Toon posts:

[XP] Verslomen Windows na intensief Hd gebruik*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een beetje lastig probleem,

als ik mijn harde schijv(en) intensief gebruikt heb bijvoorbeeld na het rippen van een Dvdtje of brander ervan of omzetten ervan, dan gaat het gewoon zoals het hoort, maar als het programma waarmee ik dat deed daarna afgesloten word
dan gaat de computer eerst een halve minuut ratelen alvorens vloeiend verder te werken.

Ik vermoed dat het iets met het geheugen te maken heeft dat dat dan eerst leeg gemaakt moet worden ofzo er zit 512 mb pc2700 Samsung in. Hoe kan ik ervoor zorgen dat windows na het rippen gewoon vloeiend verder werkt ?

Spec`s:

Xp2000+
Ga 7vrxp2.0 mobo
512 mb pc 2700 samsung
2x Maxtor d740x 40gb`s 7200rpm`s

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-03 19:38
Ik zou zeggen virtueel geheugen wat geflushed wordt... maar dat heb ik zelf nooit meegemaakt (heb ook 512 MB). Misschien de instellingen ff nakijken? En je geheugengebruik natuurlijk...

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:02
Misschien handig om je windowsversie te vermelden?!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb virtueel geheugen door Windows ( XP) zelf laten regelen en die heeft hem op 766. Moet ik hem dan handmatig instellen? en dan juist groter of juist kleiner...

want heb idd het gevoel dat ie dan het virtueel geheugen moet dumpen ofzo (flushen)

Verwijderd

defragmenteer eens ;)
Maar het kan inderdaad wezen dat hij jouw gevulde pagefile moet flushen

• 0xDEADBEEF
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Staat DMA aan ;) ?

"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg

Verwijderd

Topicstarter
Dma staat uiteraard aan, en als hij dus het virtueel geheugen aan het flushen is...hoe kan ik dit verhelpen? want dan moet hij volgens mij gewoon een bestand van 766 mb lezen/schrijven... dat is natuurlijk niet echt een simpel iets voor mijn hd. Hoe ontkom ik hieraan? aangezien dit mij niet normaal lijkt :S

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kleine titel edit zodat het OS in de topic titel staat :)

Verwijderd

Topicstarter
Kick..?

Iemand....

• joon
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-05 07:02
Dit probleem heb ik dus ook :'(
als ik een cdtje heb gebrand wat de computer eerst moet opslaan voor het branden dan is ie erna echt supersloom...
heb ik ook na het spelen van sommige spellen :/

• mduijvendijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-05 14:22

mduijvendijk

Flying Rukia ^_^

Als het probleem aan het virtueel geheugen ligt, heb ik hier misschien wel een tip voor je.
Zet het virtueel geheugen uit, start de computer opnieuw op en defragmenteer de harde schijf.
Start de computer opnieuw op en zet het virtueel geheugen weer aan.

Op deze manier weet je zeker dat je virtueel geheugen niet gefragmenteerd is ;)

Sometimes human's are...

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Kan zijn dat het eerst de image nog uit je cache wist voordat het afsluit :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Probeer eens cleamem te draaien - zie o.a. dit voor een uitleg: http://www.tburke.net/info/reskittools/topics/clearmem.htm - het filetje zit in de Windows Resource Kit
Pagina: 1