jaren geleden). Ik kreeg tijdens hetzelfde telefoongesprek een code die ik moest intoetsen als ik een andere simkaart erin deed.

Heb zo'n idee dat KPN veels te bureaukratisch is!

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Verwijderd

Topicstarter
djlinsen schreef op 07 februari 2004 @ 16:30:
De periode dat de telefoon gelocked moet blijven is al lang verlopen, kpn zou zelf met die code moeten komen, maar blijft in gebreken. Je hebt het via de helemaal legale weg geprobeerd maar bent niet verder gekomen. Dan vind ik dat jij die code mag gaan zoeken op internet.
ik moet toch gewoon van HUN die code krijgen..

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:12

BaRF

bijna kerst

mmm ik heb hetzelfde, ook ergens in september al unlock code aangevraagd maar nee hoor :P aargh ik wil zo graag mn pocketline swing weer eens gebruiken :9

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
ik heb precies hetzelfde probleem, maar dan bij Telfort.
Gelukkig hebben ze wat meer info verstrekt:
de unlockcode zou niet in hun bezit zijn, maar in die van Motorola
(aangezien ik een motorola heb)

maar je hoort er waarschijnlijk nooit meer wat van

• djlinsen

djlinsen

Verwijderd schreef op 07 februari 2004 @ 23:46:
[...]

ik moet toch gewoon van HUN die code krijgen..
Ja natuurlijk je hebt gelijk en zou je die code van kpn moeten krijgen. Maar je krijgt hem blijkbaar niet door, of technische problemen (ze hebben geen code) en/of door een slechte klantenservice. Je kan nu dus 4 dingen doen,
1. kpn aanklagen en een schade vergoeding eisen voor de geleden schade op je telfort abbo, de consumentbond inschakelen, de ombudsman, radar en kassa
2. Je kan proberen zelf de code te zoeken en het probleem binnen een week oplossen.
3. rustig afwachten en regelmatig een telefoontje plegen en/of brief schrijven.
4. een andere telefoon zien te regelen die al wel geunlocked is.

Verwijderd

bigfoot1942 schreef op 07 februari 2004 @ 23:53:
ik heb precies hetzelfde probleem, maar dan bij Telfort.
Gelukkig hebben ze wat meer info verstrekt:
de unlockcode zou niet in hun bezit zijn, maar in die van Motorola
(aangezien ik een motorola heb)

maar je hoort er waarschijnlijk nooit meer wat van
je kunt toch gewoon die unlock code op site van telfort aanvragen? of werkt dat ook niet?

Verwijderd

Topicstarter
djlinsen schreef op 08 februari 2004 @ 00:40:
[...]

Ja natuurlijk je hebt gelijk en zou je die code van kpn moeten krijgen. Maar je krijgt hem blijkbaar niet door, of technische problemen (ze hebben geen code) en/of door een slechte klantenservice. Je kan nu dus 4 dingen doen,
1. kpn aanklagen en een schade vergoeding eisen voor de geleden schade op je telfort abbo, de consumentbond inschakelen, de ombudsman, radar en kassa
2. Je kan proberen zelf de code te zoeken en het probleem binnen een week oplossen.
3. rustig afwachten en regelmatig een telefoontje plegen en/of brief schrijven.
4. een andere telefoon zien te regelen die al wel geunlocked is.
1. Kan ik KPN werkelijk aanklagen; hoe pak ik dat het beste aan? Gewoon even de ombudsman inschakelen?

2. waar vind ik in hemelsnaam zo'n code, en bovendien wie geeft mij de garantie dat mijn toestel niet crashed?

3. dat doe ik al, maar weinig voortgang..

4. ik zit er aan te denken maar een goedkoop telfort prepaid toestel te kopen, maar ergens zonde van mijn geld want in juni houdt mijn abo op, en no way dat ik bij telfort blijf [welke toestellen zijn eventueel easy te unlocken?als ik weer het zelfde probleem krijg bij telfort] Waar kan ik anders goedkoop een los toestel regelen?

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-04 20:21

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

BaRF schreef op 07 februari 2004 @ 23:48:
mmm ik heb hetzelfde, ook ergens in september al unlock code aangevraagd maar nee hoor :P aargh ik wil zo graag mn pocketline swing weer eens gebruiken :9
offtopic:
Ik hoop voor je dat je hem met KPN of vodafone wilt gebruiken, of dat het een moderne swing is. De klassieke swing is een single band toestel, en ookal s hij unlocked, je hebt er nog niets aan met telfort, orange of t-mobile, omdat die geen 900mhz band gebruiken.

TS: Doorgaans duurt het zo'n 6 a 7 weken voor een KPN unlock code binnen is, geef ze het "voordeel van de twijfel" (yeah right!) en als er na de ontvangen brief 6 weken voorbij zijn, eens aan de bel trekken...

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op 08 februari 2004 @ 11:14:
[...]

je kunt toch gewoon die unlock code op site van telfort aanvragen? of werkt dat ook niet?
had ik eerst geprobeerd, maar dat "wordt niet ondersteund voor uw telefoon", dus toen mocht ik mailen (eerst verplicht die hele site afzoeken naar het juiste mailadres natuurlijk)

• djlinsen

djlinsen

Ik lees net ergens dat unlocken van een telefoon niet illegaal is, dit naar aanleiding van de volgende rechtzaak:[url]/http://www.rechtspraak.nl/uitspraak/frameset.asp?ui_id=26195[/url]
Het veranderen van een simlock of serviceproviderlock, dan wel het binnendringen in een dergelijke voorziening, zoals dat in casu kan worden vastgesteld, is dan ook niet als wederrechtelijk te beschouwen.
ik lees net in de faq dat helpen met unlocken op dit forum niet is toegestaan, omdat er geen zicht is op de methode van unlocken. Het flashen van de software is namelijk wel illegaal, maar het berekenen/invoeren van de unlock code is niet illegaal. Zoals ook te lezen valt in de uitspraak hier boven genoemd

Verder kan je voor ongeveer 10 euro je toestel bij allerlei telecom bedrijfjes laten unlocken. (maar ik begrijp wel dat je liever geen geld uit wil geven voor iets wat voor jou gratis zou moeten zijn.)

[ Voor 19% gewijzigd door djlinsen op 08-02-2004 16:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
Na wat gebel & gemail, heb ik dan gisteren toch eindelijk mijn unlockcode ontvangen en kan ik mijn abo weer gebruiken :) erg blij, ik had al bijna weer geld aan een nieuw tydelijk toestel uitgegeven..

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2004 14:50 ]

Pagina: 1