Toon posts:

Pci na USB2.0

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraagje, een vriend van mij heeft een computer AMD K2 450MHZ. Nu wou ik daar een pci na usb 2.0 kaartje instoppen, alleen als jhe hem der instopt boot hij niet meer... Hoe kan dat? hij geeftr geen beeld meer, de videokaart is ook PCI en Geluidskaart ook. Maar heb der een videokaart in gehad met ISA wou en dan het PCI na USB2.0 erin gehad boot ook niet....
Iemand help!!!!!!!!?????

• MF
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:38

MF

Take a Seat

Kan het niet zijn dat de PCI te oud is? (dus 2.0 ipv 2.1 b.v.)

• JWRS
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-04-2021
Lijkt me sterk dat het door het PCI slot komt. Ik heb namelijk gisteren nog bij een kennis een USB 2.0 PCI kaartje in een Pentium 200Mhz gezet, en daar werkte alles goed! Ik neem aan dat dat mobo zeker geen nieuwere PCI sloten had dan een bord voor een AMD K2 450Mhz.

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Heeft het mobo zelf al USB onboard ? Zo ja, probeer die eens in de bios te disablen.
Prik de PCI kaarten eens in een andere volgorde erin. Kan (vooral bij oudere bordjes) wel eens wat uitmaken.

[ Voor 40% gewijzigd door Henk007 op 07-02-2004 15:31 ]

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:04
Je kaartje is wsl. voor PCI 2.2 ofzo, en je bord ondersteund dan PCI 2.1. Dat gaat niet werken :)
En het argument "een pentium 200 pakte hem wel" gaat niet op, aangezien het niet echt om de chipset gaat en de K2 450 vrij oud is en gewoon in dezelfde mobo's als de eerste p2's past.

• JWRS
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-04-2021
MikeN schreef op 07 februari 2004 @ 21:56:
Je kaartje is wsl. voor PCI 2.2 ofzo, en je bord ondersteund dan PCI 2.1. Dat gaat niet werken :)
En het argument "een pentium 200 pakte hem wel" gaat niet op, aangezien het niet echt om de chipset gaat en de K2 450 vrij oud is en gewoon in dezelfde mobo's als de eerste p2's past.
Het (Edimax) USB 2.0 kaartje dat ik heb ingebouwd was voor PCI 2.1. Het feit dat het kaartje op dat socket7 mobo(gekocht in 1997) werkt, geeft aan dat er toen al mobo's met PCI 2.1 ondersteuning waren. Aangezien de AMD K2 450Mhz wel oud is, maar zeker niet zo oud als de Pentium 200Mhz. lijkt het mij goed mogelijk dat het mobo van die K2 ook wel PCI 2.1 ondersteuning heeft. Waterdicht bewijs is het natuurlijk zeker niet, maar het lijkt mij wel aannemelijk. :P

Roadster kan misschien beter even in de handleiding van het mobo kijken...

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:04
JWRS schreef op 08 februari 2004 @ 16:50:
[...]

Het (Edimax) USB 2.0 kaartje dat ik heb ingebouwd was voor PCI 2.1. Het feit dat het kaartje op dat socket7 mobo(gekocht in 1997) werkt, geeft aan dat er toen al mobo's met PCI 2.1 ondersteuning waren. Aangezien de AMD K2 450Mhz wel oud is, maar zeker niet zo oud als de Pentium 200Mhz. lijkt het mij goed mogelijk dat het mobo van die K2 ook wel PCI 2.1 ondersteuning heeft. Waterdicht bewijs is het natuurlijk zeker niet, maar het lijkt mij wel aannemelijk. :P

Roadster kan misschien beter even in de handleiding van het mobo kijken...
Alle USB 2.0 kaartjes die ik tot nu toe echter heb gezien waren voor PCI 2.2, dus dikke kans dat Roadster er ook zo één heeft :)
Pagina: 1