[nvidia]Maya5.0 crashed telkens op iets in/met de videokaart

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103771

Topicstarter
Hallo

Ik ben onder linux erg veel bezig met 3d werk o.a blender en maya gebruik ik veel.
Tot voor kort werkte ik voornamelijk in maya om dat ik dat programma fijner vind werken dan blenden, maar noodgedwongen moest ik afgelopen week toch weer terugvallen op blender.
De reden is dat maya op willekeurige momenten iedere keer crashed, dit kan zijn tijdens een complexe render tot gewoon simpel het van viewpoint veranderen.

Dit werd op gegeven moment zo erg dat ik maya maar een keer opnieuw erop heb gezet nadat ik natuurlijk alles van maya had verwijderd, maar dat heeft niet geholpen jammer genoeg. Nu kwam ik gisteren op het intellegente idee om eens te kijken of dmesg een melding zou geven als maya weer eens crashte en gelukkig was dat het geval. De melding van dmesg is
code:
1
0: nvidia: trying to map 0xd7ed8e00 to kernel space, but we're in an interrupt or holding a spinlock

Het probleem ligt dus duidelijk bij mijn videokaart denk ik zo, maar een goede pagina waar staat hoek dit kan oplossen heb ik nog niet gevonden.
Als ik bv zoek op "nvidia"+"interrupt or holding a spinlock" bij google word er helemaal geen pagina gevonden en deze zaken lijken mij toch een belangrijk onderdeel van de foutmelding.

Dit komt tot nu toe alleen voor bij maya al mijn andere 3d apps draaien normaal voor zover ik kan beoordelen.

Ik zal ook even relevante info plaatsen over mijn systeem:

Gentoo linux met kernel 2.6.2 en nvidiadrivers versie 5336
- Athlon xp2000
- 512mb intern
- GF5200 128mb

Als er meer info nodig is hoor ik het wel denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frim
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Heb je geprobeerd om terug te gaan naar een 2.4.x kernel om te kijken of je daar nog steeds het probleem hebt? Je hebt een vrij ongebruikelijke setup, dus ik kan mij voorstellen dat dit een bug is in de 2.6.x kerneltree. Je gebruikt de nieuwste nvidia drivers? Misschien kun je proberen om de "nv" drivers te gebruiken in XF86.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103771

Topicstarter
Tja onder 2.4.x had ik met maya in elk geval geen grote problemen, maar het performance verschil tussen 2.4.x en 2.6.x is bij mij aanzienlijk en teruggaan doe ik liever dus niet.

Ik snap trouwens niet echt wat er zo "ongebruikelijk" is aan mijn setup, daarbij draait de rest 'nu' wel perfect alleen maya dus nog niet.

Tuurlijk zou ik "nv" kunnen gebruiken ipv de "nvidia" drivers, maar om uberhaupt goed/lekker in maya te kunnen werken kom ik eigenlijk niet echt onder de nvidia drivers uit.
Ik heb al wel geprobeerd om andere drivers te pakken, maar ook dat resulteerde niet in een stabiele maya.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 03-07 16:59
Je zou de aliaswavefront/maya support ff een mailtje kunnen droppen (voor zoveel $$ neem ik aan dat ze wel goede support bieden), of even op de nvnews forums kijken of er al iemand met hetzelfde probleem is.

[ Voor 4% gewijzigd door blouweKip op 07-02-2004 20:40 ]

"For my friends, anything; for my enemies, the law."