[win98 & compaq deskpro2000] secun. ide controller probleem

Pagina: 1
Acties:

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:16
Ik heb hier een oud modelletje staan: een compaq deskpro 2000 Pentium 166MMX. Ik heb de opdracht gekregen om hier windows 98 op te installeren. Hiervoor heb ik een cd-speler moeten installeren, welke hij netjes in de bios pakt.

Na het installeren van windows 98 krijg ik echt een probleem met de cd-speler. Bij de apparaatbeheer staat een uitroepteken bij de secundaire IDE-controller(dubbele fifo).

Ik heb internet afgestruind om windows 98 patches of drivers voor dit systeem te downloaden, maar helaas, ik kan ze nergens vinden. Ook op de driverguide site zijn ze niet te vinden.

Is er iemand die mij kan helpen aan deze drivers, of aan de oplossing van dit probleem??

alvast bedankt!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:54

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Wat staat er dan bij de eigenschappen van die secundaire ide-controller? Wat geeft windows als foutcode/foutmelding?

Hier stond een dode link.

• JeroenTheStig
strandbal schreef op 07 februari 2004 @ 14:52:
Wat staat er dan bij de eigenschappen van die secundaire ide-controller? Wat geeft windows als foutcode/foutmelding?
code 10: Dit apparaat is niet aanwezig of werkt niet goed, of niet alle stuurprogramma's zijn geinstalleerd.

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:00

Meneer aard

Porsche rulez!

BoKToR schreef op 07 februari 2004 @ 14:55:
[...]

code 10: Dit apparaat is niet aanwezig of werkt niet goed, of niet alle stuurprogramma's zijn geinstalleerd.
Krijg je geen foutcodes bij het opstarten :? Vaak is het altijd ellende met die compaq`s @ sec. ide.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• JeroenTheStig
Meneer aard schreef op 07 februari 2004 @ 15:00:
[...]

Krijg je geen foutcodes bij het opstarten :? Vaak is het altijd ellende met die compaq`s @ sec. ide.
Ik weet dat compaq synoniem is voor ellende ;) maar de cdspeler werkt prima, ik heb windows er mee geinstalleerd, maar dat gaat dan via de cdromdriver in de config.sys. In windows gaat het fout. Ik denk zelf dat het vrijwel zeker een chipset-probleem is, ik heb dat vaker gezien bij oude beestjes. Maarja, de drivers zijn nergens meer te vinden..

• strandbal

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Kun je je cdrom speler niet aansluiten als Slave op je primary ide-kanaal? (wel de aanwezige HD goed op Master jumperen dan)

• JeroenTheStig
strandbal schreef op 07 februari 2004 @ 15:17:
Kun je je cdrom speler niet aansluiten als Slave op je primary ide-kanaal? (wel de aanwezige HD goed op Master jumperen dan)
:)

:X ik heb de bios gewist, stond op een partitie op de hd :X

ja wist ik veel dat compaq zulke idiote bakken verkocht... maar ik dacht daar idd ook al aan, maar ik kan het niet meer instellen

• strandbal

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Probeer het eerst gewoon eens, dikke kans dat de hele zooi op auto-detect staat en 'ie 'm gewoon ziet... Was bij mijn Deskpro 4000 ook zo (ook P1 166mmx)

Anders ff van compaq.com het tooltje downloaden om de partities opnieuw aan te maken ;)

• JeroenTheStig
strandbal schreef op 07 februari 2004 @ 15:22:
Probeer het eerst gewoon eens, dikke kans dat de hele zooi op auto-detect staat en 'ie 'm gewoon ziet... Was bij mijn Deskpro 4000 ook zo (ook P1 166mmx)

Anders ff van compaq.com het tooltje downloaden om de partities opnieuw aan te maken ;)
nou ja, laten we het proberen dan :)

offtopic:
welke randdebiel heeft bedacht dat de bios maar op de HD geplempt moet worden?

• JeroenTheStig
yeeehaa!! het werkt! bedankt jongens! nu nog ff een iets langere ide kabel, want deze zit er wel zo raar in :D

maar beide aan de primaire ide werkt dus :)

• strandbal

strandbal

Was het maar zo'n feest.

't is geen oplossing, maar wel een goeie workaround ;)

Blij dat 't werkt.

Pagina: 1